Γερμανία: Συρρίκνωση ρεκόρ και παραπλανητικές συσκευασίες βοηθούν στην απόκρυψη του πληθωρισμού από τους καταναλωτές

pixabay / stevepb
Freepen.gr - Η Γερμανία έχει δει μια εκπληκτική αύξηση στον πληθωρισμό τροφίμων και προϊόντων τα τελευταία δύο χρόνια, αλλά οι εταιρείες στρέφονται όλο και περισσότερο σε παραπλανητικές συσκευασίες για να κρύψουν αυτές τις αυξήσεις κόστους. Οι καταναλωτές αρχίζουν να αντιλαμβάνονται την τάση, υποβάλλοντας έναν αριθμό ρεκόρ καταγγελιών στους υποστηρικτές των καταναλωτών.

Στην πραγματικότητα, αυτές οι παραπλανητικές μέθοδοι συσκευασίας συχνά οδηγούν σε αυξήσεις τιμών που υπερβαίνουν το ποσοστό πληθωρισμού. Η γερμανική εφημερίδα Welt επισημαίνει μια σειρά προϊόντων, όπως τα πακέτα κακάο Suchard Express, τα οποία έχουν συρρικνωθεί από 500 γραμμάρια σε 400 γραμμάρια, αλλά παρέμειναν στην ίδια τιμή, καθιστώντας το προϊόν 25% πιο ακριβό.

Οι υποστηρικτές των καταναλωτών λένε ότι λαμβάνουν έναν αριθμό ρεκόρ παραπόνων σχετικά με το θέμα, με τις αυξήσεις του κόστους να γίνονται σε μεγάλο βαθμό απαρατήρητες από τους περισσότερους αγοραστές. Πολλές από τις εταιρείες συχνά διατηρούν τις συσκευασίες στο ίδιο μέγεθος, αλλά τις γεμίζουν με λιγότερο προϊόν, σύμφωνα με το ίδρυμα Warentest που εδρεύει στο Αμβούργο.

Το ίδρυμα έχει δώσει και άλλα παραδείγματα, δείχνοντας το Duschdas Sport, ένα αφρόλουτρο, το οποίο όχι μόνο μείωσε την ποσότητα του αφρόλουτρου στη συσκευασία, αλλά αύξησε και τις τιμές του.

Ο συνήγορος των καταναλωτών με έδρα το Αμβούργο εξέδωσε επίσης μια ανακοίνωση για το «παραπλανητικό πακέτο του μήνα» και αυτό το μήνα επεσήμανε το στοματικό διάλυμα Listerine της Johnson & Johnson ως το χειρότερο παραβάτη, γράφοντας πως το νέο πακέτο ανέρχεται σε 33 τοις εκατό υψηλότερη τιμή από ό,τι στο παρελθόν.

«Τα περισσότερα από τα παραδείγματα που δείχνουμε υπερβαίνουν κατά πολύ τον ρυθμό πληθωρισμού», δήλωσε η Ίνα Μπόκχολτ από το ίδρυμα Warentest. Επί του παρόντος, ο πληθωρισμός τον Ιούλιο του 2023 για τα είδη παντοπωλείου στη Γερμανία είναι 11 τοις εκατό σε σύγκριση με πέρυσι.

Η πρακτική του «συρρίκνωσης του πληθωρισμού» δεν είναι παράνομη, αλλά οι επικριτές λένε ότι είναι εξαιρετικά παραπλανητική, αναγκάζοντας τους καταναλωτές να διακρίνουν ποια προϊόντα είναι πιο δαπανηρά με βάση μια ποικιλία συχνά κρυφών παραγόντων. Οι εταιρείες, ωστόσο, έχουν μεγάλα κίνητρα για να συμμετάσχουν στην πρακτική, καθώς οι καταναλωτές, που συνειδητοποιούν όλο και περισσότερο τις αυξήσεις των τιμών, προσπαθούν να είναι πιο συνειδητοί στις τιμές με τις αγορές τους.

Η τάση ξεκίνησε το 2022, αλλά σύμφωνα με το Κέντρο Καταναλωτών του Αμβούργου, τα κρούσματα άρχισαν να διπλασιάζονται το δεύτερο εξάμηνο του 2022 σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο.

Έχει επίσης καταρτιστεί μια λίστα, η οποία δείχνει κάθε προϊόν και την αντίστοιχη αύξηση της τιμής σε μια ευανάγνωστη μορφή. Η λίστα έχει πάνω από 1.000 συμμετοχές τα τελευταία πέντε χρόνια, με τον αριθμό των προϊόντων να αυξάνεται εκθετικά τα τελευταία δύο χρόνια. Πολλές από τις αυξήσεις των τιμών ξεπερνούν κατά πολύ τον πληθωρισμό.

Με όλο και περισσότερους κατασκευαστές και αντιπροσώπους να συμμετέχουν στην πρακτική, παρέχει κάλυψη και σε άλλους κατασκευαστές να κάνουν το παραπλανητικό βήμα, καθώς οι καταναλωτές δεν έχουν την οργανωτική δύναμη ή ακόμη και τον χρόνο να οργανώσουν ένα μποϊκοτάζ ορισμένων προϊόντων.

* πληροφορίες REMIX

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail