Της Τσβετάνας Παράσκοβα για το Oilprice.com / Παρουσίαση Freepen.gr
Το ανώτατο όριο τιμής του ρωσικού αργού που επιβλήθηκε από την ΕΕ, την G7 και την Αυστραλία τέθηκε σε ισχύ τη Δευτέρα, αλλά η Κίνα δεν έχει ενταχθεί στο λεγόμενο Συνασπισμό Price Cap, ο οποίος απαγορεύει τις υπηρεσίες θαλάσσιων μεταφορών για το ρωσικό αργό πετρέλαιο εκτός εάν το πετρέλαιο πωληθεί στα 60 δολάρια το βαρέλι ή κάτω.
Τουλάχιστον ένα φορτίο ESPO, το αργό από την Άπω Ανατολή της Ρωσίας που προτιμάται από τα ανεξάρτητα διυλιστήρια της Κίνας, τα λεγόμενα teapots, πωλήθηκε την περασμένη εβδομάδα με έκπτωση 6 δολαρίων ανά βαρέλι στην τιμή ICE Brent Φεβρουαρίου, ανέφεραν στο Reuters έμποροι που γνωρίζουν τη συναλλαγή. Στην τρέχουσα τιμή του Brent, αυτό σημαίνει ότι το φορτίο ESPO πωλήθηκε περίπου στα 68 δολάρια το βαρέλι.
Τα κινεζικά ανεξάρτητα διυλιστήρια δεν ενδιαφέρονται πολύ για το ανώτατο όριο των τιμών και τα φορτία τους είναι σε βάση παράδοσης, με ασφάλιση και αποστολή από τους εμπόρους, ανέφεραν πηγές του Reuters.
Ένα στέλεχος συναλλαγών σε ένα ανεξάρτητο κινεζικό διυλιστήριο είπε στο Reuters, «Δεν τους ενδιαφέρει πραγματικά το ανώτατο όριο τιμών. Το μόνο που κάνουν είναι να τσακίζουν τους αριθμούς για να δουν αν οι τιμές που παραδίδονται έχουν καλό κέρδος ή όχι».
Επί του παρόντος, η ζήτηση για αργό πετρέλαιο στην Κίνα είναι ασθενής εν μέσω αναταράξεων σχετικά με την πολιτική Covid και πολλών νέων καθημερινών κρουσμάτων Covid, με ασθενή περιθώρια διύλισης επίσης.
Αν και η Κίνα δεν έχει ενταχθεί στον Συνασπισμό Price Cap, το γεγονός πως υπάρχει πλέον ανώτατο όριο τιμής δίνει στον κορυφαίο εισαγωγέα αργού πετρελαίου στον κόσμο, καθώς και σε άλλους αγοραστές ρωσικού αργού, όπως η Ινδία, περισσότερη διαπραγματευτική ισχύ για να διαπραγματευτεί τις απότομες εκπτώσεις για το ρωσικό αργό ακόμη και εκτός του μηχανισμού ανώτατου ορίου τιμών, λένε οι αναλυτές.
Freepen.gr - Φαίνεται να είναι συνηθισμένο για τα κινεζικά διυλιστήρια, τα οποία συνεχίζουν να αγοράζουν ρωσικό αργό και αγνοούν το ανώτατο όριο τιμών που επιβάλλουν οι δυτικές χώρες. Λόγω της χαμηλής ζήτησης, ωστόσο, τα ανεξάρτητα διυλιστήρια της Κίνας βλέπουν τις πιο απότομες εκπτώσεις εδώ και μήνες για το ρωσικό αργό ESPO, δήλωσαν έμποροι στο Reuters την Τετάρτη.