Ο Γάλλος υπουργός άμυνας στην Αθήνα. Η εταιρεία κατασκευής των φρεγατών Belh@rra, την ίδια μέρα, αποδεσμεύει εικόνες από την πρόοδο των εργασιών στην FDI-H F-601 «ΚΙΜΩΝ».
Από: hellasjournal.com / Του Γιώργου Σιδέρη
Και εκκρεμεί ένα ταξίδι στο Λοριάν για τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Εκεί ο πρωθυπουργός θα δει από κοντά την κατασκευαστική προσπάθεια για τις νέες φρεγάτες που επέλεξε το Πολεμικό Ναυτικό ως τις κύριες μονάδες επιφανείας. Στο Λοριάν ο κ. Μητσοτάκης, απ’ ό,τι πληροφορούμαστε, θα έχει την ευκαιρία να δει από κοντά και κάποια κορβέτα Gowind που προορίζεται για τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
-Ο Γάλλος υπουργός στην Αθήνα, συνάντηση τόσο με τον πρωθυπουργό, όσο και την Παρασκευή το πρωί με τον υπουργό Εθνικής άμυνας στον φυσικό του χώρο, στο ελληνικό επιτελείο. Στις συζητήσεις σαφώς και οι κορβέτες.
-Οι Γάλλοι δείχνουν την πρόοδο της φρεγάτας ΚΙΜΩΝ την ώρα που έχουν ξεκινήσει το «χτίσιμο» και της φρεγάτας «Φορμίων».
-Το ταξίδι του Κυριάκου Μητσοτάκη στο Λοριάν έχει την δική του γεωπολιτική αξία η οποία ωστόσο συνδέεται με την αμυντική ενίσχυση του στόλου.
-Το γεγονός πως εκεί οι Γάλλοι θα «πλασάρουν» και την γαλλικής κατασκευής κορβέτα, είναι η δουλειά τους…
Η Αθήνα θ’ αποφασίσει στο τέλος τι είναι αυτό που κρίνεται καλύτερο μέσα από λεπτομέρειες που μάλλον κανείς δεν μπορεί να φανταστεί!
Πάντως υπάρχουν σαφείς ενδείξεις και πληροφορίες που αφορούν και τους δυο διεκδικητές της υπόθεσης «κορβέτα», οι οποίες μαρτυρούν την προσπάθεια που καταβάλλεται από την κυβέρνηση να κλείσει ο φάκελος επιλογής, πριν από τον πρώτο γύρο της εκλογικής διαδικασίας.
Ν. Παναγιωτόπουλος: Τέσσερις κορβέτες
Αυτός πιθανά να είναι κι ένας ακόμη λόγος που Γάλλοι και Ιταλοί έσπευσαν εκ νέου να καταθέσουν αναθεωρημένες προτάσεις την περασμένη εβδομάδα, ενώ στην ατζέντα Παναγιωτόπουλου- Λακορνού βρίσκεται και το θέμα των κορβετών, πέραν των Belh@rra.
Την Τετάρτη, ο υπουργός Εθνικής άμυνας στην πρώτη του τηλεοπτική εμφάνιση, μετά από 3,5 χρόνια, στη Δημόσια Τηλεόραση, πέραν των F-35, όταν ερωτήθηκε για το θέμα των κορβετών ανέφερε ότι το υπουργείο Εθνικής άμυνας συνομιλεί για τέσσερα συνολικά πλοία:
«Θα έλεγα ο τελικός θα κριθεί στις υπολεπτομέρειες. Κι οι δύο πάντως προτάσεις είναι προτάσεις που ικανοποιούν πλήρως το Πολεμικό Ναυτικό..{…} Ως προς το χρονοδιάγραμμα επίσης και οι δύο προσφέρουν περίπου τα ίδια, 32 μήνες αν δεν κάνω λάθος, από την υπογραφή της σύμβασης μέχρι τη ναυπήγηση και παράδοση του πρώτου πλοίου. Θα παίξει ρόλο στην τελική απόφαση το ζήτημα της ναυπήγησης εδώ. Θέλουμε αυτά τα πλοία να ναυπηγηθούν και στην Ελλάδα. Τέσσερα θα είναι, 3 συν 1, μάλλον. Το πρώτο εκ των πραγμάτων θα πρέπει να ναυπηγηθεί στο εξωτερικό σε Γαλλία ή Ιταλία αντιστοίχως ανάλογα. Τα υπόλοιπα όμως θέλουμε να τα ναυπηγήσουμε εδώ σε ελληνικό ναυπηγείο».
Πάντως ανάμεσα στις εξελίξεις που αφορούν τη «ναυμαχία» για τις κορβέτες, η Αθήνα δείχνει διατεθειμένη να επικεντρωθεί στην βιομηχανική συνεργασία μ’ έναν εκ των δυο κατασκευαστών, αφήνοντας πιο πίσω την γεωπολιτική αξία ενός αμυντικού συμφώνου -με ό,τι σημαίνει αυτό για τον «φιναλίστ» των κορβετών- όπως είχε προτάξει σε άλλες περιπτώσεις (Rafale & Belh@rra)
Από την πλευρά του το Πολεμικό Ναυτικό ακόμη και μετά την αλλαγή ηγεσίας, εμφανίζεται αποφασισμένο να εξαντλήσει κάθε λεπτομέρεια με στόχο να επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό κόστος και η ισχυρότερη διαμόρφωση, ενώ στο πλάνο του παραμένει ως όρος η ελληνική ναυπήγηση παρά το γεγονός ότι αυτή η παράμετρος δεν ανήκει στο πλαίσιο των επιχειρησιακών διαπραγματεύσεων. Τα δυο παραπάνω είναι σημεία που σίγουρα θα γείρουν την πλάστιγγα υπέρ του ενός εκ των δύο υποψηφίων της «ναυμαχίας».
Και εκκρεμεί ένα ταξίδι στο Λοριάν για τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Εκεί ο πρωθυπουργός θα δει από κοντά την κατασκευαστική προσπάθεια για τις νέες φρεγάτες που επέλεξε το Πολεμικό Ναυτικό ως τις κύριες μονάδες επιφανείας. Στο Λοριάν ο κ. Μητσοτάκης, απ’ ό,τι πληροφορούμαστε, θα έχει την ευκαιρία να δει από κοντά και κάποια κορβέτα Gowind που προορίζεται για τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
- Τέσσερα διαφορετικά κομμάτια ενός μεγάλου πάζλ που έχει ξεκινήσει κάτι περισσότερο από ενάμιση χρόνο βρίσκονται στις παραπάνω προτάσεις. Τα κομμάτια αυτά σχετίζονται άμεσα με την επιβεβλημένη ενίσχυση του στόλου. Τέσσερα κομμάτια που μαρτυρούν (;) ότι ο δρόμος για τις κορβέτες έχει ακόμη χιλιόμετρα να διανύσει…
-Ο Γάλλος υπουργός στην Αθήνα, συνάντηση τόσο με τον πρωθυπουργό, όσο και την Παρασκευή το πρωί με τον υπουργό Εθνικής άμυνας στον φυσικό του χώρο, στο ελληνικό επιτελείο. Στις συζητήσεις σαφώς και οι κορβέτες.
-Οι Γάλλοι δείχνουν την πρόοδο της φρεγάτας ΚΙΜΩΝ την ώρα που έχουν ξεκινήσει το «χτίσιμο» και της φρεγάτας «Φορμίων».
-Το ταξίδι του Κυριάκου Μητσοτάκη στο Λοριάν έχει την δική του γεωπολιτική αξία η οποία ωστόσο συνδέεται με την αμυντική ενίσχυση του στόλου.
-Το γεγονός πως εκεί οι Γάλλοι θα «πλασάρουν» και την γαλλικής κατασκευής κορβέτα, είναι η δουλειά τους…
Η Αθήνα θ’ αποφασίσει στο τέλος τι είναι αυτό που κρίνεται καλύτερο μέσα από λεπτομέρειες που μάλλον κανείς δεν μπορεί να φανταστεί!
Πάντως υπάρχουν σαφείς ενδείξεις και πληροφορίες που αφορούν και τους δυο διεκδικητές της υπόθεσης «κορβέτα», οι οποίες μαρτυρούν την προσπάθεια που καταβάλλεται από την κυβέρνηση να κλείσει ο φάκελος επιλογής, πριν από τον πρώτο γύρο της εκλογικής διαδικασίας.
Ν. Παναγιωτόπουλος: Τέσσερις κορβέτες
Αυτός πιθανά να είναι κι ένας ακόμη λόγος που Γάλλοι και Ιταλοί έσπευσαν εκ νέου να καταθέσουν αναθεωρημένες προτάσεις την περασμένη εβδομάδα, ενώ στην ατζέντα Παναγιωτόπουλου- Λακορνού βρίσκεται και το θέμα των κορβετών, πέραν των Belh@rra.
Την Τετάρτη, ο υπουργός Εθνικής άμυνας στην πρώτη του τηλεοπτική εμφάνιση, μετά από 3,5 χρόνια, στη Δημόσια Τηλεόραση, πέραν των F-35, όταν ερωτήθηκε για το θέμα των κορβετών ανέφερε ότι το υπουργείο Εθνικής άμυνας συνομιλεί για τέσσερα συνολικά πλοία:
«Θα έλεγα ο τελικός θα κριθεί στις υπολεπτομέρειες. Κι οι δύο πάντως προτάσεις είναι προτάσεις που ικανοποιούν πλήρως το Πολεμικό Ναυτικό..{…} Ως προς το χρονοδιάγραμμα επίσης και οι δύο προσφέρουν περίπου τα ίδια, 32 μήνες αν δεν κάνω λάθος, από την υπογραφή της σύμβασης μέχρι τη ναυπήγηση και παράδοση του πρώτου πλοίου. Θα παίξει ρόλο στην τελική απόφαση το ζήτημα της ναυπήγησης εδώ. Θέλουμε αυτά τα πλοία να ναυπηγηθούν και στην Ελλάδα. Τέσσερα θα είναι, 3 συν 1, μάλλον. Το πρώτο εκ των πραγμάτων θα πρέπει να ναυπηγηθεί στο εξωτερικό σε Γαλλία ή Ιταλία αντιστοίχως ανάλογα. Τα υπόλοιπα όμως θέλουμε να τα ναυπηγήσουμε εδώ σε ελληνικό ναυπηγείο».
Πάντως ανάμεσα στις εξελίξεις που αφορούν τη «ναυμαχία» για τις κορβέτες, η Αθήνα δείχνει διατεθειμένη να επικεντρωθεί στην βιομηχανική συνεργασία μ’ έναν εκ των δυο κατασκευαστών, αφήνοντας πιο πίσω την γεωπολιτική αξία ενός αμυντικού συμφώνου -με ό,τι σημαίνει αυτό για τον «φιναλίστ» των κορβετών- όπως είχε προτάξει σε άλλες περιπτώσεις (Rafale & Belh@rra)
Από την πλευρά του το Πολεμικό Ναυτικό ακόμη και μετά την αλλαγή ηγεσίας, εμφανίζεται αποφασισμένο να εξαντλήσει κάθε λεπτομέρεια με στόχο να επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό κόστος και η ισχυρότερη διαμόρφωση, ενώ στο πλάνο του παραμένει ως όρος η ελληνική ναυπήγηση παρά το γεγονός ότι αυτή η παράμετρος δεν ανήκει στο πλαίσιο των επιχειρησιακών διαπραγματεύσεων. Τα δυο παραπάνω είναι σημεία που σίγουρα θα γείρουν την πλάστιγγα υπέρ του ενός εκ των δύο υποψηφίων της «ναυμαχίας».