Επίσης, όπως αναφέρει το militarywatchmagazine.com, οι νέες κατηγορίες πλοίων μεγέθους κορβέτας και φρεγάτας που είναι ικανά να μεταφέρουν πολύ μεγάλες κατηγορίες πυραύλων για το μέγεθός τους, ήταν επίσης μια σημαντική αιτία παραμέλησης για τον στόλο των μεγαλύτερων ποντοπόρων πλοίων. Η συρρίκνωση του μεγέθους του στόλου ήταν ακόμη πιο σημαντική αν ληφθεί υπόψη ότι όλα τα καταδρομικά και αντιτορπιλικά στη ρωσική υπηρεσία σήμερα κατασκευάστηκαν στη Σοβιετική Ένωση, χωρίς κανένα να έχει κατασκευαστεί μετά τη διάλυση του κράτους, εκτός από δύο αντιτορπιλικά κλάσης Sovrenemmy που κατασκευάστηκαν για εξαγωγές στην Κίνα τη δεκαετία του 1990. Για να αντισταθμίσει αυτή την έλλειψη σύγχρονων μαχητών στην επιφάνεια του ωκεανού, το ρωσικό ναυτικό έχει επενδύσει στον εκτεταμένο εκσυγχρονισμό αρκετών από τα παλαιότερα πλοία του για να τους επιτρέψει να παραμείνουν ενεργά και σε ορισμένες περιπτώσεις να τους δώσουν βασικά πλεονεκτήματα απόδοσης στη μάχη του 21ου αιώνα.
Τα αντιτορπιλικά της κλάσης Udaloy τέθηκαν σε λειτουργία από το 1980 έως το 1995, με 13 ολοκληρωμένα από τα οποία τα 8 είναι επί του παρόντος ενεργά που σημαίνει ότι αντιπροσωπεύουν τη μεγάλη πλειοψηφία του ρωσικού στόλου αντιτορπιλικών σήμερα. Οι τάξεις Udaloy και Sovremenny αναπτύχθηκαν και κατασκευάστηκαν παράλληλα. Η πρώτη επικεντρώθηκε στον ανθυποβρυχιακό πόλεμο και η δεύτερη έφερε μεγάλους πυραύλους κρουζ P-270 πολύ μεγάλης εμβέλειας για αντιεπιφανειακά χτυπήματα. Η Ρωσία έκτοτε απομακρύνθηκε από την εξάρτηση από πυραύλους μεγάλου μεγέθους, καθώς οι νεότερες γενιές πυραύλων κανονικού μεγέθους έχουν αποκτήσει πολλές από τις ίδιες δυνατότητες όσον αφορά το βεληνεκές, την απόδοση πτήσης και την ταχύτητα, και ως εκ τούτου το Udaloy έχει θεωρηθεί πιο βιώσιμο για να λάβει αναβαθμίσεις συμπεριλαμβανομένης μιας πολύ βελτιωμένης ικανότητας κατά της ναυτιλίας για να γίνει μια πιο πολύτιμη κατηγορία πλοίων συνολικά.
Το Udaloy Class αντιτορπιλικό Marshal Shaposhnikov , που τέθηκε σε λειτουργία το 1985, έλαβε σημαντικές βελτιώσεις στους αισθητήρες, τα ηλεκτρονικά και τον οπλισμό του από το 2017, συμπεριλαμβανομένης της αντικατάστασης των οκτώ πυραύλων κρουζ κατά πλοίων P-270 με 16 εκτοξευτές από το νέο σύστημα κάθετης εκτόξευσης 3S14, που παρέχουν συμβατότητα με τις τελευταίες κατηγορίες πυραύλων κρουζ της Ρωσίας. Ενσωμάτωσε επίσης δύο εκτοξευτές τετραπλού 3S24 για τους υποηχητικούς πυραύλους κρουζ κατά πλοίων Uran - μια κατηγορία που δεν αναπτύσσεται συχνά από ρωσικά σκάφη επιφανείας. Το πλοίο διατήρησε την πρωταρχική του ικανότητα αεράμυνας με ένα οπλοστάσιο 64 πυραύλων επιφανείας-αέρος μικρής εμβέλειας που προέρχονται από εκείνους του επίγειου συστήματος Tor, οι οποίοι αν και βελτιστοποιημένοι για αναχαίτιση πυραύλων κρουζ είναι επίσης ικανοί να εμπλέκουν όλα τα είδη αεροσκαφών. Το πλοίο τέθηκε εκ νέου σε υπηρεσία το 2020 και στη συνέχεια ενσωμάτωσε επίσης το νέο ανθυποβρυχιακό πύραυλο Otvet τον οποίο δοκίμασε ευδιάκριτα το 2021 προτού η κλάση πυραύλων γίνει αποδεκτή σε υπηρεσία το επόμενο έτος. Αν και πολλά παραμένουν αβέβαια σχετικά με τις δυνατότητες του Otvet, θεωρείται ένα από τα πιο ισχυρά ανθυποβρυχιακά όπλα της Ρωσίας και συμπληρώνει τον βαθύ εκσυγχρονισμό του οπλοστασίου πυραύλων κρουζ του Στρατάρχη Shaposhnikov.
Η πιο συνειδητή βελτίωση του Marshal Shaposhnikov ήταν η ενσωμάτωση του υπερηχητικού πυραύλου κρουζ Zircon, η οποία επιβεβαιώθηκε στα τέλη του 2019 και διευκολύνθηκε από την ενσωμάτωσή του στο σύστημα κάθετης εκτόξευσης 3S14. Το Zircon θεωρείται ευρέως ως η πιο επικίνδυνη κατηγορία αντιπλοϊκού πυραύλου κρουζ αφού δυνητικά εξουδετερώνουν τους στόλους, ενώ παραμένουν εκτός κινδύνου. Τα πλεονεκτήματά του στο βεληνεκές συμπληρώνουν τις πολύ υψηλές διεισδυτικές του ικανότητες, με την ταχύτητα, την ευελιξία του πυραύλου και πιθανώς την ικανότητα stealth, καθιστώντας σχεδόν αδύνατη την αναχαίτιση των υφιστάμενων αμυντικών συστημάτων. Αυτό και η καθαρή κινητική ενέργεια των κρούσεων του επιτρέπει να επιτυγχάνει αποτελεσματικά ένα χτύπημα που εξουδετερώνει ακόμη και μεγαλύτερα πλοία επιφανείας.
Με το Marshal Shaposhnikov να μπορεί να αναπτύξει έως και 16 από αυτούς τους πυραύλους ο καθένας μαζί με οκτώ Uran και τα αντιυποβρυχιακά και αντι-αεροπορικά πυραυλικά όπλα του, τα Zircons από μόνα τους έχουν τη δυνατότητα να εξουδετερώσουν μια ολόκληρη ομάδα σκαφών επιφανείας χωρίς να χρειάζεται να φέρουν στο παιχνίδι τα άλλα όπλα του πολεμικού πλοίου, παρά το γεγονός ότι το Udaloy δεν είχε αρχικά σχεδιαστεί κυρίως για ρόλους κατά στόχων επιφανείας.
Το Zicron είναι κατάλληλο για τη θέση του Marshal Shaposhnikov στον στόλο του Ειρηνικού, όπου το ρωσικό ναυτικό υπερτερεί σε μεγάλο βαθμό από τους δυτικούς και συμμαχικούς στόλους και μάχεται σε σημαντικά ευρύτερες περιοχές από τους στόλους της Μαύρης Θάλασσας ή της Βαλτικής. Αναμένεται ότι τα πλοία στον Ειρηνικό θα συνεχίσουν να έχουν προτεραιότητα για την ενσωμάτωση των δαπανηρών νέων πυραύλων, οι οποίοι ακόμη και σε μικρό αριθμό είναι σημαντικοί παράγοντες αλλαγής του παιχνιδιού για την ισορροπία δυνάμεων στην περιοχή. Το Zircon αναμένεται επίσης να αναπτυχθεί από βομβαρδιστικά και μαχητικά κρούσης στο μέλλον ως παραλλαγή αεροπορικής εκτόξευσης, ενώ ένα επίγειο σύστημα παράκτιας άμυνας που ενσωματώνει τον πύραυλο βρίσκεται επί του παρόντος υπό ανάπτυξη .
Η ανάπτυξη του Zircon, μαζί με τις άλλες βελτιώσεις του, καθιστά τον Marshal Shaposhnikov ένα στενός διεκδικητής για τον τίτλο του ισχυρότερου μαχητή επιφανείας του ρωσικού ναυτικού, με τους πυραύλους ιδίως να παρέχουν ένα σημαντικό πλεονέκτημα στις εμπλοκές επιφάνειας προς επιφάνεια έναντι οποιωνδήποτε μη ρωσικών πλοίων στον κόσμο. Το αμερικανικό Harpoon και το SM-6, ακόμη και τα κινέζικα YJ-18 και YJ-100 δεν πλησιάζουν πουθενά όσον αφορά τις επιδόσεις, παρά το γεγονός ότι είναι τα κορυφαία όπλα που βασίζονται σε πλοία των δύο χωρών για την αντιμετώπιση εχθρικών μαχητών επιφανείας. Ίσως το κύριο μειονέκτημα του Στρατάρχη Shaposhnikov είναι η έλλειψη αμυντικής ικανότητας ευρείας περιοχής λόγω του περιορισμένου βεληνεκούς των πυραύλων επιφανείας - αέρος, που σημαίνει ότι θα χρειαστεί κάλυψη από πλοία με αντιαεροπορικές δυνατότητες μεγαλύτερης εμβέλειας που είναι σχετικά λίγα στον ρωσικό στόλο.