pixabay |
Michael Snyder - theeconomiccollapseblog.com / Παρουσίαση Freepen.gr
Οι ΗΠΑ αντιμετωπίζουν κρίση ντίζελ ακριβώς καθώς η ζήτηση αυξάνεται ενόψει του χειμώνα — με μόνο 25 ημέρες προσφοράς να απομένουν, σύμφωνα με την Υπηρεσία Πληροφοριών Ενέργειας.
Ο διευθυντής του Εθνικού Οικονομικού Συμβουλίου, Brian Deese, δήλωσε στο Bloomberg TV ότι τα αποθέματα ντίζελ είναι «απαράδεκτα χαμηλά» και «όλες οι επιλογές είναι στο τραπέζι» για την ενίσχυση της προσφοράς και τη μείωση των τιμών.
Δυστυχώς, αυτό δεν είναι μόνο ένα πρόβλημα εδώ στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι προμήθειες καυσίμου ντίζελ έχουν πέσει στο χαμηλότερο επίπεδο που έχουμε δει από το 1982:
«Η ζήτηση για ντίζελ τείνει να αυξάνεται όσο πλησιάζετε στον χειμώνα, επειδή το μόριο που συνθέτει το ντίζελ μοιάζει πολύ με το μόριο που χρησιμοποιείται για τη θέρμανση των σπιτιών στις ΗΠΑ, για τα χειμερινά καύσιμα στην Ευρώπη», δήλωσε ο Τομ Κλόζα, κοσμήτορας, αμερικανός αναλυτής πετρελαίου στην Oil Price Information Service (OPIS), στο Newsweek.
Το ζήτημα είναι παγκόσμιο, είπε ο Kloza, προσθέτοντας πως τα αποθέματα ντίζελ σε όλο τον κόσμο είναι τα χαμηλότερα όπως ήταν από το 1982, «και έχουμε προσθέσει περίπου 3,4 δισεκατομμύρια ανθρώπους σε αυτό το διάστημα».
Διαβάστε ξανά την τελευταία γραμμή.
Ο συνολικός πληθυσμός του πλανήτη έχει σχεδόν διπλασιαστεί από τις αρχές της δεκαετίας του 1980, και έτσι βρισκόμαστε πραγματικά σε έδαφος άνευ προηγουμένου.
Όπως είπα προηγουμένως, δεν έχω δει ποτέ παγκόσμιες προμήθειες καυσίμου ντίζελ πιο περιορισμένες από ό,τι είναι αυτή την στιγμή.
Φυσικά αυτό δε σημαίνει πως πρόκειται να ξεμείνουμε εντελώς από καύσιμο ντίζελ.
Αλλά καθώς οι προμήθειες γίνονται όλο και πιο περιορισμένες, είναι πιθανό να γίνουμε όλο και περισσότερο μάρτυρες προσωρινών ελλείψεων που έχουν τη δυνατότητα να προκαλέσουν τεράστιους πονοκεφάλους στην εφοδιαστική αλυσίδα:
Η έλλειψη καυσίμου ντίζελ εξαπλώνεται σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες, με μια εταιρεία να εγκαινιάζει πρωτόκολλο έκτακτης παράδοσης, ζητώντας ειδοποίηση 72 ωρών εκ των προτέρων από τους πελάτες για να μπορέσουν να πραγματοποιήσουν την παράδοση.
Σύμφωνα με έκθεση του Bloomberg, ο προμηθευτής καυσίμων Mansfield Energy έγραψε σε ένα σημείωμα προς τους πελάτες του ότι «οι συνθήκες μεταβιβάζονται γρήγορα» και «Κατά καιρούς, οι μεταφορείς πρέπει να επισκέπτονται πολλαπλά τερματικά για να βρουν προμήθεια, γεγονός που καθυστερεί τις παραδόσεις και καταπονεί την τοπική χωρητικότητα φορτηγών».
Σε μια απέλπιδα προσπάθεια να μετριάσουν την πίεση, δύο δεξαμενόπλοια που ήταν φορτωμένα με ντίζελ και καύσιμα αεριωθουμένων που κατευθύνονταν προς την Ευρώπη έχουν γυρίσει πίσω:
Εν τω μεταξύ, η έλλειψη ντίζελ έχει ωθήσει τους εμπόρους να αρχίσουν να εκτρέπουν φορτία με τα καύσιμα που αρχικά είχαν προορισμό την Ευρώπη, ανέφερε το Reuters νωρίτερα αυτόν το μήνα.
Τα δεδομένα παρακολούθησης δεξαμενόπλοιων έδειξαν πως τουλάχιστον δύο δεξαμενόπλοια με περίπου 90.000 τόνους ντίζελ και καύσιμο αεριωθουμένων που αρχικά είχαν προορισμό την Ευρώπη εκτράπηκαν προς την ανατολική ακτή των ΗΠΑ.
Αυτό μπορεί να μας βοηθήσει λίγο, αλλά δεν είναι καθόλου καλά νέα για τους Ευρωπαίους.
Μάλιστα, ορισμένες περιοχές της Ευρώπης έχουν ήδη αρχίσει να αντιμετωπίζουν πολύ σοβαρές ελλείψεις καυσίμου ντίζελ.
Δυστυχώς, τα πράγματα δεν είναι πιθανό να βελτιωθούν πολύ σύντομα.
Τα τελευταία χρόνια, πολιτικοί στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη έχουν κάνει τη ζωή πολύ δύσκολη για τα διυλιστήρια.
Ως αποτέλεσμα, ο αριθμός των διυλιστηρίων έχει πράγματι συρρικνωθεί και κανείς δεν ήθελε πραγματικά να κατασκευάσει νέα.
Τώρα βιώνουμε τις συνέπειες των πολύ ανόητων πολιτικών τους.
Σε αυτό το σημείο, μας λένε ότι ο μόνος τρόπος για να μειωθεί η ζήτηση για ντίζελ είναι να υπάρξει «σημαντική επιβράδυνση στις εμπορευματικές κινήσεις και στη μεταποιητική δραστηριότητα»:
Η σταθεροποίηση των αποθεμάτων σε πιο άνετα επίπεδα θα απαιτήσει σημαντική επιβράδυνση των εμπορευματικών κινήσεων και της μεταποιητικής δραστηριότητας.
Υπάρχουν πρώιμες ενδείξεις ότι η δραστηριότητα της μεταποίησης και των εμπορευματικών μεταφορών κορυφώθηκε το τρίτο τρίμηνο του 2022. Εάν επιβεβαιωθεί, αυτό θα λάμβανε μέρος της πίεσης των αποθεμάτων αποστάγματος.
Ωστόσο, θα χρειαστεί μια βαθύτερη και πιο παρατεταμένη επιβράδυνση στις Ηνωμένες Πολιτείες ή/και στην Ευρώπη και την Ασία για να ενισχυθούν σημαντικά τα αποθέματα.
Η επανεξισορρόπηση του εφοδιασμού ντίζελ πιθανότατα θα απαιτήσει περαιτέρω αύξηση των επιτοκίων και αυστηρότερες οικονομικές συνθήκες στις Ηνωμένες Πολιτείες και σε άλλες μεγάλες οικονομίες για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου σε πιο βιώσιμα επίπεδα.
Με άλλα λόγια, θα χρειαστεί μια ύφεση ή/και μια ύφεση για να διορθωθεί αυτή η κρίση.
Ωχ.
Δεν έπρεπε ποτέ να αφήσουμε τα πράγματα να γίνουν τόσο άσχημα.
Την τελευταία δεκαετία, θα έπρεπε να είχαμε δημιουργήσει πολύ μεγαλύτερη ικανότητα διύλισης.
Αλλά οι πολιτικοί μας δεν το ήθελαν αυτό, και έτσι τώρα πρέπει να πληρώσουμε όλοι το τίμημα.
Και χάρη στον πόλεμο στην Ουκρανία, οι προμήθειες από τη Ρωσία που θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην άμβλυνση αυτού του εφιάλτη δεν πρόκειται να είναι διαθέσιμες.
Άρα θα υπάρξουν ελλείψεις.
Επίσης, είναι πιθανό οι τιμές του ντίζελ να είναι πολύ υψηλότερες από ό,τι είναι τώρα.
Περιττό να πούμε πως αυτό θα προσθέσει ακόμη περισσότερο καύσιμο στη συνεχιζόμενη κρίση πληθωρισμού μας, γιατί σχεδόν ό,τι αγοράζουμε πρέπει να μεταφερθεί.
Αυτός είναι ένας ακόμη λόγος για τον οποίο το βιοτικό μας επίπεδο θα συνεχίσει να πέφτει με τρομακτικό ρυθμό τους επόμενους μήνες.
Έχουμε πραγματικά ένα κολοσσιαίο χάος στα χέρια μας, και θα είναι μαζί μας για αρκετό καιρό ακόμα.