Fotoworkshop4You / pixabay |
Του Στρατή Μαζίδη
Αφορμή για αυτόν τον προβληματισμό αποτελεί το γεγονός ότι χρειάστηκε να κλείσω εισιτήρια για κοντινό πρόσωπο που θέλησε να ταξιδέψει σε πόλη της ανατολικής Μακεδονίας. Επισκεπτόμενος λοιπόν κάνεις την ιστοσελίδα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ διαπιστώνει πως δεν μπορεί πια να πάει για παράδειγμα από την Αθήνα στις Σέρρες, τη Δράμα, την Αλεξανδρούπολη ή το Διδυμότειχο απευθείας. Αναγκαστικά θα πρέπει να σταματήσει στη Θεσσαλονίκη και εκεί να αλλάξει τρένο για να επιβιβαστεί σε αμαξοστοιχία με προορισμό τη Δράμα. Αν θέλει να πάει παραπέρα, πχ στην Αλεξανδρούπολη τότε θα συνεχίσει με λεωφορείο.
Ομοίως αν θέλει να ταξιδέψει προς Αθήνα θα πρέπει να βρίσκεται στον σιδηροδρομικό σταθμό της Δράμας πριν τις 6:00 το πρωί για να πάρει το ένα και μοναδικό τρένο προς Θεσσαλονίκη. Προσπαθώντας να ανακαλύψω ότι γίνεται έπεσα πάνω σε ένα άρθρο του Εθνους το καλοκαίρι του 2021 όπου εκεί διαβάζουμε για τη διακοπή των δρομολογίων μετά τη Δράμα το 2019. Αιτίες πολλές και διάφορες. Λύσεις επιθυμούμε να ακούσουμε.
πατήστε στην εικόνα
Η ουσία είναι ότι ο επιβάτης βλέπει το εξής. Ο ΟΣΕ έχει αλλάξει χέρια, αλλά η κατάσταση έχει πλήρως εκτροχιαστεί. Το τρένο είναι ένα ασφαλές μεταφορικό μέσο αλλά από τη Βόρεια Ελλάδα και πάνω δεν θα είναι υπερβολή να ισχυριστεί κανείς ότι απλά δεν υπάρχει. Φοιτητές, σπουδαστές, στρατιώτες, στρατιωτικοί, επαγγελματίες οποιαδήποτε άλλη ομάδα δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί από τους σιδηροδρόμους, εκτός αν είναι μαζοχιστής. Επιπλέον είναι και ζήτημα εθνικής σημασίας οι σιδηρόδρομοι να λειτουργούν σωστά και να εξυπηρετούν ποιοτικά και τακτικά τη Μακεδονία και τη Θράκη.
Η κατάσταση είναι τραγική. Δεν είναι δυνατόν για να πας από την Αθήνα στο Διδυμότειχο να πρέπει να αλλάξεις δύο τρένα και δύο λεωφορεία σε ένα ταξίδι που συνολικά στην ταχύτερη επιλογή που βγάζει η ιστοσελίδα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να αγγίζει τις 19 ώρες. Με τα πόδια θα φτάσεις γρηγορότερα.