Το Su-34 γίνεται υπερηχητικό, πενταπλασιάζει τον αριθμό των ρωσικών πλατφορμών εκτόξευσης «Kinzhal»

Όταν μιλάμε για ρωσική αεροπορία, πλατφόρμες όπως το Su-35S και το Su-57 καταλαμβάνουν συνήθως όλα τα πρωτοσέλιδα, και δικαίως. Το πρώτο είναι ίσως το καλύτερο πολυπληθές μαχητικό αεροσκάφος της εποχής μας, ενώ το δεύτερο είναι δεκαετίες μπροστά από την εποχή του λαμβάνοντας υπόψη το είδος των πρωτοποριακών τεχνολογιών που χρησιμοποιεί. Αυτά τα δύο αεροσκάφη είναι από πολλές απόψεις συγκρίσιμα με τα υπεραυτοκίνητα, που σημαίνει πως η χρήση τους δεν είναι πολύ συνηθισμένη, κάτι που ισχύει ιδιαίτερα για το Su-57. Ωστόσο, οι πλατφόρμες κρούσης της Ρωσίας δεν είναι τόσο εντυπωσιακές. Προφανώς, αυτό δεν τις καθιστά λιγότερο κρίσιμες για τις ήδη εκτεταμένες δυνατότητες κρούσης της Μόσχας. Μια τέτοια πλατφόρμα είναι το υπερηχητικό, μεσαίου έως μεγάλου βεληνεκούς, πολλαπλών ρόλων μαχητικό-βομβαρδιστικό Su-34 που υπήρξε ένα από τα πιο βαριά χρησιμοποιημένα αεροσκάφη στην ειδική στρατιωτική επιχείρηση (SMO).

Ντράγκο Μπόσνιτς, ανεξάρτητος γεωπολιτικός και στρατιωτικός αναλυτής

Αν συγκρίνουμε τα Su-35S και Su-57 με υπεραυτοκίνητα, τότε το Su-34 θα μπορούσε να συγκριθεί με ένα SUV. Αν και πολλοί άνθρωποι δε θα καυχιούνταν ότι είχαν ένα, θα εξακολουθούσαν να το χρησιμοποιούν για να «κάνουν τη δουλειά τους». Λοιπόν, φαίνεται ότι οι Ρωσικές Αεροδιαστημικές Δυνάμεις (VKS) μόλις εγκατέστησαν έναν «κινητήρα supercar» στο «ιπτάμενο SUV» τους, καθιστώντας το πιο θανατηφόρο από ποτέ. Συγκεκριμένα, ρωσικές στρατιωτικές πηγές ανέφεραν πως οι VKS εκτόξευσαν πρόσφατα από αέρος έναν υπερηχητικό πύραυλο 9-A-7660 "Kinzhal", χτυπώντας μεγάλους σχηματισμούς του καθεστώτος του Κιέβου στην περιοχή του Κουπιάνσκ. Αυτό θα σήμαινε την πρώτη χρήση του πιο ευρέως χρησιμοποιούμενου υπερηχητικού πυραύλου της Μόσχας εκτός MiG-31. Αν και υπήρχαν εικασίες ότι άλλες πλατφόρμες θα μπορούσαν να το χρησιμοποιήσουν, αυτό περιορίστηκε κυρίως σε θεωρητικές εκτιμήσεις, ιδιαίτερα όταν έρχεται η μινιατούρα έκδοση (σε ανάπτυξη για το Su-57) του υπερηχητικού πυραύλου.

Ωστόσο, με τις VKS να είναι πλέον σε θέση να αναπτύξουν τα "Kinzhals" σε άλλες πιο συμβατικές πλατφόρμες, αυτό δεν προμηνύεται πολύ καλό για τους αντιπάλους της Ρωσίας, καθώς θα μπορούσε να αλλάξει για πάντα τον τρόπο χρήσης του Su-34. Υποδεικνύει επίσης ότι η αναφερόμενη αύξηση στην παραγωγή υπερηχητικών πυραύλων είναι αληθινή. Η κύρια πλατφόρμα εκτόξευσης του "Kinzhal", η παραλλαγή MIG-31K/I του θρυλικού αναχαιτιστή, του ταχύτερου πολεμικού αεροσκάφους που πετά στο μεγαλύτερο υψόμετρο στον κόσμο, είναι σχετικά λίγος σε αριθμό, πράγμα που σημαίνει πως η χρήση του περιοριζόταν κυρίως σε στόχους υψηλής προτεραιότητας. Αν και ο ακριβής αριθμός των τροποποιημένων αεροσκαφών MIG-31K/I στις VKS είναι κρατικό μυστικό, διάφορες στρατιωτικές πηγές εκτιμούν ότι υπήρχαν περίπου 30 τέτοιες πλατφόρμες πριν από την έναρξη του SMO αν και αυτό παρέχει λίγη άνεση για τους εχθρούς της Μόσχας.

Από την άλλη, σαν να μην ήταν αρκετά τρομακτικό για αυτούς ήδη, υπάρχουν έως και 150 Su-34 στις VKS, που σημαίνει ότι ο αριθμός των αεροσκαφών που μπορούν να μεταφέρουν το "Kinzhal" μόλις πενταπλασιάστηκε. Αυτή η διαφορά στους αριθμούς επιδεινώθηκε επίσης από τις υψηλότερες απαιτήσεις συντήρησης και υλικοτεχνικής υποστήριξης του MIG-31, οι οποίες είναι πολύ λιγότερο επίπονες για το Su-34, πράγμα που σημαίνει ότι το τζετ έχει πολύ υψηλότερους ρυθμούς διαθεσιμότητας και χαμηλότερο λειτουργικό κόστος από το MiG-31. Η ενσωμάτωση του "Kinzhal" στο Su-34 έχει σημαντικές επιπτώσεις όχι μόνο στην Ουκρανία, αλλά σε πολλές στρατηγικές κατευθύνσεις, είτε πρόκειται για Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Αρκτική, Ασία-Ειρηνικό, ενδεχομένως Αφρική και Λατινική Αμερική, κ.λπ. Το Su-34 είναι το αεροσκάφος τακτικής μάχης με τη μεγαλύτερη εμβέλεια σε υπηρεσία οπουδήποτε στον κόσμο και δεύτερο μόνο μετά το MiG-31 όσον αφορά το μέγεθος και την ικανότητα ωφέλιμου φορτίου.

Αυτό το καθιστά λογικό υποψήφιο για να γίνει ένας ακόμη μεταφορέας "Kinzhal" στις VKS. Οι ήδη σημαντικές δυνατότητες του Su-34 έχουν ενισχυθεί με την ενσωμάτωση των δομοστοιχείων έξυπνων βομβών MPK, εκτός από την πληθώρα των πυραύλων και άλλων όπλων που μπορεί να μεταφέρει. Το VKS χρησιμοποιεί το "Kinzhal" με καταστροφικό αποτέλεσμα με τον σχετικά μικρό στόλο του MIG-31K/I. Αυτό περιλαμβάνει σημαντικά επιτεύγματα, όπως η καταστροφή του πολυδιαφημισμένου αμερικανικού συστήματος "Patriot" SAM (πύραυλος επιφανείας-αέρος) που εξαφανίστηκε το Μάιο, η επιτυχής στόχευση ενός υπόγειου καταφυγίου γεμάτου με υψηλόβαθμο προσωπικό που σύμφωνα με πληροφορίες περιλάμβανε και αξιωματικούς του ΝΑΤΟ. Η ταχύτητα του Kinzhal με ταχύτητα έως 12 Mach, η υψηλή ευελιξία και η μεγάλη εμβέλεια το καθιστούν ένα από τα πιο θανατηφόρα όπλα κρούσης που επινοήθηκε ποτέ από κανέναν.

Και παρόλο που η νεοναζιστική χούντα και η κυρίαρχη μηχανή προπαγάνδας συνεχίζουν να επιμένουν ότι έξι από αυτά έχουν καταρριφθεί από το προαναφερθέν σύστημα SAM "Patriot", δεν υπάρχουν στοιχεία που να υποστηρίζουν τέτοιους ισχυρισμούς. Η απόλυτη ταχύτητα και η ικανότητα ελιγμών του υπερηχητικού πυραύλου καθιστούν εξαιρετικά δύσκολο τον εντοπισμό και την παρακολούθηση, ενώ είναι σχεδόν αδύνατο να το καταρρίψετε. Μπορεί να μεταφέρει πολυάριθμους τύπους κεφαλών, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που έχουν σχεδιαστεί για τους επίγειους υπερηχητικούς πυραύλους 9M723 που χρησιμοποιούνται από το όχι λιγότερο θρυλικό σύστημα «Iskander». Καθώς και οι δύο πύραυλοι χρησιμοποιούν τις ίδιες γραμμές κατασκευής, ο ρωσικός στρατός μπόρεσε να αυξήσει εκθετικά την παραγωγή τους, ιδιαίτερα από τότε που ξεκίνησε το SMO. Σε συνδυασμό με τη μεγαλύτερη διαθεσιμότητα του Su-34, οι δυνατότητες του «Kinzhal» γίνονται πολύ πιο θανάσιμη απειλή, όχι μόνο για το καθεστώς του Κιέβου, αλλά και για το ΝΑΤΟ.

* Σε συνεργασία infobrics.org με τη Freepen.gr / Απόδοση στα ελληνικά Freepen.gr

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail