pixabay / WikiImages |
Πριν από λίγες ημέρες, όπως γράφει το eurasiantimes.com, η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ ανακοίνωσε την ανάπτυξη των μαχητικών F-35 Lightning II στην Οκινάουα, καθώς συνεχίζει να αντικαθιστά τα μόνιμα σταθμευμένα F-15 Eagles στην αεροπορική βάση Kadena της Ιαπωνίας.
Η βάση Kadena της πολεμικής αεροπορίας βρίσκεται σε στρατηγική τοποθεσία περίπου 450 μίλια από την Ταϊβάν. Η
Άλλα αεροσκάφη πέμπτης γενιάς, τα F-22 και τα F-16, σταθμεύουν ήδη στην αεροπορική βάση Kadena. Ωστόσο, η ανάπτυξη F-35 θα ενισχύσει την περιφερειακή παρουσία της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ.
Επιπλέον, η ανάπτυξη αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης τάσης στην Ασία, η οποία περιλαμβάνει την αυξανόμενη παρουσία πολεμικών αεροσκαφών πέμπτης γενιάς. Η Νότια Κορέα και η Ιαπωνία, δύο σύμμαχοι των ΗΠΑ στην περιοχή, έχουν ο καθένας επιχειρησιακό στόλο μαχητικών αεροσκαφών F-35.
Η Σιγκαπούρη διαθέτει επίσης μαχητικά αεροσκάφη F-35 και δήλωσε στις αρχές του τρέχοντος έτους ότι θα παραγγελθεί για οκτώ ακόμη αεροσκάφη F-35B Lightning II.
Η Ταϊλάνδη, η οποία έχει ισχυρές αμυντικές διασυνδέσεις με το Πεκίνο, αποφάσισε επίσης να αποκτήσει μαχητικά F-35 και περιμένει την έγκριση από τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Αναμένεται πως πάνω από 300 μαχητικά F-35 θα σταθμεύσουν στην περιοχή Ινδο-Ειρηνικού έως το 2035, με χρήστες όπως η Αυστραλία, η Ιαπωνία, η Σιγκαπούρη, η Νότια Κορέα και οι Ηνωμένες Πολιτείες.
Ωστόσο, η Κίνα γνωρίζει καλά την αυξανόμενη παρουσία αυτών των αμερικανικών αεροσκαφών stealth στην περιοχή. Για να αντισταθμίσει την αυξανόμενη ανάπτυξη των F-22 και F-35, το Πεκίνο έχει ήδη αυξήσει την παραγωγή των J-20 πέμπτης γενιάς του τα τελευταία χρόνια.
Έτσι, μια αντιπαράθεση μεταξύ του αμερικανικής κατασκευής μαχητικού πέμπτης γενιάς και του J-20 είναι πιθανό να συμβεί σε περίπτωση σύγκρουσης.
Ωστόσο, ο αμερικανικός στρατός ενδέχεται να αντιμετωπίσει εμπόδια καθώς το F-35 αντιμετωπίζει επιχειρησιακές δυσκολίες λόγω των προβλημάτων που συνδέονται με τον τρέχοντα κινητήρα του.
Στις 29 Μαρτίου, ανώτατος αξιωματούχος των ΗΠΑ αποκάλυψε ότι οι κινητήρες Pratt & Whitney F135 που τροφοδοτούσαν μαχητικά αεροσκάφη F-35 ήταν «υπό προδιαγραφή από την αρχή».
Αυτό απαιτεί τη συνεχή λειτουργία των κινητήρων σε θερμοκρασίες υψηλότερες από τις αναμενόμενες, συμβάλλοντας σε αυξημένες δραστηριότητες συντήρησης και υλικοτεχνικής υποστήριξης, ενώ υποβαθμίζουν τα συνολικά ποσοστά ετοιμότητας του F-35.
Ως αποτέλεσμα, ο αμερικανικός στρατός θεωρεί τις προτεινόμενες βελτιώσεις κινητήρα για όλους τους τύπους F-35 Joint Strike Fighter ως κρίσιμες, πρόσθεσε ο αξιωματούχος.
Κορυφαίοι στρατιωτικοί ηγέτες των ΗΠΑ υπογράμμισαν τις ελλείψεις του κινητήρα F135 όταν δικαιολόγησαν την απόφαση να αναληφθεί πρωτοβουλία για την αναβάθμιση του πυρήνα κινητήρα (ECU) ενώπιον των μελών της υποεπιτροπής της Επιτροπής Ενόπλων Υπηρεσιών της Βουλής των Αντιπροσώπων στις 29 Μαρτίου.
Ο στόλος των μαχητικών αεροσκαφών F-35 του Πενταγώνου διαθέτει μόνο περίπου τα μισά αεροσκάφη που θεωρούνται ικανά για αποστολή, το οποίο είναι σημαντικά μικρότερο από τον στόχο του 65%, σύμφωνα με τον Εκτελεστικό Αξιωματικό του Προγράμματος F-35.
Κατά την πρώτη του εμφάνιση ενώπιον του Κογκρέσου ως εκτελεστικός αξιωματικός του προγράμματος F-35, ο υποστράτηγος της Πολεμικής Αεροπορίας Mike Schmidt εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του που μόνο ο μισός στόλος των Ηνωμένων Πολιτειών Joint Strike Fighter ήταν επιχειρησιακός από το Φεβρουάριο του 2023, κάτι που περιέγραψε ως μη ικανοποιητική εικόνα.
Ο διευθυντής προγράμματος είπε ότι από τον Φεβρουάριο, ο μέσος μηνιαίος ρυθμός επιχειρησιακών αεριωθούμενων αεροσκαφών στον στόλο με περισσότερα από 540 F-35 ήταν 53,1%. Αυτό δείχνει πως αυτά τα αεροσκάφη μπορούν να εκτελέσουν ορισμένες από τις βασικές αποστολές τους, συμπεριλαμβανομένων των πτήσεων μάχης, εκπαίδευσης, δοκιμών και επίδειξης δύναμης.
Το ποσοστό αυτό υπολείπεται του στόχου του 65%. Σε γραπτή δήλωση, ο Schmidt ανέφερε ότι το ποσοστό των αεροσκαφών που μπορούν να εκτελέσουν τις αποστολές τους, ή το λεγόμενο ποσοστό ικανοτήτων πλήρους αποστολής, ήταν μικρότερο από 30%.
Είναι αβέβαιο εάν τα ποσοστά ετοιμότητας του περασμένου μήνα υποδηλώνουν βραχυπρόθεσμη διακύμανση ή έναρξη παρατεταμένου μοτίβου. Η δήλωση του Schmidt δε διευκρινίζει την αιτία της μείωσης των ποσοστών ετοιμότητας.
Ωστόσο, στο παρελθόν, η έλλειψη ανταλλακτικών και οι συχνές θραύσεις εξαρτημάτων και μερών του κινητήρα πέρα από τις αρχικές προσδοκίες έχουν εντοπιστεί ως πιθανοί παράγοντες.
Εκτός από την έλλειψη ανταλλακτικών και τις συχνές βλάβες των εξαρτημάτων του κινητήρα, άλλα ζητήματα που επηρεάζουν τα ποσοστά ετοιμότητας του στόλου F-35 περιλαμβάνουν παρατεταμένους χρόνους επισκευής και ανάγκη για ταχύτερες από τις αναμενόμενες επισκευές ή αντικαταστάσεις των μονάδων ισχύος κινητήρα Pratt & Whitney.
Τα τελευταία χρόνια, τα προβλήματα με τον κινητήρα F135 γίνονται όλο και πιο αισθητά. Πριν από δύο χρόνια, μια σημαντική καθυστέρηση συντήρησης αποδόθηκε σε πολλά ζητήματα, συμπεριλαμβανομένης της φθοράς των θερμοπροστατευτικών επικαλύψεων των πτερυγίων του στροβίλου των κινητήρων νωρίτερα από το αναμενόμενο.