Αντίπαλο δέος στο Αμβούργο το λιμάνι του Świnoujście στην Πολωνία - Τι σχεδιάζει η Βαρσοβία

Świnoujście - pixabay / neufal54
Freepen.gr - Η σχεδιαζόμενη κατασκευή μιας νέας περιοχής εμπορευματοκιβωτίων και ενός διαδρόμου ναυσιπλοΐας προς το πολωνικό λιμάνι Świnoujście θα κάνει το λιμάνι να γίνει «σοβαρός ανταγωνισμός για το Αμβούργο» σε λίγα χρόνια, σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών της Πολωνίας Marek Gróbarczyk.

Όπως αναφέρει το polskieradio24.pl, η πολωνική κυβέρνηση αναμένει να δαπανήσει πάνω από 10 δισεκατομμύρια ζλότι (2,14 δισεκατομμύρια ευρώ) για την ανάπτυξη έως το 2029. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή υποδομής που θα διασφαλίζει την πρόσβαση στο εξωτερικό λιμάνι με τη μορφή νέου καναλιού προσέγγισης από τα ανατολικά και θαλάσσιας ακτής για το νέο εξωτερικό λιμάνι. Έχουν επίσης εξασφαλιστεί πόροι για την αγορά βυθοκόρου για τη συντήρηση των διαδρόμων προς Świnoujście και Świnoujście-Szczecin.

Επί του παρόντος, τα λιμάνια του Świnoujście και του Szczecin δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν μεγάλα υπερωκεάνια πλοία, επομένως χρησιμεύουν μόνο ως τροφοδότες σε μεγαλύτερα λιμάνια που εξυπηρετούν το διηπειρωτικό εμπόριο. Αυτό θα αλλάξει μόλις δημιουργηθεί ένα κανάλι προσέγγισης βαθέων υδάτων και το Świnoujście, σε συνεργασία με το Szczecin, θα γίνει στη συνέχεια μια μεγάλη βάση όπου μπορούν να φιλοξενηθούν τα μεγαλύτερα πλοία εμπορευματοκιβωτίων.

Ο νέος τερματικός σταθμός βαθέων υδάτων, ο οποίος πρόκειται να ενεργοποιηθεί έως το 2025/2026, έχει σχεδιαστεί για να εκφορτώνει έως και 2 εκατομμύρια TEU (ισοδύναμες μονάδες είκοσι ποδιών). Η Ναυτιλιακή Αρχή στο Szczecin θα είναι υποχρεωμένη να καθορίσει μια νέα προσέγγιση στο λιμάνι από τα ανατολικά για να αποφύγει τη διέλευση των γερμανικών υδάτων, καθώς αυτή η περιοχή αμφισβητείται από τη Γερμανία, η οποία ήδη υποβάλλει αντιρρήσεις για την ανάπτυξη του λιμανιού Świnoujście.

Επί του παρόντος, την κίνηση από τη Βαλτική Θάλασσα διαχειρίζεται το λιμάνι του Αμβούργου. Αυτό σημαίνει πως τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που φτάνουν σε αυτό στη συνέχεια εκφορτώνονται σε μικρότερα πλοία, τα οποία στη συνέχεια μεταφέρουν εμπορεύματα στα πολωνικά λιμάνι . Το ίδιο ισχύει και για την κίνηση που πηγαίνει αντίθετα. Ως εκ τούτου, τα πλοία εμπορευματοκιβωτίων προορίζονται για το Αμβούργο, ενώ τα λιμάνια της Βαλτικής εκτελούν το ρόλο των λιμένων τροφοδοσίας.

Σύμφωνα με τον Gróbarczyk, η επένδυση στο Świnoujście θα αλλάξει αυτήν την κατάσταση με το Świnoujście να γίνεται κόμβος εκφόρτωσης για τη Βαλτική. Η ανάπτυξη θα επιτρέψει στο λιμάνι να υπογράψει συμβάσεις με εταίρους στην Άπω Ανατολή και τελικά να παρακάμψει το λιμάνι του Αμβούργου.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail