Το πρώτο πλοίο της κατηγορίας ξεκίνησε να ναυπηγείται το 1976, με έξι να ολοκληρώνονται για το Σοβιετικό Ναυτικό. Αν και ήταν μακράν η πιο ικανή κατηγορία σοβιετικών υποβρυχίων όταν τέθηκε σε λειτουργία στα οποία ήταν ενσωματωμένοι διηπειρωτικοί βαλλιστικοί πύραυλοι βεληνεκούς με σύνθετα υλικά στερεών καυσίμων και πολλαπλές κεφαλές, η αποτελεσματική κατάρρευση της ρωσικής οικονομίας μετά τη διάλυση της Σοβιετικής Ένωσης οδήγησε στη συρρίκνωση του στόλου σε μόλις τρεις πλοία μέχρι το 2000. Στη συνέχεια, σταδιακά αποσύρθηκαν από την υπηρεσία από τη δεκαετία του 2010 και αντικαταστάθηκαν από νέα υποβρύχια κατηγορίας Borei.
Το Borei έχει ευνοηθεί έναντι του Typhoon λόγω του πολύ χαμηλότερου επιχειρησιακού του κόστους, και με περίπου το μισό μέγεθος μεταφέρει 80% περισσότερους βαλλιστικούς πυραύλους παρόμοιου μεγέθους και είναι πολύ πιο stealth. Έξι πλοία της κλάσης Borei βρίσκονται επί του παρόντος σε υπηρεσία, με άλλα τέσσερα να έχουν ναυπηγηθεί, ένα εκ των οποίων βρίσκεται ήδη σε θαλάσσιες δοκιμές, και άλλα δύο που έχουν προγραμματιστεί αλλά δεν έχουν ξεκινήσει ακόμη να ναυπηγούνται στα πλαίσια προβλεπόμενου στόλου 12 μονάδων. Το τελευταίο τέθηκε σε λειτουργία στις 29 Δεκεμβρίου. 2022, που πιθανώς συμπίπτει στενά με τον παροπλισμό του Ντμίτρι Ντονσκόι, η ημερομηνία του οποίου παραμένει αβέβαιη.
Ενώ τα πλοία της κλάσης Typhoon αποσύρθηκαν γρήγορα, το Dmitry Donskoy ήταν το μοναδικό πλοίο της κατηγορίας του που έλαβε σημαντικές αναβαθμίσεις, συμπεριλαμβανομένης της ενσωμάτωσης των βαλλιστικών πυραύλων RSM-56 - που αναπτύχθηκε ως ο κύριος οπλισμός της κλάσης Borei και αντικατέστησε τους παλαιότερους πυραύλους R-39 του Ντονσκόι. Ωστόσο, το πλοίο έχει αποστασιοποιηθεί από τις αναπτύξεις της πρώτης γραμμής και έχει υποβιβαστεί κυρίως σε εκπαιδευτικά καθήκοντα. Έχει επίσης διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην R&D και έχει λάβει διάφορες τροποποιήσεις για την καλύτερη εκτέλεση αυτών των καθηκόντων, με ορισμένες αναφορές να σημειώνουν πως η τροποποίησή του για την ενσωμάτωση του RSM-56 ήταν για να δοκιμάσει τους πυραύλους - όχι επειδή η αναβάθμιση του οπλισμού του παλιού σκάφους θεωρήθηκε ως ορθή επενδυτική απόφαση. Παραμένει αβέβαιο ποιο τμήμα των 20 σωλήνων εκτόξευσης έχουν λάβει τέτοιες αναβαθμίσεις.
Ορισμένες αναβαθμίσεις για την κλάση Typhoon, συμπεριλαμβανομένης μιας ασυνήθιστης πρότασης να μετατραπούν σε μεταφορείς πυραύλων κρουζ που αντικατοπτρίζουν την παρόμοια μετατροπή αμερικανικών υποβρυχίων βαλλιστικών πυραύλων κλάσης Οχάιο για αυτόν τον σκοπό μετά τον Ψυχρό Πόλεμο, έχουν απορριφθεί, με την ηλικία των πλοίων, τις δυνατότητες stealth και το εξαιρετικά υψηλό λειτουργικό κόστος τους, να επιδρούν στην αντιληπτή έλλειψη κόστους-αποτελεσματικότητας σε σύγκριση με την κατασκευή νέων υποβρυχίων.