Από: doryforos-europa.blogspot.com
Τον ρωτήσαμε τι έχει να μας πει για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη και γιατί στην ανάρτησή του σήμερα επισήμανε ότι ,,ανθρώπινο λάθος δεν υπάρχει, η έλλειψη συστημάτων ασφαλείας οδηγεί στα ανθρώπινα λάθη,,.
Τα συστήματα είναι προσαρμοσμένα, όπως μας εξηγεί ο κος Μπέλος, κυρίως στην ταχύτητα των τρένων. Δηλαδή άλλο σύστημα υπάρχει για τα τρένα ταχείας κυκλοφορίας με πάνω από 160 χλμ την ώρα (το σύστημα LZB), άλλο για τρένα με μικρότερη ταχύτητα και άλλο σύστημα ασφάλειας για τα περιφερειακά τρένα.
Στο νέο σύστημα ασφάλειας, το LZB, που χρησιμοποιείται τώρα για τα τρένα υπάρχει απευθείας ,,εικόνα,, στον οδηγό ο οποίος μπορεί ανά πάσα στιγμή να διαπιστώσει αν υπάρχει το απαιτούμενο κενό στην απόσταση μεταξύ του επόμενου ή προηγούμενου τρένου.
Στην ουσία η απόσταση ασφάλειας είναι 1 χλμ μπροστά και 1 χλμ πίσω.
Τον ρωτήσαμε αν έχει κατανοήσει τι έγινε στην Ελλάδα και αν θα μπορούσε αυτό να συμβεί στην Γερμανία.
,,Όχι, δεν θα μπορούσε να συμβεί στην Γερμανία,, μας απάντησε και αυτό ,,γιατί ακόμη και χωρίς τα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας δεν θα μπορούσαν πρακτικά δυο σταθμάρχες να κάνουν ταυτόχρονα λάθος όπως έγινε στα Τέμπη όπου ο ένας επέτρεψε να προχωρήσει το τρένο και ο άλλος δεν αντιλήφθηκε το πρόβλημα.
,, Αλλά και στη Γερμανία είχαμε το περασμένο καλοκαίρι ένα δυστύχημα στη Βαυαρία με 4 νεκρούς,, του επισημάναμε.
Αλλά ακόμη και να μην υπάρχουν τα συστήματα ασφαλείας στην Ελλάδα οι σηματοδότες γιατί δεν λειτουργούν ;
Αυτό δεν είναι φαινόμενο μόνο στην Ελλάδα. Στην Γερμανία π.χ. επιτήδειοι κλέβουν από τους σηματοδότες μηνιαίως σχεδόν δυο τόννους καλώδια.
Ένα άλλο πρόβλημα στην Ελλάδα είναι και η εκπαίδευση. Στη Γερμανία 40.000 περίπου οδηγοί, (300 ημερησίως) έχουν εκπαιδευτεί τουλάχιστον 3 χρόνια και κάποιοι με αυξημένα προσόντα μισό χρόνο επιπλέον.