Έρευνα - Η μαζική μετανάστευση οδήγησε σε σημαντικές αποτυχίες στο εκπαιδευτικό σύστημα της Γερμανίας

Migrant children sit on a bench in Bergisch Gladbach, western Germany, Thursday, Nov. 12, 2015. (ΑΡ Photo/Μartin Μeissner)
Περισσότερα από ένα στα πέντε παιδιά προσχολικής ηλικίας στη Γερμανία δεν μιλούν γερμανικά στο σπίτι, προκαλώντας δυσκολίες τόσο στους δασκάλους όσο και στους μαθητές στην τάξη


Τα γερμανικά σχολεία και παιδικοί σταθμοί αποτυγχάνουν να συμβαδίσουν με τις δραματικές δημογραφικές αλλαγές που προκαλούνται από τα υψηλά επίπεδα μετανάστευσης και η ποιότητα της εκπαίδευσης έχει υποχωρήσει σημαντικά τα τελευταία 10 χρόνια, κατέληξε μια πρόσφατη ανασκόπηση του γερμανικού εκπαιδευτικού συστήματος.
 
Thomas Brooke - REMIX NEWS / Παρουσίαση Freepen.gr

Σύμφωνα με την ετήσια εκπαιδευτική παρακολούθηση που δημοσιεύτηκε από την Πρωτοβουλία Νέας Κοινωνικής Ελεύθερης Αγοράς (INSM), τα εκπαιδευτικά πρότυπα σε όλη τη χώρα αυξήθηκαν από το 2004 έως το 2013, αλλά «τα προβλήματα στο εκπαιδευτικό σύστημα έχουν αυξηθεί σημαντικά από τότε».

Ένας βασικός παράγοντας που παρεμπόδισε την ανάπτυξη των μαθητών ήταν η ανεπαρκής υποστήριξη που εφαρμόστηκε για την εξυπηρέτηση των νέων αφίξεων, πολλοί από τους οποίους αγωνίζονται να μιλήσουν γερμανικά και ζουν σε νοικοκυριά όπου υπάρχει έλλειψη όρεξης για εκμάθηση της γλώσσας, και αυτό έχει επιφέρει νέες προκλήσεις για τους εκπαιδευτικούς στο χώρο των οποίων υπάρχει ήδη εθνική έλλειψη.

«Ο μαθητικός πληθυσμός έχει γίνει σημαντικά πιο ετερογενής: Το ποσοστό των μαθητών με μεταναστευτικό υπόβαθρο έχει αυξηθεί, όπως και το ποσοστό των μαθητών της τέταρτης τάξης και των παιδιών με μη γερμανική οικογενειακή γλώσσα», αναφέρει η μελέτη.

Αποκάλυψε πως ένας αυξανόμενος αριθμός παιδιών προσχολικής ηλικίας «δε μιλούν γερμανικά στο σπίτι», με το ποσοστό αυτό να αυξάνεται από 15,7 τοις εκατό το 2008 σε 21,1 τοις εκατό το 2021.

Αυτό οδήγησε σε απότομη πτώση των εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων για τα παιδιά από νοικοκυριά με μεταναστευτικό υπόβαθρο και εκείνα που ζουν σε νοικοκυριά με εκπαιδευτικά μειονεκτήματα, προσθέτει η μελέτη.

Η παρακολούθηση εκπαίδευσης, η οποία παρέχει βαθμολογία για διάφορους τομείς που σχετίζονται με τον τομέα, είδε το αποτέλεσμα σε σχέση με την ένταξη να πέφτει κατά 38,8 μονάδες, τη μεγαλύτερη από κάθε τομέα. Η ποιότητα των σχολείων και η καταπολέμηση της εκπαιδευτικής φτώχειας επιδεινώθηκαν επίσης σημαντικά κατά 28,2 μονάδες και 17,5 μονάδες, αντίστοιχα.

«Δυστυχώς, οι προκλήσεις που θέτει η μαζική μετανάστευση έχουν επίσης κατακλύσει πολλά σχολεία. Τα κράτη πρέπει να αλλάξουν πορεία και να επενδύσουν πολύ περισσότερο στην προσχολική εκπαίδευση», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του INSM, Thorsten Alsleben.

«Χρειαζόμαστε υποχρεωτικό νηπιαγωγείο για όλους όσους δε μιλούν γερμανικά ή τα μιλούν άσχημα», πρόσθεσε.

Αυτό είναι ένα ζήτημα που αναπτύχθηκε εδώ και αρκετό καιρό μετά τη δέσμευση των κυρίαρχων πολιτικών κομμάτων για υψηλά επίπεδα μετανάστευσης που προωθούνται τόσο από το CDU της Άνγκελα Μέρκελ όσο και από το SPD του Όλαφ Σολτς.

Όπως ανέφερε προηγουμένως το Remix News, οι διευθυντές των σχολείων κρούουν εδώ και καιρό τον κώδωνα του κινδύνου σχετικά με τις τεράστιες πιέσεις που ασκούνται στους εκπαιδευτικούς για να φιλοξενήσουν διάφορες ομάδες μαθητών.

Το Φεβρουάριο, μια διευθύντρια σχολείου αποκάλυψε πως το σχολείο της περιλαμβάνει μαθητές 23 διαφορετικών εθνικοτήτων, πολλοί από τους οποίους δε μιλούν γερμανικά, μια κατάσταση που έχει γίνει μη βιώσιμη για τους δασκάλους που αγωνίζονται να διατηρήσουν τα εκπαιδευτικά πρότυπα.

«Στο σχολείο μου υπήρχαν τάξεις στις οποίες δεν υπήρχαν παιδιά γερμανικής καταγωγής», δήλωσε η υπουργός Παιδείας του Βερολίνου Katharina Günther-Wünsch στη γερμανική εφημερίδα Die Welt τον Μάιο. Σε ορισμένα σχολεία γενικής εκπαίδευσης σε γερμανικές πόλεις συμπεριλαμβανομένου του Αμβούργου, η πλειονότητα των μαθητών (51,4 τοις εκατό) είχε μεταναστευτικό υπόβαθρο το σχολικό έτος 2020/2021, ένα στατιστικό που θα γίνει πιο προβληματικό κατά τη διάρκεια του τρέχοντος μεταναστευτικού κύματος προς την Ευρώπη.

Σε αντίθεση με τις συστάσεις που δημοσιεύθηκαν στην παραπάνω μελέτη, ωστόσο, ο υπουργός Παιδείας του CDU πρότεινε στις τοπικές αρχές να επιδιώξουν την εισαγωγή ξένων δασκάλων και να αφαιρέσουν την εστίασή τους στη διατήρηση της γερμανικής ως μοναδικής γλώσσας διδασκαλίας στα γερμανικά σχολεία.
Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail