pixabay |
Κατά τη διάρκεια του Railway Direction Days στη Βαρσοβία, υπογράφηκε συμφωνία συνεργασίας από εκπροσώπους και επενδυτές από τις έξι χώρες, με τις νέες σιδηροδρομικές γραμμές να αναμένεται να ξεκινήσουν την ανάπτυξη, να μειώσουν τις εκπομπές και να προσθέσουν μεγαλύτερο οικονομικό βάρος σε ολόκληρη την περιοχή.
Το πολωνικό τμήμα του HSR πρόκειται να είναι έτοιμο σε τέσσερα χρόνια. Χάρη σε κοινές επενδύσεις, μια σύνδεση υψηλής ταχύτητας μεταξύ Ταλίν, Βαρσοβίας, Κατοβίτσε και Βουδαπέστης θα εκτείνεται σε 1.700 χιλιόμετρα.
Ο Πολωνός υπουργός αρμόδιος για τον Κεντρικό Κόμβο Μεταφορών (CPK) , Marcin Horała, επεσήμανε πως η περιοχή των Τριών Θαλασσών είναι μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες περιοχές της Ευρώπης.
«Τα τελευταία 20 χρόνια, το ΑΕΠ στην περιοχή αυξήθηκε δύο φορές πιο γρήγορα από ό,τι στη λεγόμενη παλιά ΕΕ. Αυτά τα σιδηροδρομικά έργα είναι προσαρμοσμένα στις ανάγκες συγκεκριμένων χωρών και της περιοχής των Τριών Θαλασσών συνολικά», δήλωσε ο Horała.
Πηγή: railwaydirectiondays.com |
Ο Horała τόνισε ότι το υπό ανάπτυξη δίκτυο HSR, που αποτελείται από τον Πολωνικό Κεντρικό Κόμβο Μεταφορών (CPK) και σιδηροδρομικές επενδύσεις όπως το Rail Baltica και το HSR V4, θα αποτελέσει τη σιδηροδρομική ραχοκοκαλιά των Τριών Θαλασσών και θα είναι το κλειδί για το δίκτυο μεταφορών της ΕΕ.
Ο Πρέσβης των ΗΠΑ στην Πολωνία Mark Brzezinski επεσήμανε πως η ανάπτυξη των σιδηροδρόμων είναι ευεργετική για το περιβάλλον. Πρόσθεσε ότι επιχειρηματίες και μηχανικοί από τη χώρα του έχουν τεράστια εμπειρία στην κατασκευή σιδηροδρομικών γραμμών και κόμβων ανταλλαγής.
Η κυβέρνηση του προέδρου των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν υποστηρίζει σθεναρά το αναπτυξιακό σχέδιο, είπε ο Μπρεζίνσκι. Πρόσθεσε ότι στο πλαίσιο του πολέμου στην Ουκρανία, η συνεργασία μεταξύ των χωρών είναι ακόμη πιο σημαντική.
Το σχέδιο προβλέπει έναν πλήρη διασυνοριακό διάδρομο με την ένδειξη Rail Baltica, ο οποίος θα κατασκευαστεί έως το 2030 στην Εσθονία, τη Λετονία και τη Λιθουανία. Οι σιδηροδρομικές γραμμές για το έργο θα εκτείνονται από το Ταλίν στη Ρίγα και το Κάουνας, και στη συνέχεια στο Βίλνιους και μέχρι τα πολωνικά σύνορα, με τα πρώτα τμήματα του σιδηροδρόμου να ενεργοποιούνται το 2027. Ταυτόχρονα, τα σχέδια προϋποθέτουν την κατασκευή της σιδηροδρομικής σύνδεσης HSR V4 μεταξύ Πράγας, Μπρνο, Μπρατισλάβας και Βουδαπέστης.