Vedica Singh - tfiglobalnews.com / Παρουσίαση Freepen.gr
Η πιο ενδιαφέρουσα ανατροπή σε αυτή την ιστορία, ωστόσο, είναι η περίεργη αύξηση των ιαπωνικών αυτοκινήτων στη Ρωσία, παρά την πρόσφατη απαγόρευση εισαγωγής και εξαγωγής τους.
Η έξοδος των δυτικών Brands από τη Ρωσία
Όταν άναψε ο πόλεμος στην Ουκρανία, ένα κύμα ξένων εμπορικών σημάτων αποχαιρέτησε βιαστικά τη ρωσική αγορά, αφήνοντας ένα κενό που πολλοί πίστευαν πως θα ακρωτηρίαζε το ρωσικό Ρούβλι. Τα δυτικά μέσα ενημέρωσης ζωγράφισαν μια ζοφερή εικόνα, προφητεύοντας καταστροφή για τη Ρωσία. Έγινε όμως αυτό; Τα αποτελέσματα είναι μπροστά μας. Αυτές οι μάρκες, που κάποτε έβλεπαν τη Ρωσία ως αναλώσιμη αγορά, τώρα προσπαθούν να ανακτήσουν τη θέση τους.
Το αίνιγμα του Ιαπωνικού αυτοκινήτου
Εν μέσω κυρώσεων και οικονομικών χτυπημάτων, η Ιαπωνία αποφάσισε να κάνει την κίνησή της επιβάλλοντας απαγόρευση εισαγωγής και εξαγωγής αυτοκινήτων από και προς τη Ρωσία. Ωστόσο, μια πρόσφατη δημοσίευση του TASS αποκάλυψε ένα κρυφό υπόβαθρο συναλλαγών. Η έκθεση αποκαλύπτει μια εκπληκτική αύξηση 53% στις εξαγωγές αυτοκινήτων από την Ιαπωνία στη Ρωσία τον Ιούλιο, σε σύγκριση με το μέσο όρο του προηγούμενου έτους.
Αυτή η εκπληκτική εισροή περιλαμβάνει μια τεράστια αύξηση 84% μόνο στα επιβατικά αυτοκίνητα, δίνοντας μια ζωντανή εικόνα των ιαπωνικών αυτοκινήτων που κυριαρχούν στους ρωσικούς δρόμους. Τούτου λεχθέντος, οι συνολικές παραδόσεις οχημάτων μεταφοράς τον Ιούλιο ήταν σχεδόν 1,5 φορές υψηλότερες από τον μέσο όρο του περασμένου έτους, που ανέρχεται σε περίπου 21.600 μονάδες.
Ταυτόχρονα, οι προμήθειες ανταλλακτικών και εξαρτημάτων από την Ιαπωνία μειώθηκαν κατά 44,4% τον Ιούλιο του 2023.
Ειδικότερα, τον Ιούλιο παραδόθηκαν στη Ρωσία 33.192 μεταφορικά οχήματα, εκ των οποίων τα 32.116 ήταν επιβατικά.
Νωρίτερα, η κυβέρνηση της Ιαπωνίας αποφάσισε να απαγορεύσει τις εισαγωγές αυτοκινήτων με κυβισμό κινητήρα άνω των 1,9 λίτρων και υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων από τις 9 Αυγούστου ως μέρος των αντιρωσικών κυρώσεων.
Δυτική λύπη και ρωσική ανθεκτικότητα
Το παιχνίδι της επιβολής σκληρών κυρώσεων στη Ρωσία, με στόχο να μετατραπεί το ρούβλι σε συντρίμμια, φαίνεται να απέτυχε θεαματικά. Δυτικοί όμιλοι ετερογενών δραστηριοτήτων, συμπεριλαμβανομένων γνωστών ονομάτων όπως McDonald's, Starbucks, Google και Microsoft, αποσύρθηκαν βιαστικά από τη ρωσική αγορά, αναμένοντας ένα ντόμινο στην οικονομία. Ωστόσο, η διαφημιζόμενη καταστροφή απέτυχε να υλοποιηθεί.
Το οικονομικό βάρος της ύφεσης της Δύσης έχει κάνει τις δυτικές εταιρείες να τραγουδούν μια διαφορετική μελωδία. Μια συγκλονιστική συλλογική απώλεια 300 δισεκατομμυρίων δολαρίων έχει προκαλέσει δάκρυα και στους πιο αδάμαστους δισεκατομμυριούχους. Σύμφωνα με το RBC Daily, οι ξένες επιχειρήσεις έχουν υποστεί ζημίες μεταξύ 200 και 240 δισεκατομμυρίων δολαρίων από τις αρχές του 2022, με βιομηχανίες που κυμαίνονται από το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο μέχρι τη χρηματοδότηση και τα αυτοκίνητα να αισθάνονται το τσίμπημα. Παρόλα αυτά, ένας φάρος ελπίδας παραμένει καθώς ένα κλάσμα παγκόσμιων εταιρειών, περίπου 47 από τις 200 κορυφαίες, συνεχίζουν να δραστηριοποιούνται στη ρωσική αγορά.
Η επιστροφή των δυτικών
Η περίεργη αναβρασμός των ιαπωνικών αυτοκινήτων στη Ρωσία περικλείει μια πολύπλευρη αφήγηση της παγκόσμιας οικονομίας και της δυναμικής της αγοράς. Αυτό που αρχικά θεωρήθηκε ως καταστροφικό πλήγμα για τη ρωσική οικονομία έχει μετατραπεί σε μια απροσδόκητη αναζωπύρωση. Τα εμπορικά σήματα που κάποτε αποσύρθηκαν βιαστικά από τη Ρωσία, τώρα χτυπούν τις πόρτες της για άλλη μια φορά.