(East News, Hollandse Hoogte) |
Οι στρατιωτικοί διοικητές γνωρίζουν πολύ καλά τη σημασία της επιμελητείας [logistics]. Τα άρματα μάχης δεν μπορούν να κάνουν τίποτα εκτός αν ο στρατός είναι κινητός και μπορεί να φτάσει γρήγορα στην πρώτη γραμμή με ασφαλείς γραμμές ανεφοδιασμού. Σχεδόν πάντα οι σιδηρόδρομοι είναι ο καλύτερος τρόπος μεταφοράς για να εξασφαλίσουν πως οι χερσαίες δυνάμεις μπορούν να επιτύχουν αυτό το κατόρθωμα.
Jacek Losik - money.pl / Παρουσίαση Freepen.gr
Μόλις πριν από λίγες ημέρες, ο πρεσβευτής των ΗΠΑ στην Πολωνία, Mark Brzezinski, είπε στο συνέδριο Railway Direction Days στη Βαρσοβία ότι τα τρένα έχουν γίνει κρίσιμο μέρος του αγώνα για ελευθερία. Προέτρεψε την περιοχή της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης να αντιμετωπίσει γρήγορα την ανάγκη επιτάχυνσης των σιδηροδρομικών συνδέσεων για χάρη της εθνικής ασφάλειας.
Ο πόλεμος στην Ουκρανία οδήγησε τις χώρες της περιοχής των Τριών Θαλασσών —που αποτελούνται από τους Τέσσερις του Βίσεγκραντ, τα κράτη της Βαλτικής και τη Ρουμανία— να εντείνουν την προετοιμασία για να καταστήσουν τους σιδηροδρόμους πιο προσαρμοστικούς στις στρατιωτικές ανάγκες στα 1.500 χιλιόμετρα συνόρων μεταξύ ΝΑΤΟ και Ρωσίας.
Ο στρατηγός Tomasz Kowalik, αναπληρωτής διοικητής του Πολυεθνικού Σώματος Βορειοανατολικά, λέει ότι παρά τις απώλειες που υπέστη ο ρωσικός στρατός, ο κίνδυνος για το ΝΑΤΟ εξακολουθεί να υπάρχει και δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο. Μόλις εντοπιστούν τα σχέδια επίθεσης της Ρωσίας, το ΝΑΤΟ θα είχε μόλις λίγες ημέρες, στην καλύτερη περίπτωση εβδομάδες, για να μεταφέρει τα στρατεύματα στο σωστό μέρος. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό δεδομένης της δέσμευσης του ΝΑΤΟ και των ΗΠΑ να υπερασπιστούν κάθε εκατοστό του εδάφους του ΝΑΤΟ. Ένα αποτελεσματικό σιδηροδρομικό δίκτυο είναι απαραίτητο για να γίνει αυτό πραγματικότητα.
Για να διασφαλιστεί πως αυτό θα επιτευχθεί, οι χώρες της περιοχής των Τριών Θαλασσών προετοιμάζουν επενδύσεις αξίας 65 δισεκατομμυρίων ευρώ σε σιδηροδρομικές συνδέσεις υψηλής ταχύτητας. Ωστόσο, η κατασκευή αυτών των συνδέσμων δε θα είναι έτοιμη πριν από το τέλος της δεκαετίας. Αυτό σημαίνει ότι η περιοχή βρίσκεται πίσω από την καμπύλη όσον αφορά τις απαραίτητες σιδηροδρομικές συνδέσεις όσον αφορά τον στρατό.
Ένα από τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η μεταφορά στρατευμάτων από τόπο σε τόπο κατά μήκος της ανατολικής πλευράς του ΝΑΤΟ είναι η διαφορά στις διαμέτρους των σιδηροδρόμων στη Δυτική και Ανατολική Ευρώπη. Η Ουκρανία, για παράδειγμα, υποφέρει από το γεγονός πως η σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ αυτής και της Λιθουανίας συνεπάγεται ότι τα σιδηροδρομικά βαγόνια πρέπει να αλλάζουν διάμετρο κατά την είσοδό τους στην Πολωνία, καθώς η μεταφορά με το ανατολικό δίκτυο στη Λευκορωσία δεν είναι πλέον δυνατή. Επιπλέον, οι σιδηροδρομικές συνδέσεις μεταξύ Πολωνίας και Λιθουανίας εξακολουθούν να είναι σχετικά αδύναμες.
Ο στρατηγός Kowalik πιστεύει ότι υπάρχουν τρόποι για να βελτιωθεί ταχύτερα το δίκτυο για να ασφαλιστεί η περιοχή από τη ρωσική επίθεση. Πρώτα απ 'όλα, αυξάνοντας τον αριθμό των πλευρών των σιδηροδρομικών γραμμών, έτσι ώστε η μεταφορά στρατευμάτων και εξοπλισμού να μην παρεμποδίζει την επιβατική κίνηση. Είπε ότι η εκκένωση αμάχων σε καιρό πολέμου είναι εξίσου σημαντική με τη μεταφορά στρατευμάτων και πως επαρκείς παρακαμπτήριες των σιδηροδρομικών μεταφορών θα εξομαλύνουν τις ροές κυκλοφορίας στους σιδηροδρόμους.
Ένα άλλο βασικό ζήτημα είναι να διασφαλιστεί ότι υπάρχει η υποδομή για τη μεταφορά εξοπλισμού και ανθρώπων από τα λιμάνια στο εσωτερικό. Αυτός ο πόλεμος έδειξε πως η Πολωνία δεν είναι καλά ανεπτυγμένη από αυτή την άποψη, και υπήρχαν προβλήματα με τη μεταφορά σιτηρών μέσω της Πολωνίας όταν η Ρωσία απέκλεισε τα ουκρανικά λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας.