Χρειάζεται ο Ελληνισμός να είναι ο σημαντικότερος πάροχος θαλάσσιας ασφάλειας;

Η Ελλάδα, ως ένα ναυτικό έθνος είναι απαραίτητο να αναγνωρίσει την ολοένα και περισσότερο ανάπτυξη της θαλάσσιας ασφάλειας. Είναι ένας από τους κορυφαίους παγκόσμιους συνεισφέροντες στον τομέα των ναυτιλιακών μεταφορών. Ως εκ τούτου θα απαιτηθεί από τις ναυτικές της δυνάμεις να εκτελέσουν αποστολές σε συνεργασία με τους εταίρους της ΕΕ, στον Ινδικό Ωκεανό, τη Μεσόγειο, τον Κόλπο της Γουινέας και τα Στενά του Ορμούζ. Οι φιλοδοξίες αυτές  για τη θαλάσσια ασφάλεια χρειάζεται να υπογραμμιστούν στην Εθνική Στρατηγική, η οποία θα θέτει ένα όραμα για τον Ελληνισμό ως «σημαντικός πάροχος θαλάσσιας ασφάλειας». 

Του Δημήτρη Τσαϊλά, υποναυάρχου ε.α.

Απαιτείται άμεσα η εκκίνηση διαδικασίας δημόσιας διαβούλευσης σχετικά με τη στρατηγική και το σχέδιο δράσης της, με σκοπό, να δώσει περαιτέρω ώθηση στις σημαντικές φιλοδοξίες της στον τομέα αυτό. Έχουμε επανειλλειμένα αναφερθεί με πλήθος άρθρων στην προσπάθεια να γίνουμε σημαντικός παράγοντας θαλάσσιας ασφάλειας και εντοπίσαμε πολλές φορές τις στρατηγικές προκλήσεις που επηρεάζουν τη διαδικασία της στρατηγικής για τη θαλάσσια ασφάλεια. 

Δυστυχώς η συμβολή του Ελληνισμού στην θαλάσσια ασφάλεια δεν έχει λάβει τη δέουσα προσοχή από την πολιτική κοινότητα. Μέχρι στιγμής έχουμε την τάση να επικεντρωνόμαστε σε συγκεκριμένες δραστηριότητες και επιχειρήσεις παρά σε μια ευρύτερη στρατηγική προοπτική της συνολικής πολιτικής θαλάσσιας ασφάλειας.

Τα βασικά ερωτήματα περιλαμβάνουν εάν υπάρχει μια διακριτή και συνεκτική προσέγγιση για τη θαλάσσια ασφάλεια και πώς θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε ένα αυξανόμενο φάσμα θαλάσσιων προκλήσεων, συμπεριλαμβανομένου του πολλαπλασιασμού των θαλάσσιων κινδύνων και απειλών και της εντατικοποίησης του στρατιωτικοποιημένου ανταγωνισμού σε περιοχές όπως για παράδειγμα η Μεσόγειος. 

Στόχος μας πρέπει να είναι η παροχή προσανατολισμού όχι μόνο στην εθνική στρατηγική αλλά και στους ευρωπαίους φορείς χάραξης στρατηγικής η ναυτική ασφάλεια και να αυξήσουμε την κατανόηση μεταξύ των σχεδιαστών πολιτικών σχετικά με την καινοτομία και την πολυπλοκότητα της ατζέντας για τη ναυτική ασφάλεια. Να προωθήσουμε επίσης την κατανόηση των επιτευγμάτων και των προκλήσεων σε βασικούς διεθνείς ενδιαφερόμενους, συμπεριλαμβανομένων των Ηνωμένων Πολιτειών, άλλων μελών του ΝΑΤΟ και παγκόσμιων εταίρων όπως η Ινδία και η Ιαπωνία. 

Αυτό σημαίνει ότι θα δεσμευθούμε διεθνώς στον τομέα της θαλάσσιας ασφάλειας, με ιδιαίτερη έμφαση στις ναυτικές επιχειρήσεις, τη βοήθεια ασφαλείας και τη δημιουργία ικανοτήτων. Αυτό αποκαλύπτει πόσο ουσιαστικές και πολύπλοκες έχουν γίνει οι δραστηριότητες της Ελλάδας σε θέματα ναυτικής ισχύος. Πέραν αυτών των ζητημάτων θα απαιτηθεί να δώσουμε λύσεις στις προκλήσεις της επίτευξης συνοχής σε αυτόν τον περίπλοκο χώρο πολιτικής και λειτουργίας. Επίσης στη διαχείριση των σχέσεων με βασικούς εταίρους και συμμάχους στην ανάπτυξη απαντήσεων σε αναδυόμενα ζητήματα θαλάσσιας ασφάλειας, όπως η περιβαλλοντική ασφάλεια, η κλιματική αλλαγή και η ανθεκτικότητα των κρίσιμων υποθαλάσσιων υποδομών, όπως η ηλεκτρική διασύνδεση και οι αγωγοί.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail