Lev Fedoseev/TASS |
"Αντιμετωπίζουμε έλλειψη πρόσβασης στην NSR τώρα. Το καθήκον μας [για τη μεταφορά φορτίου] είναι 80 εκατομμύρια τόνοι, με 36 [εκατ. τόνους] σήμερα. Ωστόσο, θα έλεγα ότι η NSR και ο διάδρομος Βορράς-Νότος είναι δύο καθήκοντα προτεραιότητας για τα επόμενα δέκα χρόνια. <…> Το ανατολικό πολύγωνο θα πάρει τα 180 εκατομμύρια [τόνους] του», είπε.
Η Ρωσία και το Ιράν υπέγραψαν πρόσφατα συμφωνία για την κοινή κατασκευή ενός τμήματος 160 χιλιομέτρων της σιδηροδρομικής γραμμής Ραστ-Αστάρα που συνδέει το Αζερμπαϊτζάν και το Ιράν ως μέρος της ανάπτυξης του διαδρόμου Βορρά-Νότου, ο οποίος θα εξασφαλίσει μια οδό προς τα λιμάνια του Περσικού Κόλπου, σημείωσε ο Λεβίτιν.
«Το 2000 ξεκινήσαμε όταν υπογράφηκε συμφωνία για την ανάπτυξη αυτού του διαδρόμου μεταξύ Ρωσίας, Ιράν και Ινδίας. Ωστόσο, ήμασταν τόσο απορροφημένοι στις βορειοδυτικές ευρωπαϊκές [διαδρομές μεταφοράς] που βάλαμε [αυτό το έργο] στο ράφι για αργότερα. Όμως, όπως αποδείχτηκε, θα έπρεπε να είχαμε επικεντρωθεί στην ανάπτυξη ακριβώς αυτής της κατεύθυνσης καθώς, σήμερα, βλέπουμε ότι ο Περσικός Κόλπος είναι το μέρος όπου τελικά θα στραφούν όλα τα φορτία μας», τόνισε.