RIA Novosti / Vitaly Ankov |
Συνολικά, τα τουρκικά λιμάνια διακίνησαν περισσότερους από 42,4 εκατομμύρια τόνους φορτίου τον Σεπτέμβριο, σημειώνοντας πτώση 2,9% σε σύγκριση με το Σεπτέμβριο του 2022. Ο όγκος του φορτίου που διακινήθηκε από την αρχή του έτους σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022 επίσης μειώθηκε κατά 4,2% και ξεπέρασε τους 391,8 εκατομμύρια τόνους, κυρίως λόγω των στοιχείων του Φεβρουαρίου, όταν ένα από τα σημαντικότερα λιμάνια ήταν εκτός λειτουργίας μετά από καταστροφικούς σεισμούς στο Iskenderun.
Τα πιο πολυσύχναστα λιμάνια παραμένουν το Kocaeli στα δυτικά της χώρας και η Aliaga στην περιοχή της Σμύρνης.
Η Ρωσία κατέχει την πρώτη θέση μεταξύ των χωρών που εξήγαγαν αγαθά στην Τουρκία δια θαλάσσης - το Σεπτέμβριο, ο όγκος των αποστολών ξεπέρασε τους 7,4 εκατομμύρια τόνους, σε σύγκριση με 6,7 εκατομμύρια τόνους το Σεπτέμβριο του 2022.
Όσον αφορά τη δομή των εισαγωγών στην Τουρκία, από τα στοιχεία του τμήματος προκύπτει ότι ο μεγαλύτερος όγκος προήλθε από αργό πετρέλαιο (η Ρωσική Ομοσπονδία προμήθευε σχεδόν 1,5 εκατ. τόνους), άνθρακα (περίπου 1,7 εκατ. τόνους από τη Ρωσία), ντίζελ (από τη Ρωσία - περισσότερα από 1,2 εκατ. τόνους), παλιοσίδερα και οπτάνθρακας (περίπου ένα εκατομμύριο τόνοι). Ένα χρόνο νωρίτερα, η πρώτη πεντάδα ήταν προμήθειες σιταριού και μεσλίνου (ένα μείγμα σιταριού και σίκαλης).