Το πακέτο εξυγίανσης των ναυπηγείων Ελευσίνας κατατίθεται στη δικαιοσύνη, η οποία καλείται να αποφανθεί για τη νομιμότητά του.
Από: hellasjournal.com / Ρεπορτάζ: Γιώργος Σιδέρης - Hellas Journal
Τόσο οι εργαζόμενοι των ναυπηγείων, που χρόνια τώρα περνούν τον δικό τους Γολγοθά, όσο και το Πολεμικό Ναυτικό, είναι υποχρεωμένοι να αναμείνουν τη γνωμοδότηση της ελληνικής Δικαιοσύνης, η οποία, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, πιθανώς να χρειαστεί περίπου 5 μήνες, ίσως και λίγο παραπάνω, έως ότου αποφασίσει αν υπολογίσει κανείς και τις «τεχνικές λεπτομέρειες» που θα υπάρξουν στη συνέχεια.
Και σύμφωνα με κύκλους του Πολεμικού Ναυτικού, πάνω στο εξάμηνο κανείς δεν αποκλείει ότι θα υπάρξουν εξελίξεις οι οποίες αφορούν την απόφαση και το σχέδιο ναυπήγησης των απαραίτητων για τον στόλο νέων κορβετών.
Βεβαίως οι ίδιοι άνθρωποι επισημαίνουν πως στο εξάμηνο η χώρα θα έχει πολιτικά έναν εντελώς διαφορετικό προσανατολισμό με την εκλογική διαδικασία να βρίσκεται προ των πυλών, αν ήδη δεν έχει φτάσει.
Δίπλα στην εταιρεία ΟΝΕΧ που έχει δεσμευτεί απέναντι στην κυβέρνηση και τους εργαζόμενους, στο στρατιωτικό σκέλος του ναυπηγείου είναι γνωστό πως τοποθετείται η Ιταλική Fincantieri, ένας διαχρονικός θα λέγαμε «μνηστήρας» για το Πολεμικό Ναυτικό.
Πρόκειται για την εταιρεία που έκοψε πρώτη το νήμα της επιχειρησιακής αξιολόγησης στο πρόγραμμα των κορβετών και η οποία θέλει να πάρει την «προίκα» του Ελληνικού δημοσίου ερχόμενη στα ναυπηγεία Ελευσίνας. Μια «προίκα» που συνδέεται άρρηκτα με τις νέες κορβέτες.
Και από την στιγμή που όλα δείχνουν την παράταση, οι «μνηστήρες» ανασυντάσσονται γνωστοποιώντας προς τον χρήστη των πολεμικών πλοίων, πως παρά τη μείωση του προϋπολογισμού, κανείς δεν έχει πει την τελευταία του λέξη, κυρίως οι δύο εκ των τριών μνηστήρων, δηλαδή Ιταλοί και Γάλλοι.
Αυτό σημαίνει για το ναυτικό Επιτελείο ότι οι προτάσεις που υφίστανται από τις εταιρείες σίγουρα θα αλλάξουν, προσφέροντας το κάτι παραπάνω για μια θέση στον Ελληνικό πολεμικό στόλο.
Η Ιταλική Doha αποτελεί την πρόταση των Ιταλών και παράλληλα είναι το αντίπαλο δέος των Γάλλων που προτείνουν τις Gowind, κορβέτες δηλαδή πλοίο με πολλά κοινά σημεία με τις νέες φρεγάτες Belh@rra.
Όπως έχει γράψει αρκετές φορές η Hellasjournal, τόσο οι «Doha», όσο και οι «Gowind» ικανοποιούν στον απόλυτο βαθμό το Πολεμικό Ναυτικό, το οποίο έχει συμπεριλάβει τα πλοία αυτά στις δυο πρώτες θέσεις της επιχειρησιακής αξιολόγησης, ενώ 3η κατά σειρά είναι οι Ολλανδικές Sigma.
Το γεγονός πάντως ότι το κυβερνητικό σχέδιο συνδέει απόλυτα το πρόγραμμα των κορβετών με την εξυγίανση των ναυπηγείων, τη νέα πνοή και τη διασφάλιση θέσεων εργασίας παλαιών και νεότερων, σημαίνει πως οι πάντες περιμένουν και τη γνωμοδότηση της δικαιοσύνης ώστε να πάρει πνοή το επενδυτικό σχήμα που έχει προταθεί για την Ελευσίνα.
Οι κατάλογος παραγγελιών για ναυπήγηση πλοίων από τον όμιλο της Fincantieri είναι τέτοιος που δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί από τα υφιστάμενα ναυπηγεία της εταιρείας στην Ιταλία. Και αυτό το γεγονός την έχει οδηγήσει σε αναζήτηση γειτονικών ναυπηγείων που να μπορούν να εξυπηρετήσουν τις αυξημένες ανάγκες που υπάρχουν γι’ αυτήν.
Στο θέμα της εξυγίανσης, σύμφωνα με τις πληροφορίες, η εταιρεία που έχει αναλάβει την διαχείριση των δανείων ζήτησε ολιγοήμερη παράταση μέχρις ότου συγκεντρώσει τις υπογραφές που απαιτούνται.
Από την άλλη πλευρά η εταιρεία ΟΝΕΧ δηλώνει πλήρη ετοιμότητα για την διαδικασία, ενώ από την περασμένη εβδομάδα οι εργαζόμενοι των ναυπηγείων έχουν συμβληθεί με το σχέδιο που έχει παρουσιάσει η εταιρεία.
Τόσο οι εργαζόμενοι των ναυπηγείων, που χρόνια τώρα περνούν τον δικό τους Γολγοθά, όσο και το Πολεμικό Ναυτικό, είναι υποχρεωμένοι να αναμείνουν τη γνωμοδότηση της ελληνικής Δικαιοσύνης, η οποία, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, πιθανώς να χρειαστεί περίπου 5 μήνες, ίσως και λίγο παραπάνω, έως ότου αποφασίσει αν υπολογίσει κανείς και τις «τεχνικές λεπτομέρειες» που θα υπάρξουν στη συνέχεια.
Και σύμφωνα με κύκλους του Πολεμικού Ναυτικού, πάνω στο εξάμηνο κανείς δεν αποκλείει ότι θα υπάρξουν εξελίξεις οι οποίες αφορούν την απόφαση και το σχέδιο ναυπήγησης των απαραίτητων για τον στόλο νέων κορβετών.
Βεβαίως οι ίδιοι άνθρωποι επισημαίνουν πως στο εξάμηνο η χώρα θα έχει πολιτικά έναν εντελώς διαφορετικό προσανατολισμό με την εκλογική διαδικασία να βρίσκεται προ των πυλών, αν ήδη δεν έχει φτάσει.
Δίπλα στην εταιρεία ΟΝΕΧ που έχει δεσμευτεί απέναντι στην κυβέρνηση και τους εργαζόμενους, στο στρατιωτικό σκέλος του ναυπηγείου είναι γνωστό πως τοποθετείται η Ιταλική Fincantieri, ένας διαχρονικός θα λέγαμε «μνηστήρας» για το Πολεμικό Ναυτικό.
Πρόκειται για την εταιρεία που έκοψε πρώτη το νήμα της επιχειρησιακής αξιολόγησης στο πρόγραμμα των κορβετών και η οποία θέλει να πάρει την «προίκα» του Ελληνικού δημοσίου ερχόμενη στα ναυπηγεία Ελευσίνας. Μια «προίκα» που συνδέεται άρρηκτα με τις νέες κορβέτες.
Και από την στιγμή που όλα δείχνουν την παράταση, οι «μνηστήρες» ανασυντάσσονται γνωστοποιώντας προς τον χρήστη των πολεμικών πλοίων, πως παρά τη μείωση του προϋπολογισμού, κανείς δεν έχει πει την τελευταία του λέξη, κυρίως οι δύο εκ των τριών μνηστήρων, δηλαδή Ιταλοί και Γάλλοι.
Αυτό σημαίνει για το ναυτικό Επιτελείο ότι οι προτάσεις που υφίστανται από τις εταιρείες σίγουρα θα αλλάξουν, προσφέροντας το κάτι παραπάνω για μια θέση στον Ελληνικό πολεμικό στόλο.
Η Ιταλική Doha αποτελεί την πρόταση των Ιταλών και παράλληλα είναι το αντίπαλο δέος των Γάλλων που προτείνουν τις Gowind, κορβέτες δηλαδή πλοίο με πολλά κοινά σημεία με τις νέες φρεγάτες Belh@rra.
Όπως έχει γράψει αρκετές φορές η Hellasjournal, τόσο οι «Doha», όσο και οι «Gowind» ικανοποιούν στον απόλυτο βαθμό το Πολεμικό Ναυτικό, το οποίο έχει συμπεριλάβει τα πλοία αυτά στις δυο πρώτες θέσεις της επιχειρησιακής αξιολόγησης, ενώ 3η κατά σειρά είναι οι Ολλανδικές Sigma.
Το γεγονός πάντως ότι το κυβερνητικό σχέδιο συνδέει απόλυτα το πρόγραμμα των κορβετών με την εξυγίανση των ναυπηγείων, τη νέα πνοή και τη διασφάλιση θέσεων εργασίας παλαιών και νεότερων, σημαίνει πως οι πάντες περιμένουν και τη γνωμοδότηση της δικαιοσύνης ώστε να πάρει πνοή το επενδυτικό σχήμα που έχει προταθεί για την Ελευσίνα.
- Σε ό,τι αφορά τον Ιταλικό ναυπηγικό κολοσσό, το ενδιαφέρον που έχει εκδηλώσει αφορά το τμήμα της άμυνας και της κατασκευής νέων πολεμικών πλοίων.
Οι κατάλογος παραγγελιών για ναυπήγηση πλοίων από τον όμιλο της Fincantieri είναι τέτοιος που δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί από τα υφιστάμενα ναυπηγεία της εταιρείας στην Ιταλία. Και αυτό το γεγονός την έχει οδηγήσει σε αναζήτηση γειτονικών ναυπηγείων που να μπορούν να εξυπηρετήσουν τις αυξημένες ανάγκες που υπάρχουν γι’ αυτήν.
Στο θέμα της εξυγίανσης, σύμφωνα με τις πληροφορίες, η εταιρεία που έχει αναλάβει την διαχείριση των δανείων ζήτησε ολιγοήμερη παράταση μέχρις ότου συγκεντρώσει τις υπογραφές που απαιτούνται.
Από την άλλη πλευρά η εταιρεία ΟΝΕΧ δηλώνει πλήρη ετοιμότητα για την διαδικασία, ενώ από την περασμένη εβδομάδα οι εργαζόμενοι των ναυπηγείων έχουν συμβληθεί με το σχέδιο που έχει παρουσιάσει η εταιρεία.