Η Ιταλία μετανιώνει για την ένταξή της στο νέο Δρόμο του Μεταξιού της Κίνας

pixabay / The_Double_A
Freepen.gr - Η απόφαση της Ιταλίας να συμμετάσχει στην πρωτοβουλία Belt and Road της Κίνας (BRI) ήταν ένα λάθος από το οποίο η Ρώμη επιδιώκει τώρα να απεγκλωβιστεί, δήλωσε ο Υπουργός Άμυνας Guido Crosetto στην εφημερίδα Corriere della Sera την Κυριακή.

Η Ιταλία υπέγραψε το κινεζικό σχέδιο το 2019, καθιστώντας την το πρώτο δυτικό έθνος που το έκανε. Σύμφωνα με τη συμφωνία, οι εμπορικοί φραγμοί μεταξύ Κίνας και Ιταλίας μειώθηκαν, ενώ το Πεκίνο υποσχέθηκε να επενδύσει σε ιταλικά λιμάνια και σιδηροδρομικές υποδομές.

"Η απόφαση να ενταχθεί στο [νέο] δρόμο του Μεταξιού ήταν μια αυτοσχέδια και φρικτή πράξη", δήλωσε ο Κροσέτο στην εφημερίδα. Ο Κροσέτο εξήγησε ότι ενώ οι κινεζικές εισαγωγές στην Ιταλία τριπλασιάστηκαν από τότε που τέθηκε σε ισχύ η συμφωνία, οι ιταλικές εξαγωγές στην Κίνα αυξήθηκαν ελαφρά.

"Το ζήτημα σήμερα είναι: πώς να περπατήσουμε πίσω [από το BRI] χωρίς να βλάψουμε τις σχέσεις [με το Πεκίνο]", δήλωσε ο υπουργός. "Επειδή είναι αλήθεια πως η Κίνα είναι ανταγωνιστής, αλλά είναι επίσης εταίρος”.

Είναι πιθανό, αλλά όχι βέβαιο, ότι η Ιταλία θα αποσυρθεί από το σχέδιο. Η πρωθυπουργός Τζόρτζια Μελόνι δήλωσε το Μάιο ότι θα διεξαγάγει συνομιλίες με το Πεκίνο για πιθανή αποχώρηση και, μετά τη συνάντησή της με τον πρόεδρο των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν στην Ουάσινγκτον αυτή την εβδομάδα, δήλωσε στο FOX News ότι θα καταλήξει σε απόφαση πριν από το τέλος του έτους.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail