Έπειτα από πολύωρη χρήση του αυτοκινήτου μας, η διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσουμε είναι συγκεκριμένη, για να διατηρήσουμε στο ακέραιο την υγεία του κινητήρα μας.
Από: carandmotor.gr
Το τι πρέπει να κάνουμε όταν εκκινούμε τον κινητήρα του αυτοκινήτου μας είναι γνωστό (μάθετε περισσότερα εδώ), ωστόσο λίγοι γνωρίζουν τι πρέπει να γίνει όταν πλέον έχουμε φτάσει εκεί που θέλουμε και έχει έρθει η ώρα να σβήσουμε τον κινητήρα. Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, στα εγχειρίδια χρήσης των αυτοκινήτων οι κατασκευαστές δεν συμβουλεύουν τους οδηγούν να κρατήσουν για ένα μικρό χρονικό διάστημα το μοτέρ σε λειτουργία πριν το απενεργοποιήσουν.
Το παραπάνω ωστόσο θα ήταν καλό να γίνεται ειδικά αν έχουμε χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητο μάς για πολλές ώρες (π.χ. ταξιδεύοντας), ειδικά με υψηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος ή αν έχουμε πιέσει τον κινητήρα στα όρια της απόδοσης του λίγο πριν σταματήσουμε.
Εάν δεν ακολουθήσετε αυτόν τον άγραφο κανόνα, δεν θα πρέπει να νιώσετε άσχημα για το αυτοκίνητό σας, αλλά να γνωρίζετε ότι εάν θέλετε να παρατείνετε τη διάρκεια ζωής του κινητήρα σας ακόμη περισσότερο, είναι απαραίτητο, ειδικά αν το μοντέλο που έχετε στην κατοχή σας είναι παλιότερης τεχνολογίας.
Για αρχή, η συγκεκριμένη τακτική δεν αφορά μόνο τους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες, αν και ενδείκνυται περισσότερο για αυτούς, αλλά και τους ατμοσφαιρικούς. Το λιπαντικό θα πρέπει να κυκλοφορήσει ήπια για ορισμένο χρονικό διάστημα, με σκοπό να μειώσει την θερμοκρασία του και να μην “βράσει” μέσα στο κύκλωμά του. Με αυτό το τον τρόπο αποφεύγουμε βλάβες στα σωθικά του κινητήρα και το λιπαντικό διατηρεί τις ιδιότητές του.
Car idling 4
Από την άλλη, η πίεση του λιπαντικού παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην σωστή λειτουργία του τούρμπο και προφανώς εξαρτάται από τη λειτουργία του κινητήρα. Οπότε, αν ο τελευταίος σβήσει ενώ το τούρμπο γυρίζει ακόμη, οι επιβαρύνσεις στα έδρανά του είναι πολύ μεγάλες. Για αυτό τον λόγο θα πρέπει να σβήσετε τον κινητήρα όταν γυρίζει στο ρελαντί. Σε περίπτωση που το αυτοκίνητο έχει σύστημα stop/start δεν θα πρέπει να ανησυχήσετε διότι το συγκεκριμένο σύστημα σέβεται αυτή τη συνθήκη.
Επομένως, ειδικά μετά από ταξίδι το καλοκαίρι, πρέπει να μένει αναμμένος ο κινητήρας για ένα-δυο λεπτά (απενεργοποιώντας για σιγουριά το stop/start σε τέτοιες περιπτώσεις) για να κρυώσει το λάδι που κυκλοφορεί σε αυτόν και τα παρελκόμενα του.
Το τι πρέπει να κάνουμε όταν εκκινούμε τον κινητήρα του αυτοκινήτου μας είναι γνωστό (μάθετε περισσότερα εδώ), ωστόσο λίγοι γνωρίζουν τι πρέπει να γίνει όταν πλέον έχουμε φτάσει εκεί που θέλουμε και έχει έρθει η ώρα να σβήσουμε τον κινητήρα. Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, στα εγχειρίδια χρήσης των αυτοκινήτων οι κατασκευαστές δεν συμβουλεύουν τους οδηγούν να κρατήσουν για ένα μικρό χρονικό διάστημα το μοτέρ σε λειτουργία πριν το απενεργοποιήσουν.
Το παραπάνω ωστόσο θα ήταν καλό να γίνεται ειδικά αν έχουμε χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητο μάς για πολλές ώρες (π.χ. ταξιδεύοντας), ειδικά με υψηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος ή αν έχουμε πιέσει τον κινητήρα στα όρια της απόδοσης του λίγο πριν σταματήσουμε.
Εάν δεν ακολουθήσετε αυτόν τον άγραφο κανόνα, δεν θα πρέπει να νιώσετε άσχημα για το αυτοκίνητό σας, αλλά να γνωρίζετε ότι εάν θέλετε να παρατείνετε τη διάρκεια ζωής του κινητήρα σας ακόμη περισσότερο, είναι απαραίτητο, ειδικά αν το μοντέλο που έχετε στην κατοχή σας είναι παλιότερης τεχνολογίας.
Για αρχή, η συγκεκριμένη τακτική δεν αφορά μόνο τους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες, αν και ενδείκνυται περισσότερο για αυτούς, αλλά και τους ατμοσφαιρικούς. Το λιπαντικό θα πρέπει να κυκλοφορήσει ήπια για ορισμένο χρονικό διάστημα, με σκοπό να μειώσει την θερμοκρασία του και να μην “βράσει” μέσα στο κύκλωμά του. Με αυτό το τον τρόπο αποφεύγουμε βλάβες στα σωθικά του κινητήρα και το λιπαντικό διατηρεί τις ιδιότητές του.
Car idling 4
Από την άλλη, η πίεση του λιπαντικού παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην σωστή λειτουργία του τούρμπο και προφανώς εξαρτάται από τη λειτουργία του κινητήρα. Οπότε, αν ο τελευταίος σβήσει ενώ το τούρμπο γυρίζει ακόμη, οι επιβαρύνσεις στα έδρανά του είναι πολύ μεγάλες. Για αυτό τον λόγο θα πρέπει να σβήσετε τον κινητήρα όταν γυρίζει στο ρελαντί. Σε περίπτωση που το αυτοκίνητο έχει σύστημα stop/start δεν θα πρέπει να ανησυχήσετε διότι το συγκεκριμένο σύστημα σέβεται αυτή τη συνθήκη.
Επομένως, ειδικά μετά από ταξίδι το καλοκαίρι, πρέπει να μένει αναμμένος ο κινητήρας για ένα-δυο λεπτά (απενεργοποιώντας για σιγουριά το stop/start σε τέτοιες περιπτώσεις) για να κρυώσει το λάδι που κυκλοφορεί σε αυτόν και τα παρελκόμενα του.