pixabay / coyot |
Το κύριο αίτημά τους αφορούσε την αποκατάσταση των σχολικών κτιριακών εγκαταστάσεων, οι οποίες έχουν κριθεί ακατάλληλες και επικίνδυνες έπειτα από τον ισχυρό σεισμό του 2015.
Οι ενέργειες αποκατάστασης καρκινοβατούσαν για πολλά χρόνια. Το αποκορύφωμα του τραγέλαφου σημειώθηκε πριν ένα περίπου χρόνο, όταν ο εργολάβος κηρύχτηκε έκπτωτος, ένα μήνα πριν την υποτιθέμενη ημερομηνία παράδοσης του έργου. Γιατί τότε οι αρμόδιες τοπικές αρχές αντιλήφθηκαν ότι δεν εκτελούνταν εργασίες, αν και ο διευθυντής του σχολείου τους το επεσήμανε γραπτώς ανά τακτά χρονικά διαστήματα.
Η κοροϊδία και το θράσος έπιασε ταβάνι όταν μετά από μερικούς μήνες που το έργο ξεκίνησε, οι αρμόδιοι βγάζανε φωτογραφίες αγκαζέ με βαρύγδουπες ανακοινώσεις.
Σήμερα, σχεδόν οκτώ χρόνια μετά τον σεισμό, η αποκατάσταση των σχολικών αιθουσών δεν έχει ολοκληρωθεί. Οι εργασίες, πλέον, προχωράνε, αλλά ο ρυθμός εκτέλεσής τους αποτελεί ένα ερωτηματικό. Και για όγδοη σχολική χρονιά οι μαθητές στοιβάζονται σε container, στα οποία κατά τις βροχερές μέρες του χειμώνα στάζουν νερά. Και οι βροχερές μέρες εδώ στη δυτική Ελλάδα είναι αρκετές.
Επιπλέον, καθώς το σχολείο βρίσκεται μπροστά στο λιμανάκι του χωριού, όταν επικρατούν έντονες καιρικές συνθήκες στην περιοχή, εισέρχονται κύματα θαλάσσης εντός του προαύλιου χώρου του σχολείου. Εκεί που έχουν τοποθετηθεί τα «σχολικά» container. Ένα φαινόμενο το οποίο εντάθηκε μετά την καθώς φαίνεται προβληματική κατασκευή ενός τουριστικού Αγκυροβολίου, η ολοκλήρωση του οποίου επίσης καρκινοβατεί εδώ και πάρα πολλά χρόνια.
Οι μαθητές είχαν προχωρήσει σε κατάληψη ως ένδειξη διαμαρτυρίας για την όλη κατάσταση και το 2019, όταν και κατήγγειλαν ότι εκτός από την εισροή υδάτων στα «σχολικά» container, κυκλοφορούσαν ποντίκια στις τουαλέτες.
Ένα επιπλέον αίτημα-διαμαρτυρία των μαθητών, αλλά και των γονέων είναι η υποβάθμιση του Λυκείου, σε Λυκειακές τάξεις, με ότι αυτό συνεπάγεται για τη μόρφωση των παιδιών. Οι λόγοι; Οι αρμόδιοι λένε δημογραφικοί, μα, ουσιαστικά πρόκειται για πολιτικούς και οικονομικούς. Διότι, δυστυχώς, εκλέγουμε κυβερνήσεις που έχουν τοποθετήσει την παιδεία σε χρηματικό-πολιτικό ζύγι. Κλείνουν σχολεία και στοιβάζουν τους μαθητές σε αίθουσες, με κριτήριο μία προκαθορισμένη τετραγωνική έκταση. Όπως ακριβώς ισχύει και για τις κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις.
Όμως, τα συγκεκριμένα παιδιά, που ζουν σε μικρά απομακρυσμένα χωριά, με γονείς αλλά και με παππούδες και γιαγιάδες, που ως επί το πλείστον μάχονται στα χωράφια, αυτοί οι μαθητές που διδάσκονται υπό άθλιες συνθήκες, αυτοί οι νέοι που ανεξάρτητα αν έκαναν κατάληψη σε ένα δημόσιο κτίριο ή το βρήκαν ως πρόσχημα για να χάσουν μάθημα ή αν ξέφυγε η συμπεριφορά τους απέναντι στους καθηγητές και στον διευθυντή τους - αφού αυτούς βρήκαν μπροστά τους για να ξεσπάσουν αν και οι εκείνοι γεύονται μαζί τους τις υπάρχουσες συνθήκες - αυτά τα παιδιά έκαναν κάτι ιδιαίτερο, που αξίζει αναφοράς.
Το πρωί της ημέρας που αποφάσισαν να κάνουν συνέλευση και να διεξάγουν ψηφοφορία για την κατάληψη ή μη των «σχολικών» τους container, συγκεντρώθηκαν στο προαύλιο (ευτυχώς υπό ομαλές καιρικές συνθήκες) και πριν ξεκινήσουν τη συνέλευση, έκαναν την καθιερωμένη πρωινή τους προσευχή. Όχι γιατί τους επιβλήθηκε, ούτε γιατί το ορίζει το πρόγραμμα του υπουργείου. Αλλά, διότι, έτσι αισθάνθηκαν.
Ας παραδειγματιστούμε, λοιπόν, από αυτά τα παιδιά και ας κάνουμε και εμείς την προσευχή μας, κάθε πρωί. Ας προσευχόμαστε για την βοήθεια του Χριστού και της Παναγίας. Να σκεπάζουν τα παιδιά μας, την Ελλάδα μας και όλο τον κόσμο. Και να φωτίζουν τους αρμόδιους να ενεργούν ορθά και με ταπεινότητα, έχοντας ως γνώμονα το κοινό καλό.
Κωνσταντίνος Μαργέλης
Άγιος Πέτρος, Λευκάδας, 6 Μαρτίου 2023
www.eksadaktylos.gr
Επίμετρο
“The Closing of the American Mind: How Higher Education Has Failed Democracy and Impoverished the Souls of the Today’s Students” by academician and philosopher Allan Bloom, published in 1987.
«Το κλείσιμο του Αμερικανικού Μυαλού: Πώς η Ανώτατη Εκπαίδευση Εγκατέλειψε την Δημοκρατία και φτωχοποίησε τις Ψυχές των Σημερινών Φοιτητών», του ακαδημαϊκού και φιλοσόφου Allan Bloom, που εκδόθηκε το 1987.
Το βιβλίο παρέμεινε επί τέσσερις μήνες στην πρώτη θέση της The New York Times Best Sellers List και είναι διαθέσιμο δωρεάν σε αυτό το σύνδεσμο:
https://iwcenglish1.typepad.com/documents/14434540-the-closing-of-the-american-mind.pdf
Η κριτική του καθηγητή Bloom περιστρέφεται γύρω από την πεποίθησή του ότι τα μεγάλα «βιβλία» της δυτικής σκέψης έχουν απαξιωθεί ως πηγή σοφίας.
Περίληψη περιεχομένου (πηγή Wikipedia, σε ελεύθερη μετάφραση):
«Στο βιβλίο (ο συγγραφέας) επιτίθεται στον ηθικό σχετικισμό που ισχυρίζεται ότι έχει καταλάβει τα αμερικανικά πανεπιστήμια, για το εμπόδιο που δημιουργεί στις έννοιες της αλήθειας, της κριτικής σκέψης και της γνήσιας γνώσης.»
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Closing_of_the_American_Mind
Άλλα του βιβλία:
Shakespeare’s Politics - Οι πολιτικές του Σαίξπηρ (1964), μαζί με Harry V. Jaffa
Plato’s Republic - Η Πολιτεία του Πλάτωνα – Μετάφραση (1968)
Emile - Αιμίλιος ή Περί Αγωγής του Ζαν Ζακ Ρουσσώ – Μετάφραση (1979)
Love and Friendship - Αγάπη και Φιλία (1993)