Freepen.gr - Στις 3 Απριλίου, η Πολωνία επιβεβαίωσε ότι είχε μεταφέρει τα μαχητικά της MiG-29 στην Ουκρανία. Ο επικεφαλής του Γραφείου Διεθνούς Πολιτικής του Προέδρου της Πολωνίας υποστήριξε ότι η μεταφορά της πρώτης παρτίδας έχει ολοκληρωθεί. Νωρίτερα, ο Πολωνός πρόεδρος ανακοίνωσε την προμήθεια των πρώτων τεσσάρων Mig-29. Ο συνολικός αριθμός των αεροσκαφών που προετοιμάστηκαν για την Ουκρανία δεν αποκαλύφθηκε. Σύμφωνα με πληροφορίες, που επικαλείται σε δημοσίευσή του το southfront.org, η Βαρσοβία διαθέτει συνολικά 40 μαχητικά MiG-29, εκ των οποίων μόνο τα 29 βρίσκονται σε λειτουργία.
Στα τέλη Μαρτίου, η Σλοβακία έστειλε επίσης τέσσερα MiG-29 στο Κίεβο. Συνολικά, η Μπρατισλάβα συμφώνησε να παράσχει 13 μαχητικά. Τα υπόλοιπα αεροσκάφη θα πρέπει να παραδοθούν «τις επόμενες εβδομάδες».
Στο Κρεμλίνο, αυτές οι αποφάσεις ονομάστηκαν «απόρριψη παλαιού, περιττού εξοπλισμού».
Την 1η Απριλίου, τα Σκόπια επιβεβαίωσε επίσημα την απόφασή τους να προμηθεύσουν την Ουκρανία με 12 επιθετικά ελικόπτερα Mi-24. Έως και 6 από αυτά φέρεται να αναβαθμίστηκαν, συμπεριλαμβανομένης της ισραηλινής εταιρείας Elbit Systems. Τα αεροσκάφη προσαρμόστηκαν για αλληλεπίδραση με το ΝΑΤΟ. Τα ελικόπτερα έλαβαν νέα αεροηλεκτρονικά, σύστημα νυχτερινής όρασης Aviators, σύστημα πλοήγησης και υπέρυθρο φωτισμό.
Τα Σκόπια αγόρασαν αυτά τα ελικόπτερα από την Ουκρανία το 2001, όταν το Κίεβο πουλούσε παλιό σοβιετικό στρατιωτικό εξοπλισμό. Τώρα το Κίεβο προσπαθεί να πάρει πίσω τα ελικόπτερά του.
Νωρίτερα αναφέρθηκε ότι τα Σκόπια μεταφέρουν τέσσερα επιθετικά αεροσκάφη Su-25 στην Ουκρανία, τα οποία αγοράστηκαν επίσης από το Κίεβο. Τα αεροσκάφη δεν έχουν πετάξει από το 2004. Τοπικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι Ουκρανοί στρατιωτικοί μηχανικοί με ναζιστικά σιρίτια εντοπίστηκαν να επιθεωρούν και να επισκευάζουν το Su-25 σε στρατιωτικό αεροδρόμιο στα Σκόπια τον Ιούνιο.
Απαντώντας σε επίσημα αιτήματα δημοσιογράφων, το υπουργείο Άμυνας της γειτονικής χώρας ούτε επιβεβαιώνει ούτε διαψεύδει πληροφορίες για μεταφορά επιθετικών αεροσκαφών στο Κίεβο.
Στις 3 Απριλίου, ο ομιλητής της Διοίκησης της Αεροπορίας της AFU δήλωσε ότι ο ουκρανικός στρατός έχει ήδη τρεις μοίρες ταξιαρχίες MiG-29 και δύο ταξιαρχίες Su-27 σε υπηρεσία. Παράλληλα, σημείωσε πως πρόκειται για παλιά σοβιετικά μαχητικά τέταρτης γενιάς, που είναι ξεπερασμένα.
Μία ταξιαρχία περιλαμβάνει τρεις μοίρες των 12 αεροσκαφών η καθεμία. Δηλαδή είναι περίπου 108 μαχητικά σε 3 ταξιαρχίες. Ωστόσο, ουκρανικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν πως υπάρχουν μόνο 72 αεροσκάφη MiG-29 στις ουκρανικές ταξιαρχίες.
Έτσι, αυτές οι ταξιαρχίες πιθανότατα δεν είναι ακόμη ολοκληρωμένες. Η ουκρανική Πολεμική Αεροπορία έχασε πολλά αεροσκάφη και επαγγελματίες πιλότους από την έναρξη της ρωσικής ειδικής στρατιωτικής επιχείρησης. Η ρωσική αεράμυνα εξακολουθεί να αναχαιτίζει ουκρανικά αεροσκάφη σχεδόν σε καθημερινή βάση. Χωρίς την καταστολή της ρωσικής αεράμυνας, κάτι που δεν είναι δυνατό χωρίς την άμεση εμπλοκή των δυνάμεων του ΝΑΤΟ, ο αριθμός των ξένων αεροσκαφών που αποστέλλονται στην Ουκρανία δεν παίζει κανέναν σημαντικό ρόλο.
Στα τέλη Μαρτίου, η Σλοβακία έστειλε επίσης τέσσερα MiG-29 στο Κίεβο. Συνολικά, η Μπρατισλάβα συμφώνησε να παράσχει 13 μαχητικά. Τα υπόλοιπα αεροσκάφη θα πρέπει να παραδοθούν «τις επόμενες εβδομάδες».
Στο Κρεμλίνο, αυτές οι αποφάσεις ονομάστηκαν «απόρριψη παλαιού, περιττού εξοπλισμού».
Την 1η Απριλίου, τα Σκόπια επιβεβαίωσε επίσημα την απόφασή τους να προμηθεύσουν την Ουκρανία με 12 επιθετικά ελικόπτερα Mi-24. Έως και 6 από αυτά φέρεται να αναβαθμίστηκαν, συμπεριλαμβανομένης της ισραηλινής εταιρείας Elbit Systems. Τα αεροσκάφη προσαρμόστηκαν για αλληλεπίδραση με το ΝΑΤΟ. Τα ελικόπτερα έλαβαν νέα αεροηλεκτρονικά, σύστημα νυχτερινής όρασης Aviators, σύστημα πλοήγησης και υπέρυθρο φωτισμό.
Τα Σκόπια αγόρασαν αυτά τα ελικόπτερα από την Ουκρανία το 2001, όταν το Κίεβο πουλούσε παλιό σοβιετικό στρατιωτικό εξοπλισμό. Τώρα το Κίεβο προσπαθεί να πάρει πίσω τα ελικόπτερά του.
Νωρίτερα αναφέρθηκε ότι τα Σκόπια μεταφέρουν τέσσερα επιθετικά αεροσκάφη Su-25 στην Ουκρανία, τα οποία αγοράστηκαν επίσης από το Κίεβο. Τα αεροσκάφη δεν έχουν πετάξει από το 2004. Τοπικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι Ουκρανοί στρατιωτικοί μηχανικοί με ναζιστικά σιρίτια εντοπίστηκαν να επιθεωρούν και να επισκευάζουν το Su-25 σε στρατιωτικό αεροδρόμιο στα Σκόπια τον Ιούνιο.
Απαντώντας σε επίσημα αιτήματα δημοσιογράφων, το υπουργείο Άμυνας της γειτονικής χώρας ούτε επιβεβαιώνει ούτε διαψεύδει πληροφορίες για μεταφορά επιθετικών αεροσκαφών στο Κίεβο.
Στις 3 Απριλίου, ο ομιλητής της Διοίκησης της Αεροπορίας της AFU δήλωσε ότι ο ουκρανικός στρατός έχει ήδη τρεις μοίρες ταξιαρχίες MiG-29 και δύο ταξιαρχίες Su-27 σε υπηρεσία. Παράλληλα, σημείωσε πως πρόκειται για παλιά σοβιετικά μαχητικά τέταρτης γενιάς, που είναι ξεπερασμένα.
Μία ταξιαρχία περιλαμβάνει τρεις μοίρες των 12 αεροσκαφών η καθεμία. Δηλαδή είναι περίπου 108 μαχητικά σε 3 ταξιαρχίες. Ωστόσο, ουκρανικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν πως υπάρχουν μόνο 72 αεροσκάφη MiG-29 στις ουκρανικές ταξιαρχίες.
Έτσι, αυτές οι ταξιαρχίες πιθανότατα δεν είναι ακόμη ολοκληρωμένες. Η ουκρανική Πολεμική Αεροπορία έχασε πολλά αεροσκάφη και επαγγελματίες πιλότους από την έναρξη της ρωσικής ειδικής στρατιωτικής επιχείρησης. Η ρωσική αεράμυνα εξακολουθεί να αναχαιτίζει ουκρανικά αεροσκάφη σχεδόν σε καθημερινή βάση. Χωρίς την καταστολή της ρωσικής αεράμυνας, κάτι που δεν είναι δυνατό χωρίς την άμεση εμπλοκή των δυνάμεων του ΝΑΤΟ, ο αριθμός των ξένων αεροσκαφών που αποστέλλονται στην Ουκρανία δεν παίζει κανέναν σημαντικό ρόλο.