primeminister.gr |
Κυριάκος Μητσοτάκης
Με βάση τη Διακήρυξη των Αθηνών Τούρκοι πολίτες θα μπορούν μία φορά το χρόνο να επισκέπτονται χωρίς βίζα δέκα νησιά της Ελλάδας για επτά ημέρες. Πρόκειται για τη Λήμνο, τη Λέσβο, τη Χίο, τη Σάμο, τη Λέρο, την Κάλυμνο, την Κω, τη Ρόδο, τη Σύμη και το Καστελόριζο. Δηλαδή τα μεγαλύτερα ελληνικά νησιά από εκείνα που περιλαμβάνονται στο τουρκικό επεκτατικό δόγμα της Γαλάζιας Πατρίδας.
Κι ενώ αντίστοιχη γέφυρα επικοινωνίας και φιλίας μεταξύ Ελλάδας-Τουρκίας μπορούν να αποτελέσουν και οι ακτές της Μικράς Ασίας, η Κωνσταντινούπολη, καθώς και τα τουρκικά νησιά, κάτι τέτοιο ουδέποτε αναφέρθηκε. Άλλωστε μόνο εκπρόσωποι της Ελλάδας υποκλίνονται σε αυτή τη «φιλική» σχέση.
Επιπλέον, με τον όρο της Διακήρυξης πως «Τα Μέρη δεσμεύονται να απέχουν από κάθε δήλωση, πρωτοβουλία, ή ενέργεια που θα μπορούσε να υπονομεύσει ή να απαξιώσει το γράμμα και το πνεύμα αυτής της Διακήρυξης ή να θέσει σε κίνδυνο τη διατήρηση της ειρήνης και της σταθερότητας στην περιοχή τους», η Ελλάδα αποποιείται τη Σύμβαση του ΟΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας. Διότι η επέκταση των χωρικών μας υδάτων και η οριοθέτηση ΑΟΖ με άλλα γειτονικά κράτη σύμφωνα με τη Σύμβαση του ΟΗΕ θεωρείται από την Τουρκία απειλή για τα συμφέροντά της και για αυτό άλλωστε μας απειλεί με πόλεμο. Τυχαία ή όχι (;) το Ελληνοαιγυπτιακό Σύμφωνο Θαλάσσης του 2020 δεν συμβαδίζει με τη Σύμβαση του ΟΗΕ. Εν ολίγοις, οι εκπρόσωποι της χώρας μας έδωσαν και τη δυνατότητα στην Τουρκία να αντιτάσσει ότι τα δικαίωματά μας βάσει της Σύμβασης του ΟΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας έρχονται σε κόντρα με την Διακήρυξη που υπογράφτηκε.
Ουσιαστικά, η Διακήρυξη «επικοινωνεί» με το δόγμα της Γαλάζιας Πατρίδας, το οποίο δεν δέχεται ότι τα ελληνικά νησιά δικαιούνται αιγιαλίτιδα ζώνη και ΑΟΖ πέρα από τα 6 ν.μ., ενώ ταυτόχρονα προβάλει τον θαλάσσιο χώρο πέραν των 6 ν.μ. ως τουρκικό. Κάτι που η Τουρκία το εφαρμόζει επί του θαλάσσιου πεδίου, με την Ελλάδα να μην προβάλει σοβαρή νομική ή διπλωματική ενέργεια, με τη Διακήρυξη να βάζει την ταφόπλακα.
Ακόμα, η Διακήρυξη μετατρέπει τις παράνομες τουρκικές επεκτατικές απαιτήσεις του δόγματος της Γαλάζιας Πατρίδας σε ελληνοτουρκικές διαφορές προς επίλυση, καθώς προβλέπει πως «Τα Μέρη θα προσπαθήσουν να επιλύσουν οποιαδήποτε διαφορά προκύψει μεταξύ τους με φιλικό τρόπο, μέσω απευθείας διαβουλεύσεων μεταξύ τους ή με άλλα μέσα αμοιβαίας επιλογής, όπως προβλέπεται στον Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών.».
Επιπρόσθετα, η Διακήρυξη που υπόγραψαν οι εκπρόσωποι της Ελλάδας δίνει άλλοθι στις επικλήσεις της Τουρκίας για το βαθμό που ο αμυντικός εξοπλισμός των νησιών μας στο ανατολικό Αιγαίο αποτελεί, όπως ήδη έχει ειπωθεί, απειλή για εκείνη, καθώς της παρέχει τη δυνατότητα να πατήσει στη Διακήρυξη και να επικαλεστεί υπονόμευση του πνεύματός της ή της διατήρησης της ειρήνης ή της σταθερότητας στην περιοχή εξαιτίας του αμυντικού τους εξοπλισμού. Ουσιαστικά η Διακήρυξη προετοιμάζει την αποστρατικοποίηση των νησιών μας και επομένως δρα ως γέφυρα για την προετοιμασία μίας τουρκικής απόβασης στα νησιά, όπως έγινε και στην Κύπρο με την υπογραφή της Συμφωνίας Ζυρίχης-Λονδίνου επί κυβερνήσεως Καραμανλή και την απομάκρυνση της ελληνικής μεραρχίας από την δικτατορία του Παπαδόπουλου.
Όσον αφορά τη γενοκτόνο Τουρκία η Διακήρυξη αποτελεί ένα εργαλείο για να ερμηνεύει κατά το δοκούν πότε την «απειλούμε» και επομένως να της παρέχεται η δυνατότητα να μας απειλεί, διατυπώνοντας νέους εκβιασμούς και να κατακτά περισσότερες υποχωρήσεις από τους πολιτικούς εκπροσώπους της Ελλάδας.
Με τη Διακήρυξη (της πολιτικής ελίτ) των Αθηνών ανοίγεται επίσημα ο δρόμος για την «επίλυση» του τουρκικού δόγματος της Γαλάζιας Πατρίδας.
Μαργέλης Κωνσταντίνος
Άγιος Πέτρος, Λευκάδας, 8 Δεκεμβρίου 2023
www.eksadaktylos.gr
Με βάση τη Διακήρυξη των Αθηνών Τούρκοι πολίτες θα μπορούν μία φορά το χρόνο να επισκέπτονται χωρίς βίζα δέκα νησιά της Ελλάδας για επτά ημέρες. Πρόκειται για τη Λήμνο, τη Λέσβο, τη Χίο, τη Σάμο, τη Λέρο, την Κάλυμνο, την Κω, τη Ρόδο, τη Σύμη και το Καστελόριζο. Δηλαδή τα μεγαλύτερα ελληνικά νησιά από εκείνα που περιλαμβάνονται στο τουρκικό επεκτατικό δόγμα της Γαλάζιας Πατρίδας.
Κι ενώ αντίστοιχη γέφυρα επικοινωνίας και φιλίας μεταξύ Ελλάδας-Τουρκίας μπορούν να αποτελέσουν και οι ακτές της Μικράς Ασίας, η Κωνσταντινούπολη, καθώς και τα τουρκικά νησιά, κάτι τέτοιο ουδέποτε αναφέρθηκε. Άλλωστε μόνο εκπρόσωποι της Ελλάδας υποκλίνονται σε αυτή τη «φιλική» σχέση.
Επιπλέον, με τον όρο της Διακήρυξης πως «Τα Μέρη δεσμεύονται να απέχουν από κάθε δήλωση, πρωτοβουλία, ή ενέργεια που θα μπορούσε να υπονομεύσει ή να απαξιώσει το γράμμα και το πνεύμα αυτής της Διακήρυξης ή να θέσει σε κίνδυνο τη διατήρηση της ειρήνης και της σταθερότητας στην περιοχή τους», η Ελλάδα αποποιείται τη Σύμβαση του ΟΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας. Διότι η επέκταση των χωρικών μας υδάτων και η οριοθέτηση ΑΟΖ με άλλα γειτονικά κράτη σύμφωνα με τη Σύμβαση του ΟΗΕ θεωρείται από την Τουρκία απειλή για τα συμφέροντά της και για αυτό άλλωστε μας απειλεί με πόλεμο. Τυχαία ή όχι (;) το Ελληνοαιγυπτιακό Σύμφωνο Θαλάσσης του 2020 δεν συμβαδίζει με τη Σύμβαση του ΟΗΕ. Εν ολίγοις, οι εκπρόσωποι της χώρας μας έδωσαν και τη δυνατότητα στην Τουρκία να αντιτάσσει ότι τα δικαίωματά μας βάσει της Σύμβασης του ΟΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας έρχονται σε κόντρα με την Διακήρυξη που υπογράφτηκε.
Ουσιαστικά, η Διακήρυξη «επικοινωνεί» με το δόγμα της Γαλάζιας Πατρίδας, το οποίο δεν δέχεται ότι τα ελληνικά νησιά δικαιούνται αιγιαλίτιδα ζώνη και ΑΟΖ πέρα από τα 6 ν.μ., ενώ ταυτόχρονα προβάλει τον θαλάσσιο χώρο πέραν των 6 ν.μ. ως τουρκικό. Κάτι που η Τουρκία το εφαρμόζει επί του θαλάσσιου πεδίου, με την Ελλάδα να μην προβάλει σοβαρή νομική ή διπλωματική ενέργεια, με τη Διακήρυξη να βάζει την ταφόπλακα.
Ακόμα, η Διακήρυξη μετατρέπει τις παράνομες τουρκικές επεκτατικές απαιτήσεις του δόγματος της Γαλάζιας Πατρίδας σε ελληνοτουρκικές διαφορές προς επίλυση, καθώς προβλέπει πως «Τα Μέρη θα προσπαθήσουν να επιλύσουν οποιαδήποτε διαφορά προκύψει μεταξύ τους με φιλικό τρόπο, μέσω απευθείας διαβουλεύσεων μεταξύ τους ή με άλλα μέσα αμοιβαίας επιλογής, όπως προβλέπεται στον Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών.».
Επιπρόσθετα, η Διακήρυξη που υπόγραψαν οι εκπρόσωποι της Ελλάδας δίνει άλλοθι στις επικλήσεις της Τουρκίας για το βαθμό που ο αμυντικός εξοπλισμός των νησιών μας στο ανατολικό Αιγαίο αποτελεί, όπως ήδη έχει ειπωθεί, απειλή για εκείνη, καθώς της παρέχει τη δυνατότητα να πατήσει στη Διακήρυξη και να επικαλεστεί υπονόμευση του πνεύματός της ή της διατήρησης της ειρήνης ή της σταθερότητας στην περιοχή εξαιτίας του αμυντικού τους εξοπλισμού. Ουσιαστικά η Διακήρυξη προετοιμάζει την αποστρατικοποίηση των νησιών μας και επομένως δρα ως γέφυρα για την προετοιμασία μίας τουρκικής απόβασης στα νησιά, όπως έγινε και στην Κύπρο με την υπογραφή της Συμφωνίας Ζυρίχης-Λονδίνου επί κυβερνήσεως Καραμανλή και την απομάκρυνση της ελληνικής μεραρχίας από την δικτατορία του Παπαδόπουλου.
Όσον αφορά τη γενοκτόνο Τουρκία η Διακήρυξη αποτελεί ένα εργαλείο για να ερμηνεύει κατά το δοκούν πότε την «απειλούμε» και επομένως να της παρέχεται η δυνατότητα να μας απειλεί, διατυπώνοντας νέους εκβιασμούς και να κατακτά περισσότερες υποχωρήσεις από τους πολιτικούς εκπροσώπους της Ελλάδας.
Με τη Διακήρυξη (της πολιτικής ελίτ) των Αθηνών ανοίγεται επίσημα ο δρόμος για την «επίλυση» του τουρκικού δόγματος της Γαλάζιας Πατρίδας.
Μαργέλης Κωνσταντίνος
Άγιος Πέτρος, Λευκάδας, 8 Δεκεμβρίου 2023
www.eksadaktylos.gr