Δυτικά μέσα ενημέρωσης παραδέχονται ότι το εμπόριο πετρελαίου Ρωσίας-Ινδίας υπονομεύει την υπεροχή του δολαρίου ΗΠΑ

Αφού η Δύση υπό την ηγεσία των ΗΠΑ επέβαλε οικονομικές κυρώσεις κατά της Μόσχας, η Ινδία άρχισε να αγοράζει ρωσικό πετρέλαιο σε ρούβλια και σε ντιρχάμ Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. Χρησιμοποιώντας αυτά τα νομίσματα για να παρακάμψει τις κυρώσεις των ΗΠΑ, η Ινδία έχει υπονομεύσει τη μακροχρόνια κυριαρχία του δολαρίου στο διεθνές εμπόριο πετρελαίου, σύμφωνα με το Reuters.

Ahmed Adel, ερευνητής γεωπολιτικής και πολιτικής οικονομίας με έδρα το Κάιρο - infobrics.org/ / Παρουσίαση Freepen.gr

Το πρακτορείο με έδρα το Λονδίνο αναγνώρισε, σε άρθρο με τίτλο «Οι πετρελαϊκές συμφωνίες της Ινδίας με τη Ρωσία επηρεάζουν την κυριαρχία δεκαετιών του δολαρίου», πως «οι κυρώσεις στη Ρωσία έχουν αρχίσει να διαβρώνουν την εδώ και δεκαετίες κυριαρχία του δολαρίου στο διεθνές εμπόριο πετρελαίου καθώς οι περισσότερες συμφωνίες με την Ινδία - η κορυφαία αγορά της Ρωσίας για το θαλάσσιο αργό - έχουν διακανονιστεί σε άλλα νομίσματα».

Τον περασμένο Δεκέμβριο, οι χώρες της G7, η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Αυστραλία συμφώνησαν να επιβάλουν ανώτατο όριο τιμής στο εξαγόμενο ρωσικό πετρέλαιο για να εμποδίσουν τη Μόσχα να προμηθεύει τον κόσμο σε υψηλότερη τιμή. Σε μια προσπάθεια καταστολής της παράκαμψης των κυρώσεων από τη Ρωσία, η Ουάσιγκτον και το Λονδίνο πρόσθεσαν τη ρωσική τράπεζα MTS με έδρα τη Μόσχα και το Άμπου Ντάμπι στη λίστα κυρώσεων το Φεβρουάριο.

Ωστόσο, οι Ινδοί είναι φαινομενικά σίγουροι πως θα παρακάμψουν αυτές τις τελευταίες κυρώσεις.

Επικαλούμενο μια ινδική πηγή διύλισης, το Reuters ανέφερε: «Οι Ρώσοι προμηθευτές θα βρουν κάποιες άλλες τράπεζες για να λαμβάνουν πληρωμές. Ως έχει, η κυβέρνηση δε μας ζητά να σταματήσουμε να αγοράζουμε ρωσικό πετρέλαιο, επομένως ελπίζουμε πως θα βρεθεί ένας εναλλακτικός μηχανισμός πληρωμής σε περίπτωση που μπλοκαριστεί το τρέχον σύστημα».

Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας, η Ινδία αύξησε τις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου 16 φορές το 2022. Αυτό αντιπροσωπεύει ήδη περίπου το ένα τρίτο των συνολικών προμηθειών της χώρας.

Εξαιτίας αυτού, η χώρα της Νότιας Ασίας έχει δημιουργήσει ένα πλαίσιο για τη δημιουργία εμπορικών συναλλαγών με τη Μόσχα σε ρουπίες Ινδίας, εάν επιβληθούν νέες κυρώσεις ή εάν οι συναλλαγές στο ρωσικό νόμισμα δεν είναι πλέον δυνατές.

Για τα ινδικά διυλιστήρια που άρχισαν να διακανονίζουν ορισμένες αγορές ρωσικού πετρελαίου σε ρούβλια τις τελευταίες εβδομάδες, οι πληρωμές διεκπεραιώθηκαν εν μέρει από την Κρατική Τράπεζα της Ινδίας μέσω του λογαριασμού της σε ρούβλια nostro στη Ρωσία. Αυτές οι συναλλαγές, σύμφωνα με τις πηγές, αφορούν κυρίως αγορές πετρελαίου από την Gazprom και τη Rosneft, με την Bank of Baroda και την Axis Bank να χειρίζονται τις περισσότερες από τις πληρωμές ντιρχάμ.

Στις 13 Νοεμβρίου 2022, η Indian Express ανέφερε ότι το Νέο Δελχί σκόπευε να διπλασιάσει τον όγκο του εμπορίου με τη Ρωσία χρησιμοποιώντας το ινδικό νόμισμα.

Το εμπόριο μεταξύ των δύο χωρών έχει αυξηθεί σε μεγάλο βαθμό λόγω της αύξησης των εισαγωγών ρωσικού πετρελαίου από την Ινδία. Τα προηγούμενα χρόνια, η Ινδία εισήγαγε λιγότερο από το 1% του συνολικού αργού πετρελαίου της από τη Ρωσία. Πλέον εισάγει περίπου το 22% των αναγκών της. Τον Οκτώβριο του 2022, η Ρωσία έγινε ο μεγαλύτερος προμηθευτής πετρελαίου της Ινδίας, ξεπερνώντας ακόμη και το Ιράκ και τη Σαουδική Αραβία.

«Ολόκληρη η ιστορία Ινδίας-Ρωσίας είναι μια μακροπρόθεσμη ιστορία, η οποία δε θα σταματήσει ξαφνικά. Θα είναι ένα νέο είδος χαρακτηριστικού της αγοράς», δήλωσε ο Viktor Katona, ο επικεφαλής αναλυτής αργού πετρελαίου στην εταιρεία πληροφοριών εμπορευμάτων Kpler.

Η Δύση πρέπει τώρα να παρακολουθεί διστακτικά καθώς η Ινδία βαθαίνει τους δεσμούς της με τη Ρωσία. Η προνομιακή μεταχείριση της Δύσης στο Πακιστάν έναντι της Ινδίας επέτρεψε την ανάπτυξη μιας ευημερούσας σχέσης μεταξύ Μόσχας και Νέου Δελχί. Και σε αυτή τη βάση συνεχίζουν να αναπτύσσονται οι σχέσεις Ρωσίας-Ινδίας.

Στην πραγματικότητα, ο Katona πιστεύει πως η Μόσχα προτιμά να πουλάει το αργό της στην Ινδία αντί στην Κίνα, και όχι μόνο για λόγους απόστασης και ανακατευθύνσεων των βαρελιών που συνήθιζαν να στέλνουν στην Ευρώπη. Ένας βασικός λόγος, σύμφωνα με τον ειδικό, είναι ότι οι ινδικές εταιρείες πληρώνουν με βάση την παράδοση, που σημαίνει πως δε χειρίζονται τη ναυτιλία και την ασφάλιση. Με αυτόν τον τρόπο, η Ρωσία μπορεί να μεγιστοποιήσει τα κέρδη της, καθώς οι Κινέζοι αγοραστές ενδέχεται να επιμείνουν να χρησιμοποιούν τους δικούς τους στόλους. Οι ρωσικές εταιρείες δεν έχουν ίδια κεφάλαια στην Κίνα. Ωστόσο, έχουν μερίδια ιδιοκτησίας σε ινδικά διυλιστήρια.

Ωστόσο, αυτό δεν αλλάζει το γεγονός ότι η Ινδία και η Κίνα αγοράζουν αργό πετρέλαιο κάτω από τα επίπεδα της αγοράς, ενώ οι εισαγωγείς στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ πρέπει να πληρώσουν το πλήρες τίμημα.

Ταυτόχρονα, οι γενικές ασφαλιστικές εταιρείες της Ινδίας θέλουν να δημιουργήσουν μια μεγαλύτερη δεξαμενή θαλάσσιας ασφάλισης για την κάλυψη των κινδύνων μεταφοράς αργού πετρελαίου, βρώσιμων ελαίων, μηχανημάτων έργων και λιπασμάτων από τις κατεστραμμένες από τον πόλεμο περιοχές της Ρωσίας και της Ουκρανίας. Αναμένεται ότι ένας τέτοιος μηχανισμός θα διευκολύνει το εμπόριο μεταξύ των δύο χωρών.

Μια ομάδα ασφάλισης επιτρέπει σε πολλές ασφαλιστικές εταιρείες να ενωθούν για μια συγκεκριμένη κάλυψη, όταν οι κίνδυνοι θεωρούνται πολύ υψηλοί για μια μεμονωμένη εταιρεία. Υπάρχει μεγάλη ζήτηση για μια τέτοια ασφαλιστική κάλυψη καθώς το εμπόριο Ινδίας-Ρωσίας έχει εκτιναχθεί μαζικά. Οι εισαγωγές της Ινδίας από τη Ρωσία μέχρι το Δεκέμβριο ήταν 32,81 δισεκατομμύρια δολάρια σε σύγκριση με 9,86 δισεκατομμύρια δολάρια το 22 και 5,48 δισεκατομμύρια δολάρια το 21.

Για το λόγο αυτό, η Ινδία αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει άλλους χρηματοοικονομικούς μηχανισμούς εκτός των δυτικών θεσμών, γεγονός που συμβάλλει φυσικά στην αποδολαριοποίηση της παγκόσμιας οικονομίας. Με αυτόν τον τρόπο, η οικονομική στόχευση της Ρωσίας ήταν μόνο μια αυτοπροκαλούμενη πληγή για τη Δύση, καθώς οδήγησε στην καθιέρωση και ταχεία εξέλιξη εναλλακτικών μεθόδων πληρωμής, κάτι στο οποίο η Ινδία έπαιξε βασικό ρόλο.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail