maersk.com |
«Αν κοιτάξετε το βιβλίο παραγγελιών και τι πρόκειται να ακολουθήσει τα επόμενα δύο χρόνια, νομίζω ότι πιθανώς θα βρισκόμαστε σε ένα πολύ υποτονικό και πιεστικό περιβάλλον για δύο έως τρία χρόνια μπροστά», είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος Vincent Clerc στους Mark Cudmore και Tom MacKenzie του Bloomberg TV το πρωί της Παρασκευής.
Η Maersk, η οποία ελέγχει περίπου το 17% του παγκόσμιου εμπορίου εμπορευματοκιβωτίων, άρχισε να μειώνει το εργατικό δυναμικό της από 110.000 τον Ιανουάριο και θα είναι κάτω από 100.000 μέχρι το τέλος του έτους - αυτό θα οδηγήσει σε εξοικονόμηση κόστους 600 εκατομμυρίων δολαρίων. Ο Clerc είπε ότι περίπου 6.500 θέσεις έχουν ήδη εξαλειφθεί.
Η Maersk θεωρείται βαρόμετρο του παγκόσμιου εμπορίου. Οι γραμμές εμπορευματοκιβωτίων βλέπουν ήδη πτώση των κερδών μετά από κέρδη ρεκόρ το 2021-22, όταν η ζήτηση για καταναλωτικά αγαθά κατά τη διάρκεια της Covid αυξήθηκε.
Οι μετοχές της Maersk υποχώρησαν έως και 14% στις 10.485 κορώνες, το χαμηλότερο σε τρία χρόνια στην Κοπεγχάγη. Άλλοι αποστολείς έχουν επίσης υποχωρήσει συμπεριλαμβανομένων των Hapag-Lloyd -6%, DSV -2,4% και Kuehne + Nagel -1,8%.
Οι αναλυτές της Goldman Sachs εξέδωσαν ένα προειδοποιητικό σημείωμα προς τους πελάτες, υποδεικνύοντας πως η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία θα μπορούσε να βρίσκεται σε πιο παρατεταμένη ύφεση και συνέστησαν την πώληση των μετοχών της Maersk. Η Bloomberg Intelligence προειδοποίησε ότι η Maersk ενδέχεται να μην δει ανάκαμψη στα κέρδη μέχρι το 2025. Και η Morgan Stanley είπε πως οι προοπτικές είναι απογοητευτικές.
Όλα αυτά αποτελούν προειδοποιητικό μήνυμα για την παγκόσμια οικονομία.