Η νέα Ιταλική κυβέρνηση φέρεται αποφασισμένη να κινηθεί προκειμένου να κερδίσει το πρόγραμμα και να ανοίξει «λογαριασμό» με την Ελλάδα.
Από: newpost.gr / Του Κώστα Σαρικά
Tελικές προτάσεις εντός Νοεμβρίου για το πρόγραμμα των κορβετών του Στόλου, με εμπλοκή των Ελληνικών ναυπηγείων και ευνοϊκούς όρους χρηματοδότησης ζητά από τους δύο «μνηστήρες», Γάλλους και Ιταλούς,το υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Η Αθήνα έχει αποφασίσει να «τρέξει» το πρόγραμμα με αφετηρία μια δελεαστική πρόταση η οποία να πληροί τα προαπαιτούμενα που επιθυμεί και πετάει το «γάντι» στους δύο διεκδικητές. Καθοριστικές σε αυτή την κατεύθυνση είναι οι επαφές του υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Παναγιωτόπουλου με τον Γάλλο αλλά και τον Ιταλό ομόλογό του καθώς η διαπραγμάτευση πλέον αποκτά έντονη πολιτική χροιά. Στόχος είναι το πρόγραμμα για τις κορβέτες να περάσει από τη λογική μιας οικονομικής συμφωνίας μεταξύ της Αθήνας και της κατασκευάστριας εταιρείας αλλά να καθοριστεί στο πλαίσιο μιας ευρύτερης στρατηγικής συνεργασίας. Και όλα αυτά την ώρα που η παγκόσμια οικονομική συγκυρία αλλάζει τους όρους με τις εταιρείες να αναπροσαρμόζουν προς τα πάνω τις προτάσεις τους αφού ενέργεια και πρώτες ύλες έχουν εκτιναχθεί στα ύψη.
Η Αθήνα περιμένει την Γαλλική πρόταση, φέρεται να τόνισε πριν από λίγη ώρα ο Νίκος Παναγιωτόπουλος στον Γάλλο ομόλογό του Sebastian Lecornu με τον οποίο συναντήθηκε στο περιθώριο της τελετής στα ναυπηγεία της Lorient με την πρώτη Γαλλική FDI «Amiral Ronarch» να πέφτει στο νερό. Το ραντεβού πραγματοποιήθηκε σε βάση Πεζοναυτών κοντά στα ναυπηγεία την Naval Group με τον Έλληνα υπουργό να μεταφέρει τον Sebastien Lecornu τη διάθεση της Ελλάδας να τρέξει το πρόγραμμα παρά τους οικονομικούς «σκοπέλους» και να ζητά πολιτική παρέμβαση προκειμένου το Παρίσι να αναλάβει πρωτοβουλία και να συνεργαστεί με την κρατικών συμφερόντων Naval Group. H συμφωνία για τις φρεγάτες FDI αποτελεί παράδειγμα ωστόσο η «εξίσωση» στην περίπτωση των κορβετών είναι ακόμη πιο σύνθετη. Αφού η Αθήνα επιθυμεί τα πλοία να «χτιστούν» σε Ελληνικά ναυπηγεία και ζητά ένα ευέλικτο οικονομοτεχνικό πλάνο. ‘Ηδη πάντως η Naval Group φέρεται να βρίσκεται σε ανοιχτή γραμμή με τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά ενώ επιθυμεί να συνδέσει το πρόγραμμα των κορβετών με ενεργοποίηση της option για την 4η FDIκαι συνολική διαπραγμάτευση του «πακέτου».
Την ίδια πάντως ώρα ανοιχτός παραμένει ο δίαυλος της Αθήνας και με τη Ρώμη. Η νέα Ιταλική κυβέρνηση η οποία βρίσκεται σε στενή σχέση με την κατασκευάστρια εταιρεία Fincantieri φέρεται αποφασισμένη να κινηθεί προκειμένου να κερδίσει το πρόγραμμα και να ανοίξει «λογαριασμό» με την Ελλάδα. Ανάλογη διάθεση έχει και η Ελληνική πλευρά αν η Ιταλική πρόταση αποδειχθεί δελεαστική και με καλύτερους όρους από αυτή των Γάλλων. Η διάθεση μάλιστα της Fincantieri να εμπλακεί επενδυτικά και να αποτελέσει μέρος της λύσης για τα ναυπηγεία της Ελευσίνας αποτελεί ένα από τα ατού των Ιταλών καθώς για την κυβέρνηση αποτελεί στοίχημα που θέλει να κερδίσει η εξυγίανση των ναυπηγείων.
καθέλκυση της φρεγάτας FDI
Εναλλακτικά πάντως αν παρά την προσπάθεια δεν προχωρήσει άμεσα το πρόγραμμα των κορβετών ανοιχτή παραμένει για την Αθήνα η απόφαση για ενεργοποίηση της option για την 4ηΕλληνική FDI. Aυτό ξεκαθάρισε ο Νίκος Παναγιωτόπουλος σε δηλώσεις που έκανε αμέσως μετά την τελετή καθέλκυσης της 1ης Γαλλικής FDI. Η τελική απόφαση θα ληφθεί όπως ανέφερε ο ΥΕΘΑ όταν η Αθήνα έχει στα χέρια της τις προτάσεις των δύο ‘’μνηστήρων’’.
«Περιμένουμε και θα λάβουμε πολύ σύντομα τις τελικές προτάσεις των εταιρειών που ενδιαφέρονται για το πρόγραμμα των κορβετών ή την ενεργοποίηση αντιστοίχως της option της εναλλακτικής δηλαδή για την 4η Belharra. Για να αποφασίσουμε όμως εμείς πρέπει να έχουμε στα χέρια μας τις τελικές προτάσεις. Εκτιμώ ότι πρέπει να απαντήσουν σε ορισμένες βασικές ερωτήσεις ιδίως σε ότι έχει να κάνει με τη χρηματοδότηση και τη συμμετοχή των Ελληνικών ναυπηγείων.Θέλουμε να ναυπηγηθούν κορβέτες σε Ελληνικά ναυπηγεία. Εφόσον απαντηθούν αυτές οι ερωτήσεις δεν έχουμε παρά να κάνουμε την τελική επιλογή κάτι που θα γίνει αρκετά σύντομα όπως εκτιμώ», ανέφερε χαρακτηριστικά από τη Γαλλία και τα ναυπηγεία της Lorient ο Νίκος Παναγιωτόπουλος.
Tελικές προτάσεις εντός Νοεμβρίου για το πρόγραμμα των κορβετών του Στόλου, με εμπλοκή των Ελληνικών ναυπηγείων και ευνοϊκούς όρους χρηματοδότησης ζητά από τους δύο «μνηστήρες», Γάλλους και Ιταλούς,το υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Η Αθήνα έχει αποφασίσει να «τρέξει» το πρόγραμμα με αφετηρία μια δελεαστική πρόταση η οποία να πληροί τα προαπαιτούμενα που επιθυμεί και πετάει το «γάντι» στους δύο διεκδικητές. Καθοριστικές σε αυτή την κατεύθυνση είναι οι επαφές του υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Παναγιωτόπουλου με τον Γάλλο αλλά και τον Ιταλό ομόλογό του καθώς η διαπραγμάτευση πλέον αποκτά έντονη πολιτική χροιά. Στόχος είναι το πρόγραμμα για τις κορβέτες να περάσει από τη λογική μιας οικονομικής συμφωνίας μεταξύ της Αθήνας και της κατασκευάστριας εταιρείας αλλά να καθοριστεί στο πλαίσιο μιας ευρύτερης στρατηγικής συνεργασίας. Και όλα αυτά την ώρα που η παγκόσμια οικονομική συγκυρία αλλάζει τους όρους με τις εταιρείες να αναπροσαρμόζουν προς τα πάνω τις προτάσεις τους αφού ενέργεια και πρώτες ύλες έχουν εκτιναχθεί στα ύψη.
Η Αθήνα περιμένει την Γαλλική πρόταση, φέρεται να τόνισε πριν από λίγη ώρα ο Νίκος Παναγιωτόπουλος στον Γάλλο ομόλογό του Sebastian Lecornu με τον οποίο συναντήθηκε στο περιθώριο της τελετής στα ναυπηγεία της Lorient με την πρώτη Γαλλική FDI «Amiral Ronarch» να πέφτει στο νερό. Το ραντεβού πραγματοποιήθηκε σε βάση Πεζοναυτών κοντά στα ναυπηγεία την Naval Group με τον Έλληνα υπουργό να μεταφέρει τον Sebastien Lecornu τη διάθεση της Ελλάδας να τρέξει το πρόγραμμα παρά τους οικονομικούς «σκοπέλους» και να ζητά πολιτική παρέμβαση προκειμένου το Παρίσι να αναλάβει πρωτοβουλία και να συνεργαστεί με την κρατικών συμφερόντων Naval Group. H συμφωνία για τις φρεγάτες FDI αποτελεί παράδειγμα ωστόσο η «εξίσωση» στην περίπτωση των κορβετών είναι ακόμη πιο σύνθετη. Αφού η Αθήνα επιθυμεί τα πλοία να «χτιστούν» σε Ελληνικά ναυπηγεία και ζητά ένα ευέλικτο οικονομοτεχνικό πλάνο. ‘Ηδη πάντως η Naval Group φέρεται να βρίσκεται σε ανοιχτή γραμμή με τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά ενώ επιθυμεί να συνδέσει το πρόγραμμα των κορβετών με ενεργοποίηση της option για την 4η FDIκαι συνολική διαπραγμάτευση του «πακέτου».
Την ίδια πάντως ώρα ανοιχτός παραμένει ο δίαυλος της Αθήνας και με τη Ρώμη. Η νέα Ιταλική κυβέρνηση η οποία βρίσκεται σε στενή σχέση με την κατασκευάστρια εταιρεία Fincantieri φέρεται αποφασισμένη να κινηθεί προκειμένου να κερδίσει το πρόγραμμα και να ανοίξει «λογαριασμό» με την Ελλάδα. Ανάλογη διάθεση έχει και η Ελληνική πλευρά αν η Ιταλική πρόταση αποδειχθεί δελεαστική και με καλύτερους όρους από αυτή των Γάλλων. Η διάθεση μάλιστα της Fincantieri να εμπλακεί επενδυτικά και να αποτελέσει μέρος της λύσης για τα ναυπηγεία της Ελευσίνας αποτελεί ένα από τα ατού των Ιταλών καθώς για την κυβέρνηση αποτελεί στοίχημα που θέλει να κερδίσει η εξυγίανση των ναυπηγείων.
καθέλκυση της φρεγάτας FDI
Εναλλακτικά πάντως αν παρά την προσπάθεια δεν προχωρήσει άμεσα το πρόγραμμα των κορβετών ανοιχτή παραμένει για την Αθήνα η απόφαση για ενεργοποίηση της option για την 4ηΕλληνική FDI. Aυτό ξεκαθάρισε ο Νίκος Παναγιωτόπουλος σε δηλώσεις που έκανε αμέσως μετά την τελετή καθέλκυσης της 1ης Γαλλικής FDI. Η τελική απόφαση θα ληφθεί όπως ανέφερε ο ΥΕΘΑ όταν η Αθήνα έχει στα χέρια της τις προτάσεις των δύο ‘’μνηστήρων’’.
«Περιμένουμε και θα λάβουμε πολύ σύντομα τις τελικές προτάσεις των εταιρειών που ενδιαφέρονται για το πρόγραμμα των κορβετών ή την ενεργοποίηση αντιστοίχως της option της εναλλακτικής δηλαδή για την 4η Belharra. Για να αποφασίσουμε όμως εμείς πρέπει να έχουμε στα χέρια μας τις τελικές προτάσεις. Εκτιμώ ότι πρέπει να απαντήσουν σε ορισμένες βασικές ερωτήσεις ιδίως σε ότι έχει να κάνει με τη χρηματοδότηση και τη συμμετοχή των Ελληνικών ναυπηγείων.Θέλουμε να ναυπηγηθούν κορβέτες σε Ελληνικά ναυπηγεία. Εφόσον απαντηθούν αυτές οι ερωτήσεις δεν έχουμε παρά να κάνουμε την τελική επιλογή κάτι που θα γίνει αρκετά σύντομα όπως εκτιμώ», ανέφερε χαρακτηριστικά από τη Γαλλία και τα ναυπηγεία της Lorient ο Νίκος Παναγιωτόπουλος.