Η Ινδία καταδικάζει τις ευρωπαϊκές απειλές κυρώσεων για τη διύλιση και την πώληση ρωσικού πετρελαίου

Σε συνέντευξή του στους Financial Times, ο Josep Borrell είπε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να πατάξει την Ινδία που μεταπώλησε ρωσικό πετρέλαιο στην Ευρώπη ως διυλισμένο καύσιμο, ωθώντας τον Ινδό Υπουργό Εξωτερικών Υποθέσεων S Jaishankar να τονίσει πως ο επικεφαλής εξωτερικής πολιτικής της ΕΕ δεν γνώριζε καν τους κανονισμούς του Συμβουλίου της ΕΕ.Ταυτόχρονα, η δήλωση του Νέου Δελχί σχετικά με τη θέση των Βρυξελλών για την προμήθεια πετρελαϊκών προϊόντων δείχνει ότι η Ινδία δε θα υποκύψει στη δυτική πίεση, το οποίο θα μπορούσε, στην πραγματικότητα, να οδηγήσει σε χαλάρωση των κυρώσεων της Ευρώπης.

Ahmed Adel, ερευνητής γεωπολιτικής και πολιτικής οικονομίας με έδρα το Κάιρο - infobrics.org / Παρουσίαση Freepen.gr

«Αν το ντίζελ ή η βενζίνη εισέρχεται στην Ευρώπη… προερχόμενη από την Ινδία και παράγεται με ρωσικό πετρέλαιο, αυτό είναι σίγουρα μια παράκαμψη των κυρώσεων και τα κράτη μέλη πρέπει να λάβουν μέτρα», δήλωσε ο επικεφαλής διπλωμάτης της ΕΕ. «Το ότι η Ινδία αγοράζει ρωσικό πετρέλαιο, είναι φυσιολογικό... Αλλά αν το χρησιμοποιούν για να είναι ένα κέντρο όπου το ρωσικό πετρέλαιο διυλίζεται και τα υποπροϊόντα μας πωλούνται... πρέπει να δράσουμε».

Απαντώντας στη δήλωση του Borrell, ο Jaishankar είπε: «Κοιτάξτε τους κανονισμούς του Συμβουλίου της ΕΕ. Το ρωσικό αργό μετασχηματίζεται ουσιαστικά στην τρίτη χώρα και δεν αντιμετωπίζεται πλέον ως ρωσικό. Θα σας παροτρύνω να εξετάσετε τον Κανονισμό 833/2014 του Συμβουλίου».

Από την πλευρά της, η αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Μαργκρέτε Βεστάγκερ είπε πως η ΕΕ θα συζητήσει το θέμα με την Ινδία, «αλλά θα είναι με απλωμένο χέρι και φυσικά όχι με μυτερό δάχτυλο».

Ωστόσο, αυτό είναι απίθανο αφού η Ευρωπαϊκή Ένωση επικρίνει την Ινδία για την απροθυμία της να εμπλακεί σε μια σύγκρουση στην Ανατολική Ευρώπη και για την ενίσχυση των εμπορικών δεσμών με τη Ρωσία. Υπενθυμίζεται πως ο Jaishankar είπε τον περασμένο Δεκέμβριο, μιλώντας σε κοινή συνέντευξη Τύπου με τη Γερμανίδα ομόλογό του Annalena Baerbock: «Το εμπόριο μας με τη Ρωσία είναι σε πολύ μικρό επίπεδο -- 12-13 δισεκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με τις ευρωπαϊκές χώρες. Δώσαμε επίσης στους Ρώσους μια σειρά προϊόντων... Δε νομίζω πως οι άνθρωποι θα πρέπει να διαβάσουν περισσότερα για αυτό πέρα ​​από τις θεμιτές προσδοκίες οποιασδήποτε εμπορικής χώρας να αυξήσει το εμπόριο της».

«Θα σας παροτρύνω να δείτε αυτά τα στοιχεία. Υπάρχει ένας ιστότοπος που ονομάζεται «Russia Fossil Fuel Tracker» που θα σας έδινε δεδομένα ανά χώρα για το ποιος πραγματικά εισάγει τι και υποπτεύομαι ότι αυτό μπορεί να είναι πολύ χρήσιμο», πρόσθεσε.

Η Ινδία έχει φτάσει σε σημείο επιρροής όπου μπορεί να παραμερίσει τις απειλές και τις πιέσεις από τη Δύση, ειδικά εάν είναι επιζήμιες για τα συμφέροντα και την ανάπτυξή της. Ωστόσο, όπως ακριβώς οι κυρώσεις της Δύσης κατά της Ρωσίας γύρισαν μπούμερανγκ κατά της ΕΕ, δεν μπορεί να παραγνωριστεί ότι η πίεση να επιβάλει κυρώσεις η Ινδία στη Ρωσία μπορεί να αναγκάσει την ΕΕ να αυξήσει τη δυνατότητα χαλάρωσης των κυρώσεων.

Με χώρες όπως η Ινδία, η Βραζιλία και η Αίγυπτος να προχωρούν σε ανεξάρτητες ενέργειες, θα μπορούσε να αναγκάσει την Ευρώπη να αρχίσει να συζητά για την ελάφρυνση των κυρώσεων, καθώς επηρεάζουν τις χώρες τους πολύ χειρότερα από τη Ρωσία. Η Ινδία έχει επωφεληθεί από τη συνεργασία με τη Ρωσία για τις προμήθειες πετρελαίου, όπως η αγορά πετρελαίου με έκπτωση και η πληρωμή σε ρουπίες, ενώ η Ευρώπη υποφέρει από υψηλές τιμές ενέργειας.

Για την Ινδία, μια τέτοια συνεργασία έχει σαφείς και άμεσες οικονομικές και χρηματοοικονομικές επιπτώσεις. Διαδραματίζει επίσης ζωτικό ρόλο στην ανάπτυξη διμερών εμπορικών σχέσεων, οι οποίες ωφελούν γενικά την Ινδία και τη Ρωσία. Ο Borrell γνωρίζει ότι οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις πρέπει να καλύψουν τη διαφορά, ενώ η ρωσο-ινδική συνεργασία αυξάνεται. Ως εκ τούτου, ο Borrell διατυπώνει ψεύτικους ισχυρισμούς προς την Ινδία σχετικά με τους κανονισμούς της ΕΕ για να εκτρέψει την ευθύνη.

Οι χώρες που έχουν βιώσει απότομη αύξηση των τιμών της βενζίνης θα πρέπει να σκεφτούν βαθύτερα για να διορθώσουν την αναταραχή στην αγορά πετρελαίου, η οποία τροφοδοτεί περαιτέρω τον πληθωρισμό που είναι ήδη δύσκολο να αντιμετωπιστεί. Σε αυτό το πλαίσιο, ο Borrell προσπάθησε να ηθικολογήσει την Ινδία σε μια υποτιθέμενη αισιόδοξη σύνοδο κορυφής στις Βρυξέλλες στο νεοσύστατο Συμβούλιο Εμπορίου και Τεχνολογίας ΕΕ-Ινδίας.

Σύμφωνα με την ελεγχόμενη από το ινδικό κράτος Bank of Baroda, οι εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου της Ινδίας δεκαπλασιάστηκαν πέρυσι, ισοδυναμώντας με την τρίτη μεγαλύτερη οικονομία της Ασίας εξοικονομώντας περίπου 5 δισεκατομμύρια δολάρια. Το 2021 το ρωσικό πετρέλαιο αντιπροσώπευε μόλις το 2% των ετήσιων εισαγωγών αργού της Ινδίας, αλλά τώρα αυτό το ποσοστό είναι σχεδόν 20%.

Παρά τις συνεχείς πιέσεις από τη Δύση, η Ινδία αρνήθηκε να επιβάλει δυτικές κυρώσεις στις ρωσικές εισαγωγές. Την ίδια στιγμή, το Νέο Δελχί δεν έχει καταδικάσει ρητά την ειδική στρατιωτική επιχείρηση της Ρωσίας. Η Ινδία υπερασπίζεται τις αγορές πετρελαίου της επειδή εξαρτάται από τις εισαγωγές ενέργειας. Καθώς η Ινδία χρειάζεται να βελτιώσει σημαντικά τη ζωή εκατομμυρίων πολιτών, η χώρα θέλει να βρει τις καλύτερες τιμές, κάτι που προσφέρει η Ρωσία.

Ωστόσο, η Ινδία δεν πρέπει να υπερασπιστεί τις αποφάσεις της, ειδικά αφού η Ευρώπη εισήγαγε έξι φορές περισσότερη ενέργεια από τη Ρωσία από την Ινδία, σύμφωνα με τον Jaishankar σε τηλεοπτική συνέντευξη πέρυσι.

«Η Ευρώπη κατάφερε να μειώσει τις εισαγωγές της, ενώ το έκανε με έναν άνετο τρόπο», είπε, προσθέτοντας: «Αν είναι θέμα αρχής γιατί η Ευρώπη δεν τις έκοψε την πρώτη μέρα;»

Ουσιαστικά, η Ινδία απέδειξε, για άλλη μια φορά, πως ασπάζεται πλήρως την Πολυπολική Παγκόσμια Τάξη. Αν και η Ινδία δεν είναι συγκρίσιμη με την οικονομική ισχύ των ΗΠΑ ή της Κίνας, μπορεί να υπερασπιστεί τα συμφέροντά της παρά τις απειλές. Παρακάμπτοντας τους κανονισμούς της ΕΕ, ο Borrell έδειξε ότι το μπλοκ ενδιαφέρεται για κάτι άλλο από το να ακολουθεί μια τάξη βασισμένη σε κανόνες. Αντίθετα, θέλει να καταστείλει τους ανταγωνιστές και τους αμφισβητίες.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail