Επιταχυνόμενος Πόνος! Γιατί ο παγκόσμιος χρόνος αναμονής αυτοκινήτων έχει επιδεινωθεί

Περιμένεις την παράδοση του αυτοκινήτου σου περισσότερο από το συνηθισμένο; Λοιπόν, δεν είσαι μόνος

Τον τελευταίο καιρό, εάν έχετε αγοράσει ένα νέο αυτοκίνητο, η παρατεταμένη περίοδος αναμονής πιθανότατα αντηχεί με την εμπειρία σας. Οι περίοδοι αναμονής που εκτείνονται σε έξι μήνες, εννέα μήνες ή ακόμα και ένα χρόνο έχουν γίνει συνηθισμένες. Κάποιοι μπορεί να έχουν καταφύγει να πληρώσουν επιπλέον για να επισπεύσουν τη διαδικασία παράδοσης. Είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι αυτή η απογοήτευση δεν είναι μεμονωμένη. είναι ένα παγκόσμιο ζήτημα. 

Ansh Pandey - tfiglobalnews.com / Παρουσίαση Freepen.gr

Σε όλο τον κόσμο, άτομα που περιμένουν με ανυπομονησία τα αυτοκίνητα των ονείρων τους ή τα βασικά οχήματά τους βρίσκονται αντιμέτωποι με εκτεταμένες καθυστερήσεις. Αυτό το εκτεταμένο πρόβλημα, κι όχι μεμονωμένο περιστατικό, είναι ένα αυξανόμενο φαινόμενο που επηρεάζει τους αγοραστές αυτοκινήτων διεθνώς.

Η αυτοκινητοβιομηχανία υφίσταται μια σημαντική μεταμόρφωση, αναδεικνύοντας τις εμφανείς προκλήσεις στην παραγωγή αυτοκινήτων. Παραδείγματα αυτών των προκλήσεων είναι εντυπωσιακά ορατά στους εκτεταμένους χρόνους αναμονής για δημοφιλή αυτοκίνητα. Πάρτε το Toyota Camry, το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στις ΗΠΑ το 2022. 

Ο Χρόνος Αναμονής: Μια Αιωνιότητα Μερικές φορές

Είναι αξιοσημείωτο ότι τα άτομα που έκλεισαν τα αυτοκίνητά τους τον Δεκέμβριο του 2022 πιθανότατα δεν τα έχουν λάβει ακόμη, αντιμετωπίζοντας μια τεράστια περίοδο αναμονής 14-18 μηνών, που ισοδυναμεί με 1-1,5 χρόνο. Ομοίως, στην Ινδία, το ευρέως περιζήτητο Scorpio έχει χρόνο αναμονής 8 μηνών, ενώ το ανώτερο μοντέλο του, το Scorpio N, απαιτεί 16-20 μήνες υπομονής.

Αυτή η μεγάλη ουρά επεκτείνεται και σε μικρά χάτσμπακ αυτοκίνητα. Για παράδειγμα, ο χρόνος αναμονής για το Honda Civic στις ΗΠΑ είναι 6 μήνες. Όσοι είναι αρκετά τυχεροί να παραλάβουν τα αυτοκίνητά τους εν μέσω αυτής της παγκόσμιας πρόκλησης έχουν αναμφίβολα μοναδικές δικές τους ιστορίες, είτε έχουν μια καλή τύχη είτε έχουν πληρώσει επιπλέον στον αντιπρόσωπό τους.

Οι προκλήσεις στην παραγωγή αυτοκινήτων έχουν οδηγήσει τους ανθρώπους να καταφεύγουν σε έκτακτα μέτρα για την έγκαιρη απόκτηση των οχημάτων τους. Στην Ινδία, τα άτομα πληρώνουν επιπλέον ή χρησιμοποιούν αμφίβολες μεθόδους για να επισπεύσουν τις παραδόσεις των νέων αυτοκινήτων τους, ένα καταγεγραμμένο φαινόμενο που αντανακλά την ένταση της κατάστασης.

Η επιστροφή των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων: Αυτή είναι η μόνη επιλογή

Ταυτόχρονα, ένας αυξανόμενος αριθμός αγοραστών στρέφεται στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Η βιομηχανία μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της Ινδίας γνώρισε μια άνευ προηγουμένου άνοδο, ειδικά στον τομέα της πολυτελείας, υπογραμμίζοντας τη μετατόπιση στη συμπεριφορά των καταναλωτών εν μέσω της συνεχιζόμενης σπανιότητας νέων αυτοκινήτων.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η κατάσταση αντικατοπτρίζεται διαφορετικά. Ο μέσος όρος ηλικίας των ελαφρών οχημάτων στους αμερικανικούς δρόμους έχει αυξηθεί σημαντικά, φθάνοντας τα 12,5 έτη από την 1η Ιανουαρίου, με επιβατικά αυτοκίνητα ηλικίας 13,6 ετών και φορτηγά, SUV και crossover στα 11,8 έτη.

Αυτή η αύξηση, η πιο ουσιαστική από τη Μεγάλη Ύφεση το 2008-2009, προέρχεται από την περιορισμένη προσφορά και παραγωγή αυτοκινήτων, αναγκάζοντας τους καταναλωτές να κρατούν τα οχήματά τους για μεγαλύτερες περιόδους. Αυτές οι τάσεις αντικατοπτρίζουν τον παγκόσμιο αντίκτυπο των συνεχιζόμενων προκλήσεων στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Ο ελέφαντας στο δωμάτιο: Γεωπολιτική

Η κρίση στην αυτοκινητοβιομηχανία βάθυνε για τρεις βασικούς λόγους. Πρώτον, το 2018, ο πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ξεκίνησε έναν εμπορικό πόλεμο ενάντια στην κυριαρχία του τεχνολογικού τομέα της Κίνας. Οι έρευνες στόχευαν τις κινεζικές πολιτικές που σχετίζονται με τη μεταφορά τεχνολογίας και την καινοτομία, οδηγώντας σε δασμούς σε κρίσιμα ηλεκτρονικά εξαρτήματα. Αυτό επηρέασε τους γίγαντες κατασκευής τσιπ όπως η Intel, η Samsung και η TSMC.

Δεδομένου ότι τα αυτοκίνητα βασίζονται σε μεγάλο βαθμό σε τσιπ ημιαγωγών για λειτουργίες όπως ο έλεγχος του κινητήρα και η ψυχαγωγία, ακολούθησαν ελλείψεις. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετώπισαν καθυστερήσεις στην παραγωγή και αναγκάστηκαν να κόψουν συγκεκριμένα μοντέλα οχημάτων λόγω της έλλειψης τσιπ.

Δεύτερον, η πανδημία Covid-19 διέκοψε τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, εντείνοντας περαιτέρω τις ελλείψεις chip.

Τέλος, η σύγκρουση στην Ουκρανία κλιμάκωσε την κρίση σταματώντας τις κρίσιμες προμήθειες για την παραγωγή τσιπ. Η Ουκρανία έγινε συγκεκριμένα ένα αγκάθι στην κρίση των ημιαγωγών καθώς δύο από τους κύριους προμηθευτές νέον στον κόσμο, η Ingas και η Cryoin, υπεύθυνες για σχεδόν το ήμισυ του παγκόσμιου νέον ημιαγωγών, σταμάτησαν τη λειτουργία τους.

Αυτή η εξέλιξη αποτελούσε σημαντική απειλή για την παραγωγή τσιπ, καθώς το νέον είναι βασικό συστατικό για την κατασκευή τσιπ και είναι ζωτικής σημασίας για τα λέιζερ που χρησιμοποιούνται στη διαδικασία.

Οι υπολογισμοί του Reuters, βασισμένοι σε δεδομένα από τις εταιρείες και την εταιρεία έρευνας αγοράς Techcet, δείχνουν πως περίπου το 45% έως 54% της παγκόσμιας προσφοράς νέον ποιότητας ημιαγωγών βασίζεται σε αυτές τις δύο ουκρανικές εταιρείες.

Η διακοπή της προσφοράς νέον όχι μόνο θέτει σε κίνδυνο την κατασκευή τσιπ, αλλά επίσης εγείρει ανησυχίες για πιθανή αύξηση των τιμών, επιδεινώνοντας την ήδη κρίσιμη έλλειψη ημιαγωγών.

Και έτσι, εδώ είμαστε. Βρισκόμαστε σε μια δύσκολη κατάσταση όπου οι χρόνοι αναμονής για τα αυτοκίνητα είναι υπερβολικά μεγάλοι, το κόστος έχει αυξηθεί και η κρίση των ημιαγωγών δεν δείχνει σημάδια υποχώρησης. Η δύσκολη θέση είναι βαθιά ριζωμένη. Χωρίς ημιαγωγούς, τα βασικά εξαρτήματα δε θα λειτουργούν.

Η παγκόσμια συνειδητοποίηση αυτού του ζητήματος δεν έχει μεταφραστεί σε άμεση λύση. Τα έθνη τώρα σχεδιάζουν στρατηγική για να φέρουν την παραγωγή ημιαγωγών εντός των συνόρων τους. Η Ιαπωνία, για παράδειγμα, προσφέρει επιδοτήσεις για να ενθαρρύνει την εγχώρια παραγωγή, με στόχο να ανακτήσει την τεχνολογική της ικανότητα.

Ομοίως, η Ινδία σχεδιάζει μια εγχώρια πρωτοβουλία παραγωγής ημιαγωγών. Παρά τις προσπάθειες αυτές, αυτά τα σχέδια θα απαιτήσουν αρκετό χρόνο για να υλοποιηθούν.

Μέχρι τότε όλοι πρέπει να περιμένουμε σε ουρές, σηκώνοντας το βάρος αυτού του γεωπολιτικού φαινομένου. Ο κόσμος αντιμετωπίζει μια θεμελιώδη πρόκληση, που μας κάνει να συνειδητοποιήσουμε τον ζωτικό ρόλο των ημιαγωγών και τις πολύπλοκες διασυνδέσεις στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail