14995841 / pixabay |
Του Στρατή Μαζίδη
Τι είναι αυτό που διαμορφώνει το σχολείο; Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, η στόχευση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και το προσωπικό.
Θα ξεκινήσουμε από το τέλος, δηλαδή από τους εκπαιδευτικούς. Εκπαιδευτικός δεν μπορεί να γίνει το καθένας διότι ρόλος του είναι πάρα πολύ ευαίσθητος. Συνεπώς πριν μπει κάποιος σε μία σχολική αίθουσα θα πρέπει πέρα από το πτυχίο του, να παρακολουθεί κάποια σχετικά επιμορφωτικά σεμινάρια και να περνά από μία πρώτη αξιολόγηση, η οποία θα πρέπει να επαναλαμβάνεται περιοδικά ανά κάποια χρονικά διαστήματα. Αυτή η διαδικασία θα πρέπει να δομηθεί με ένα τέτοιο τρόπο ώστε και αξιοκρατική να είναι και παράλληλα η κοινωνία να μπορεί να μετάσχει σε αυτή.
Επίσης δεν είναι δυνατόν κάθε χρόνο να ξεκινούν τα μαθήματα και να απουσιάζουν καθηγητές. Αφού γνωρίζουμε τις ανάγκες πώς είναι δυνατόν κάθε χρόνο να επικρατεί αυτή η κατάσταση και να φτάνουμε πολλές φορές στα Χριστούγεννα για να καλυφθούν τα κενά. Εφόσον Λοιπόν ξέρουμε πόσους χρειαζόμαστε και πόσοι μας λείπουν, καλύπτουμε οριστικά μία και καλή τα κενά. Επιπλέον θα πρέπει να παρέχεται πραγματική βοήθεια σε όσους πρωτοδιορίζονται μακριά από τον τόπο τους. Πχ δεν μπορεί να θέλουμε καθηγητές αλλά να μη βρίσκουν ένα σπίτι σε λογική τιμή για να εγκατασταθούν σε ένα τουριστικό προορισμό.
Επιπλέον σε θέματα πειθαρχίας καλό θα είναι να λυθούν τα χέρια των καθηγητών. Από την ασυδοσία ή την κατάχρηση εξουσίας μέχρι τον ευνουχισμό υπάρχει τεράστια απόσταση.
Το τελευταίο είναι ότι ο συνδικαλισμός με την κομματική του έννοια δεν μπορεί να έχει θέση στα σχολεία, ειδικά σε μία εποχή κατά την οποία όλοι εκδηλώνονται παντοιοτρόπως μέσω των κοινωνικών δικτύων. Ο κομματισμός πρέπει να φύγει από τα σχολεία. Δεν μας ενδιαφέρει αν μία διευθύντρια ή ένας διευθυντής υποστηρίζουν το οποιοδήποτε κόμμα, αυτό που μας απασχολεί είναι να υπηρετούν ένα συγκεκριμένο εκπαιδευτικό όραμα. Ότι λοιπόν έχει σχέση με κομματικές ταμπέλες στα σχολεία πρέπει να καταργηθεί πάραυτα.
Συνεπώς ο επαναπροσανατολισμός των εκπαιδευτικών σε αυτά που πραγματικά υπηρετούν, η απουσία της επανάπαυσης με την παρουσία της αξιολόγησης και η αποκοπή στοιχείων που αποπροσανατολίζουν από την αποστολή τους, είναι κάποια πρώτα βήματα τοπία παραλία θα αποκαταστήσουν και το κύρος των εκπαιδευτικών.