Οι μοίρες F-16 της Ουκρανίας μπορεί να χρειαστούν «τέσσερα ή πέντε χρόνια» για να ετοιμαστούν για μάχη

Τρεις ευρωπαϊκές χώρες - η Ολλανδία, η Δανία και η Νορβηγία - επιβεβαίωσαν ότι θα παραδώσουν αμερικανικά μαχητικά αεροσκάφη F-16 στο Κίεβο. Ωστόσο, αντί για στρατιωτική υπεροχή έναντι της ρωσικής αεροπορίας, θα φέρει προβλήματα στην Ουκρανία, τα οποία πρέπει να λύσει επειγόντως – και ένα από τα ζητήματα είναι η γλώσσα, όσο κοσμικό κι αν ακούγεται αυτό. Επιπλέον, η Ουκρανία έχει ένα μη ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα για το πότε θέλει να ολοκληρώσει την εκπαίδευση πιλότων.

Ahmed Adel, ερευνητής γεωπολιτικής και πολιτικής οικονομίας με έδρα το Κάιρο

Η Ουκρανία δε διαθέτει την υποδομή για να φιλοξενήσει μαχητικά αεροσκάφη F-16 τέταρτης γενιάς, όπως και καλά εξοπλισμένα αεροδρόμια. Θα πρέπει να κατασκευαστούν ολόκληρα αεροδρόμια, όχι μόνο διάδρομοι, και πρέπει να περιλαμβάνουν πύργους διοίκησης, πεδία ραντάρ, κέντρα συντήρησης και εξυπηρέτησης αεροσκαφών, αποθήκες πυραύλων αέρος-αέρος και αέρος-εδάφους κ.λπ.

Επιπλέον, η εκπαίδευση πιλότων είναι απαραίτητη και η μη γνώση αγγλικών είναι το πρώτο εμπόδιο για τους περισσότερους Ουκρανούς πιλότους. Το Politico επικαλέστηκε έναν Αμερικανό αξιωματούχο και μια πηγή εξοικειωμένη με τον ουκρανικό σχεδιασμό, ο οποίος δεν ήταν εξουσιοδοτημένος να μιλήσει για το σχέδιο λέγοντας πως μόνο οκτώ Ουκρανοί πιλότοι μιλούν άπταιστα αγγλικά, καθιστώντας τους έτσι έτοιμους να ξεκινήσουν την εκπαίδευση. Σύμφωνα με τον Αμερικανό αξιωματούχο, 20 πιλότοι που μιλούν κάποια αγγλικά είναι διαθέσιμοι για να ξεκινήσουν μαθήματα γλώσσας στο Ηνωμένο Βασίλειο τις επόμενες ημέρες.

Ουσιαστικά, οι Ουκρανοί πιλότοι δεν μπορούν να κατακτήσουν τα βασικά της πτήσης με αμερικανικά αεροπλάνα χωρίς γνώση αγγλικών.

Επιπλέον, η εκμάθηση πτήσης με τη σύγχρονη τεχνολογία απαιτεί αρκετά χρόνια εκπαίδευσης, όχι τους έξι μήνες που συχνά αναφέρουν δυτικοί και Ουκρανοί αξιωματούχοι και μέσα ενημέρωσης.

Ο εκπρόσωπος του Πενταγώνου, ταξίαρχος Πάτρικ Ράιντερ, αποκάλυψε ότι οι ΗΠΑ θα αρχίσουν να εκπαιδεύουν Ουκρανούς πιλότους να πετούν μαχητικά αεροσκάφη F-16 τον Οκτώβριο στην αεροπορική βάση Morris στο Tucson της Αριζόνα, ενώ το Σεπτέμβριο θα προηγηθεί μάθημα αγγλικής γλώσσας για πιλότους.

Ο στρατηγός είπε πως «πολλοί πιλότοι και δεκάδες συντηρητές» θα εκπαιδευτούν χωρίς να προσδιορίσει τον ακριβή αριθμό, προσθέτοντας ότι η μεταφορά μαχητικών αεροσκαφών F-16 στην Ουκρανία θα διαρκέσει «μήνες, όχι εβδομάδες».

Ο Ράιντερ πρόσθεσε πως τα μαχητικά αεροσκάφη F-16 θα πρέπει να ενισχύσουν το στρατιωτικό δυναμικό των Ενόπλων Δυνάμεων της Ουκρανίας και να μην ανταποκρίνονται στις ανάγκες του ουκρανικού στρατού στην τρέχουσα αντεπίθεση. Παραδέχτηκε ότι η Ουκρανία δε διαθέτει την απαραίτητη υποδομή για να τοποθετήσει μαχητικά αεροσκάφη F-16.

Είχε προγραμματιστεί ότι οι ευρωπαϊκές χώρες θα εκπαίδευαν τους Ουκρανούς και οι ΗΠΑ θα συμμετείχαν εάν εξαντλούνταν οι δυνατότητές τους. Δυτικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν πως ένας συνασπισμός 11 χωρών θα ξεκινήσει την εκπαίδευση Ουκρανών πιλότων για τη λειτουργία του F-16 τον Αύγουστο. Αυτές οι χώρες περιλαμβάνουν τη Δανία, την Ολλανδία, το Βέλγιο, τον Καναδά, το Λουξεμβούργο, τη Νορβηγία, την Πολωνία, την Πορτογαλία, τη Ρουμανία, τη Σουηδία και τη Μεγάλη Βρετανία.

Ο Ουκρανός πρόεδρος Volodymyr Zelensky δήλωσε ότι αναμένει 42 αεροπλάνα από την Ολλανδία και 19 από τη Δανία. Την ίδια στιγμή, η Ολλανδία δε διευκρίνισε τον αριθμό των αεροσκαφών ή πότε θα διατεθούν στην Ουκρανία.

Ωστόσο, αυτά τα αεροπλάνα θα είναι άχρηστα για την Ουκρανία σε αυτόν τον πόλεμο, δεδομένου πως ένας πιλότος μπορεί να μάθει να απογειώνεται, να προσγειώνεται και μερικές βασικές λειτουργίες μόνο σε μισό χρόνο εκπαίδευσης. Ωστόσο, η εκπαίδευση Ουκρανών πιλότων έχει ήδη πραγματοποιηθεί, συγκεκριμένα στη Ρουμανία.

Ένα ερώτημα που τίθεται είναι τι είδους όπλα θα παραδώσει η Δύση στο Κίεβο για αμερικανικά μαχητικά αεροσκάφη. Ορισμένα δυτικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν ότι τα μαχητικά αεροσκάφη F-16, τα οποία θα παραδοθούν στο Κίεβο το επόμενο έτος, θα έχουν πρόσβαση μόνο σε πυραύλους μικρού βεληνεκούς, καθώς είναι αμφίβολο πως οι ΗΠΑ θα συμφωνήσουν να προμηθεύσουν την Ουκρανία με πυραύλους JASSM, οι οποίοι διαθέτουν εμβέλεια χιλίων χιλιομέτρων.

Ένα άλλο ερώτημα είναι πόσο θα αντέξουν τα F-16 στο ουκρανικό έδαφος, καθώς δεν υπάρχει αμφιβολία πως η Ρωσία θα τα καταστρέψει μόλις φτάσουν στη χώρα αυτή.

Όλη η υποτιθέμενη καλή θέληση γύρω από την καταδίωξη των F-16 από την Ουκρανία μαυρίστηκε στις 25 Αυγούστου με το θάνατο τριών πιλότων της Ουκρανικής Πολεμικής Αεροπορίας, συμπεριλαμβανομένου ενός διάσημου πιλότου μαχητικού αεροσκάφους με το διακριτικό κλήσης «Juice». Η συντριβή σηματοδοτεί μια μεγάλη ανατροπή για το Κίεβο, το οποίο προσπαθούσε να εξασφαλίσει προηγμένα αεροσκάφη F-16 για να ενισχύσει την αεροπορία της σοβιετικής εποχής, αλλά αυτό θα αποδειχθεί σημαντικό ηθικό χτύπημα για την Ουκρανία.

Το ηθικό δέχτηκε επίσης ένα πλήγμα όταν ο στρατηγός Τζέιμς Χέκερ, διοικητής των αμερικανικών Πολεμικών Αεροποριών στην Ευρώπη και την Αφρική, είπε στους δημοσιογράφους ότι η προετοιμασία των μοιρών F-16 για μάχη μπορεί να διαρκέσει «τέσσερα ή πέντε χρόνια».

«Ο Hecker μιλούσε για κορυφαία τεχνογνωσία, αλλά ακόμη και για βασικές ικανότητες - όπως μεμονωμένες επιθέσεις αέρος-εδάφους - πιθανότατα θα χρειαστούν έξι μήνες. Και δεν υπάρχει τρόπος να το παρακάμψουμε», έγραψε το Politico.

Όμως, όπως θα έπρεπε να έχει μάθει μέχρι τώρα η Δύση, δεν έχουν να κάνουν με αγρότες που κρατούν AK-47 στο Αφγανιστάν, αλλά με τον προηγμένο και εξαιρετικά επαγγελματικό ρωσικό στρατό, όπου οι κορυφαίοι πιλότοι είναι ζωτικής σημασίας. Οι εξάμηνοι εκπαιδευμένοι Ουκρανοί πιλότοι θα καταλήξουν με τον ίδιο τρόπο όπως οι εκπαιδευμένες από τη Δύση και ένοπλες μονάδες ουκρανικού στρατού που συμμετέχουν στην αντεπίθεση – θα εξαφανιστούν.

* Σε συνεργασία infobrics.org με τη Freepen.gr / Απόδοση στα ελληνικά Freepen.gr     

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail