Τεράστιες στοίβες σωλήνων πετρελαίου στην πιο απομακρυσμένη ακτή της Αρκτικής για το νέο έργο-τέρας της Ρωσίας

Παρά τον πόλεμο και τις κυρώσεις, οι ρωσικές κρατικές πετρελαϊκές εταιρείες προχωρούν στην ανάπτυξη του έργου Vostok Oil, που πρόκειται να παράγει περισσότερους από 100 εκατομμύρια τόνους πετρελαίου ετησίως και θα είναι υψίστης σημασίας για τον Πούτιν να επιτύχει τις πολυπόθητες φιλοδοξίες του για τη ναυτιλία στην Αρκτική.

Atle Staalesen - thebarentsobserver.com / Παρουσίαση Freepen.gr

Ο Ρώσος πρόεδρος θέλει η Βόρεια Θαλάσσια Διαδρομή να γίνει ένας ανταγωνιστικός παγκόσμιος εμπορικός διάδρομος και έχει αναθέσει στους άνδρες του στην κυβέρνηση να κάνουν ό,τι χρειάζεται.

Αυτή την εβδομάδα, πιστοί κυβερνητικοί αξιωματούχοι επιβεβαίωσαν και πάλι στον πολιτειακό ηγέτη πως όλα προχωρούν σύμφωνα με τα σχέδια και ότι η Βόρεια Θαλάσσια Διαδρομή θα δει σύντομα μια άνευ προηγουμένου ώθηση στη ναυτιλία.

Σε μια διαδικτυακή συνάντηση με τον Πούτιν και κορυφαίους αξιωματούχους, ο υπουργός Άπω Ανατολής και Αρκτικής Aleksei Chekunkov είπε ότι οι υποδομές κατά μήκος της αρκτικής διαδρομής έχουν κατασκευαστεί για να φτάσουν τα 100 εκατομμύρια τόνους αγαθών το 2026 και 200 ​​εκατομμύρια τόνους το 2030.

Ήδη το 2024, η ναυτιλία στη διαδρομή θα ξεπεράσει τους 70 εκατομμύρια τόνους, διαβεβαίωσε τον πρόεδρο. Όλα περιγράφονται σε ένα ομοσπονδιακό σχέδιο ανάπτυξης για τη διαδρομή που καλύπτει την περίοδο έως το 2035, εξήγησε.

Ο Βλαντιμίρ Πούτιν μπορεί να είναι ευχαριστημένος με τα καταφατικά λόγια του υπουργού Τσεκούνκοφ. Ωστόσο, από την έναρξη του πλήρους κλίμακας πολέμου της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας και τις επακόλουθες μαζικές διεθνείς κυρώσεις κατά της Μόσχας, υπάρχουν αυξανόμενες αμφιβολίες σχετικά με την πραγματική ικανότητα της Ρωσίας να αναπτύξει τα μεγάλα της έργα στην Αρκτική.

Η Novatek και το νέο της έργο φυσικού αερίου Arctic LNG 2 αντιμετώπισαν σοβαρά προβλήματα με την αντικατάσταση της τεχνολογίας που αρχικά επρόκειτο να παρέχονταν από Ευρωπαίους και Αμερικανούς κατασκευαστές και η προβλεπόμενη κατασκευή δεξαμενόπλοιων και αερομεταφορέων κλάσης Αρκτικής παρεμποδίστηκε από τις ακυρωμένες δυτικές συμβάσεις.

Ομοίως, η εξαγωγική αγορά για πολλά από τα έργα έχει εξαφανιστεί.

Παρά τις κυρώσεις και τα αυξανόμενα οικονομικά προβλήματα, ο υπουργός της Αρκτικής Τσεκούνκοφ εμφανίζεται σίγουρος για την κατάσταση.

Τα νέα βιομηχανικά έργα που αναπτύσσονται τώρα από τις εταιρείες Rosneft, Gazprom Neft, Novatek, Nornickel, Severnaya Zvezda και Baymskaya θα παρέχουν μόνα τους 190 εκατομμύρια τόνους διακίνησης αγαθών στη Βόρεια Θάλασσα, είπε στον Πούτιν.

Και το έργο Vostok Oil της Rosneft είναι το μακράν μεγαλύτερο από τις ρωσικές περιπέτειες στην Αρκτική. Όταν αναπτυχθεί πλήρως, το έργο πετρελαίου του απώτατου βορρά θα έχει ετήσια παραγωγή άνω των 100 εκατομμυρίων ετησίως.

Όλα πρόκειται να μεταφερθούν με ένα νέο δίκτυο αγωγών που κατασκευάστηκε κατά μήκος της τούνδρας της χερσονήσου Taymyr και στον τερματικό σταθμό του έργου του Sever Bay στην ακτή της Θάλασσας Kara.

Από τότε που ξεκίνησε η ανάπτυξη του έργου το 2022, πλοία φορτωμένα με οικοδομικά υλικά μεταβαίνουν στον ποταμό Yenisey. Σύμφωνα με τη Rosneft, έχουν πραγματοποιηθεί συνολικά 71 αποστολές από τις αρχές του 2023 και 570.000 τόνοι διαφόρων δομικών υλικών μεταφέρθηκαν στις εγκαταστάσεις ανάπτυξης έργων.

Οι φωτογραφίες που κοινοποιήθηκαν από τη θυγατρική της Rosneft Vankorneft δείχνουν μεγάλο αριθμό σωλήνων πετρελαίου στοιβαγμένους στην περιοχή έτοιμους να συναρμολογηθούν ως μέρος των νέων αγωγών.

Οι οπτικές εκτιμήσεις δείχνουν πως οι σωλήνες έχουν συνολικό μήκος τουλάχιστον 21 χιλιομέτρων. Είναι μόνο μικρό μερίδιο του συνολικού αριθμού των απαιτούμενων σωλήνων. Σύμφωνα με τον ηγέτη της Rosneft, Igor Sechin, το Vostok Oil θα περιλαμβάνει την κατασκευή έως και 800 km αγωγών. Αυτό περιλαμβάνει έναν αγωγό μήκους 7 km κάτω από τον ποταμό Yenisey.

Η κρατική ρωσική εταιρεία πετρελαίου ασκεί τώρα έντονες πιέσεις για το έργο σε πιθανούς εταίρους στην Ινδία και την Κίνα. Και η Vostok Oil μπορεί εύκολα να αναπτυχθεί χωρίς δυτική τεχνολογία, υποστηρίζει η εταιρεία.

Σύμφωνα με τον Βλαντιμίρ Τσερνόφ, τον Γενικό Διευθυντή της Vostok Oil, έως και το 98 τοις εκατό του συνόλου των υλικών και του εξοπλισμού του έργου θα παράγονται εγχώρια στη Ρωσία.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail