Σύμφωνα με πληροφορίες, που επικαλείται το militarywatchmagazine.com, οι αναβαθμίσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη θα παρέχουν στο F-35 καλύτερες οθόνες, μνήμη υπολογιστή και επεξεργαστική ισχύ ως μέρος των προσπαθειών να φέρει το αεροσκάφος στο πρότυπο Block 4. Η αναβάθμιση αναμένεται τώρα να είναι έτοιμη έως και ένα χρόνο αργότερα ακόμη και από πρόσφατες προβλέψεις.
Το F-35 είναι το μόνο μαχητικό μετά την τέταρτη γενιά σε παραγωγή στον δυτικό κόσμο και βασίζεται σε έναν ταχέως αυξανόμενο αριθμό αμυντικών πελατών των Αμερικανών κυρίως στη Δύση αλλά και πέρα από αυτήν, συμπεριλαμβανομένης της Ιαπωνίας, της Νότιας Κορέας , της Σιγκαπούρης και του Ισραήλ. Αν και οι υπερβάσεις του κόστους άνω των 150 δισεκατομμυρίων δολαρίων έχουν συχνά τραβήξει την προσοχή, το πρόγραμμα έχει ίσως πολύ σοβαρότερα υποφέρει από τεράστιες καθυστερήσεις που σημαίνει ότι το αεροσκάφος άρχισε να τίθεται σε υπηρεσία μόλις το 2015, 15 ολόκληρα χρόνια μετά την πρώτη πτήση επίδειξης. Για σύγκριση, ο άμεσος προκάτοχός του τέταρτης γενιάς, το F-16 τέθηκε σε υπηρεσία μόλις τέσσερα χρόνια μετά την πρώτη του πτήση επίδειξης, ενώ το αντίπαλο κινεζικό μαχητικό πέμπτης γενιάς, το J-20 τέθηκε σε υπηρεσία μόλις έξι χρόνια μετά την πρώτη του πτήση επίδειξης το 2011.
Τα J-20 και F-35 είναι επί του παρόντος τα μόνα μαχητικά μετά την τέταρτη γενιά τόσο σε παραγωγή όσο και σε ισχύ σε επίπεδο μοίρας οπουδήποτε στον κόσμο σήμερα. Παρά το γεγονός ότι πέρασε μια πολύ παρατεταμένη περίοδο ανάπτυξης, το F-35 εξακολουθεί να θεωρείται μακριά από το να είναι έτοιμο για μάχη υψηλής έντασης, με περίπου 800 σχεδιαστικά ελαττώματα ακόμη ανεπίλυτα και περισσότερα συνεχίζουν να ανακαλύπτονται, ενώ τα ποσοστά διαθεσιμότητας έχουν παραμείνει εξαιρετικά χαμηλά , κυρίως λόγω ελαττωμάτων του κινητήρα.
Freepen.gr - Η μεγαλύτερη αμυντική κατασκευαστική εταιρεία στον κόσμο, η Lockheed Martin έχει προειδοποιήσει ότι δε θα μπορέσει να εκπληρώσει προηγούμενους στόχους για την παραγωγή του μαχητικού πέμπτης γενιάς F-35 το 2023 λόγω μεγάλων καθυστερήσεων στην υλοποίηση αναβαθμίσεων στο αεροσκάφος. Ο διευθύνων σύμβουλος της Lockheed, Jim Taiclet και ο οικονομικός διευθυντής Jay Malave ανέφεραν αυτές τις προβλέψεις σε μια κλήση με επενδυτές στις 18 Απριλίου, με προβλήματα λογισμικού και υλικού να συμβάλλουν στις καθυστερήσεις.