Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα εγκυμονεί κινδύνους νέου πληθωρισμού

pixabay / KarstenWachtmann
Freepen.gr - Η διακοπή της λειτουργίας των φορτηγών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα λόγω των επιθέσεων των μαχητών Χούτι από την Υεμένη αναγκάζει τους παγκόσμιους φορτωτές να ανακατευθύνουν τα πλοία, οδηγώντας ενδεχομένως σε αύξηση των τιμών των αγαθών.

Ο σουηδικός γίγαντας επίπλων ΙΚΕΑ ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα ότι διερευνά επιλογές για να εξασφαλίσει τη διαθεσιμότητα των προϊόντων της που παραδίδονται κυρίως μέσω της Ερυθράς Θάλασσας και της διώρυγας του Σουέζ από τα ασιατικά εργοστάσια στις δυτικές αγορές.

"Η κατάσταση στη διώρυγα του Σουέζ θα οδηγήσει σε καθυστερήσεις και μπορεί να προκαλέσει περιορισμούς στη διαθεσιμότητα ορισμένων προϊόντων της Ikea", δήλωσε στο Bloomberg ο Oscar Ljunggren, εκπρόσωπος της Inter IKEA Group. Εν τω μεταξύ, η Abercrombie & Fitch σχεδιάζει να στραφεί από τις θαλάσσιες μεταφορές στις αεροπορικές, όποτε είναι δυνατόν, για να μετριάσει τις διαταραχές, όπως αναφέρεται σε ηλεκτρονικό μήνυμα προς τους προμηθευτές.

Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, ο δανέζικος ναυτιλιακός όμιλος Maersk ανακοίνωσε πως έχει ανακατευθύνει τα πλοία γύρω από την Αφρική μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας λόγω του αυξημένου κινδύνου επιθέσεων, μειώνοντας την πραγματική χωρητικότητα ενός ταξιδιού Ασίας-Ευρώπης κατά 25%. Η γερμανική μεταφορική εταιρεία Hapag-Lloyd ακολούθησε το παράδειγμά της. Ωστόσο, η αποστολή πλοίων γύρω από την Αφρική αυξάνει ένα ταξίδι μετ' επιστροφής κατά σχεδόν δυόμισι εβδομάδες, μειώνοντας αναπόφευκτα τη ναυτιλιακή χωρητικότητα και αυξάνοντας το κόστος.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail