Οι Ανατολικοευρωπαίοι εξοργίζονται κατά της Ουκρανίας

Η μεγάλη αναμέτρηση Ουκρανία-Πολωνία. Φίλοι στα χαρτιά και εχθροί στην πραγματική ζωή. Τεράστια τεράστια απώλεια για την Ουκρανία. Και τώρα προσχώρησαν και οι Τσέχοι και οι Ούγγροι.

Η κατάσταση είναι αρκετά σοβαρή. Το υπουργείο του Κιέβου μοιράστηκε ορισμένους αριθμούς για να δείξει τον αντίκτυπο. Το Νοέμβριο, μόνο περίπου 282.000 τόνοι ουκρανικών εξαγωγών πέρασαν τα πολωνικά σύνορα. Πρόκειται για μείωση 40% σε σύγκριση με ό,τι συνέβαινε τον προηγούμενο μήνα. Είναι μια μεγάλη αλλαγή και δείχνει πόσο επηρεάζουν τα πράγματα αυτές οι διαμαρτυρίες.

Vedica Singh - tfiglobalnews.com / Παρουσίαση Freepen.gr

Δεν πρόκειται επίσης μόνο για μια γενική επιβράδυνση. Σε ορισμένα συνοριακά σημεία ελέγχου, το υπουργείο παρατήρησε πως οι εξαγωγές έχουν σταματήσει σχεδόν εντελώς. Σε άλλα, έχουν μειωθεί κατά το ήμισυ. Αυτό σημαίνει ότι σε ορισμένα σημεία, πολύ λίγα πράγματα περνούν.

Αυτό το πρόβλημα δεν αφορά μόνο τις εξαγωγές. Ο Taras Kachka, αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας της Ουκρανίας, επεσήμανε πως και οι εισαγωγές υποφέρουν. Θεωρεί ότι οι ουκρανικές εισαγωγές μειώθηκαν πιθανότατα κατά τουλάχιστον 20% τον περασμένο μήνα εξαιτίας αυτών των αποκλεισμών. Έτσι, τόσο η αποστολή αγαθών προς τα έξω όσο και η εισαγωγή αγαθών προς τα μέσα πλήττονται σκληρά από αυτές τις διαμαρτυρίες. Είναι μια δύσκολη κατάσταση για το εμπόριο της Ουκρανίας.

Η Ουκρανία βρίσκεται αυτήν την στιγμή σε μια σκληρή μάχη για την επιβίωσή της λόγω της εισβολής της Ρωσίας. Αυτή η κατάσταση έχει φέρει στο φως μια σκληρή πραγματικότητα για την Ουκρανία: ενώ οι κυβερνήσεις μπορεί να δείχνουν υποστήριξη, οι πολίτες αυτών των κυβερνήσεων μπορεί να μην αισθάνονται το ίδιο. Αυτή η διαφορά προοπτικής γίνεται σαφής μέσα από τα πρόσφατα γεγονότα που αφορούν οδηγούς φορτηγών από την Πολωνία και τη Σλοβακία.

Οι διαμαρτυρίες ξεκίνησαν από Πολωνούς φορτηγατζήδες. Έχουν αποκλείσει τις οδικές διαβάσεις με την Ουκρανία από τις 6 Νοεμβρίου. Οι ενέργειές τους είναι κάτι περισσότερο από μια απλή διαμαρτυρία- είναι μια έντονη έκφραση απογοήτευσης από τους Πολωνούς εργάτες. Αισθάνονται ότι η Ουκρανία, με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τους παίρνει τις θέσεις εργασίας προσφέροντας φθηνότερες υπηρεσίες μεταφοράς. Αυτό είναι ένα σημαντικό ζήτημα γι' αυτούς, που επηρεάζει τα προς το ζην.

Τώρα, το κίνημα αυτό έχει εξαπλωθεί στη Σλοβακία. Οι οδηγοί φορτηγών εκεί, με την υποστήριξη των Ούγγρων ομολόγων τους, αποκλείουν το Vyšné Nemecké. Αυτό είναι το μοναδικό συνοριακό πέρασμα για βαρέα φορτηγά μεταξύ της Σλοβακίας και της Ουκρανίας. Το αποτέλεσμα αυτών των αποκλεισμών είναι εκτεταμένο για την Ουκρανία.

Ο αντίκτυπος αυτών των διαδηλώσεων στην Ουκρανία είναι πολύπλευρος. Οικονομικά, διαταράσσει το εμπόριο και τις αλυσίδες εφοδιασμού, καθιστώντας δύσκολη τη διατήρηση των κανονικών οικονομικών δραστηριοτήτων της Ουκρανίας. Στρατιωτικά, μπορεί να επηρεάσει τη μεταφορά απαραίτητου εξοπλισμού. Από πολιτική άποψη, φέρνει την Ουκρανία σε δύσκολη θέση, καθώς αγωνίζεται να εξισορροπήσει τις άμεσες ανάγκες της με τις μακροπρόθεσμες διπλωματικές σχέσεις. Ψυχολογικά, είναι ένα πλήγμα στο ηθικό, τόσο για την κυβέρνηση όσο και για το λαό, καθώς βλέπουν τις ενέργειες των γειτόνων τους να έρχονται σε άμεση αντίθεση με την κυβερνητική υποστήριξη.

Πολωνοί οδηγοί φορτηγών μίλησαν στα μέσα ενημέρωσης για τους αγώνες που αντιμετωπίζουν, επισημαίνοντας τις προσωπικές και επιχειρηματικές προκλήσεις. Τονίζουν τις ευθύνες τους, όπως η σίτιση των οικογενειών τους και η λειτουργία των επιχειρήσεών τους, οι οποίες επηρεάζονται από την τρέχουσα κατάσταση. Ο πυρήνας της καταγγελίας τους είναι ότι αντιμετωπίζουν αθέμιτο ανταγωνισμό από τους Ουκρανούς φορτηγατζήδες. Σύμφωνα με τους ίδιους, οι Ουκρανοί οδηγοί επωφελούνται από φθηνότερα καύσιμα και λιγότερο αυστηρούς κανόνες σχετικά με τα ωράρια εργασίας, γεγονός που τους δίνει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των Πολωνών φορτηγατζήδων.

Επιπλέον, οι Πολωνοί οδηγοί έχουν εκφράσει ανησυχίες για τον τρόπο με τον οποίο τους αντιμετωπίζουν οι Ουκρανοί τελωνειακοί υπάλληλοι. Ισχυρίζονται πως υπάρχει σαφής προκατάληψη στα σύνορα. Τα άδεια φορτηγά από την Πολωνία και άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης αντιμετωπίζουν συχνά καθυστερήσεις σε αυτό που θα έπρεπε να είναι γρήγορος εκτελωνισμός. Αντίθετα, τα φορτηγά από την Ουκρανία που είναι πλήρως φορτωμένα επιτρέπεται να περάσουν πιο γρήγορα. Αυτή η άνιση μεταχείριση στα σύνορα είναι ένα άλλο σημαντικό σημείο διαφωνίας για τους Πολωνούς φορτηγατζήδες, που αυξάνει την απογοήτευσή τους και την αίσθηση αδικίας σε αυτή την κατάσταση.

Στο σημερινό ευρωπαϊκό πολιτικό τοπίο, πολλές χώρες αντιμετωπίζουν εσωτερικές προκλήσεις και αλλαγές, οι οποίες επηρεάζουν την στάση τους σε ευρύτερα ζητήματα, συμπεριλαμβανομένης της κατάστασης με την Ουκρανία.

Η Πολωνία αντιμετωπίζει επί του παρόντος πολιτική αβεβαιότητα. Αυτό προκύπτει μετά τις εκλογές του Οκτωβρίου, όπου το κόμμα Νόμος και Δικαιοσύνη, παρά το γεγονός πως αποτελεί μειοψηφία, συνεχίζει να κυβερνά. Προσπαθούν να αποτρέψουν την ανάληψη των καθηκόντων ενός συνασπισμού υπό την ηγεσία του Ντόναλντ Τουσκ. Αυτή η πολιτική αστάθεια στην Πολωνία αυξάνει την πολυπλοκότητα της κατάστασης, ιδίως αν αναλογιστεί κανείς τα σύνορά της με την Ουκρανία.

Στη Σλοβακία, η πιθανή επερχόμενη κυβέρνηση υπό τον Ρόμπερτ Φίκο είναι γνωστό ότι τρέφει βαθιά δυσαρέσκεια για την Ουκρανία. Το συναίσθημα αυτό είναι σημαντικό, καθώς επηρεάζει τις ενέργειες και τις πολιτικές της Σλοβακίας όσον αφορά την Ουκρανία, ιδίως στο σημερινό πλαίσιο των συνοριακών εντάσεων.

Εν τω μεταξύ, η ουγγρική κυβέρνηση είναι γνωστή για την εχθρική της στάση απέναντι στις αρχές του Κιέβου. Αυτή η μακροχρόνια εχθρότητα παίζει ρόλο στην τρέχουσα δυναμική, ιδίως με τη συμμετοχή Ούγγρων φορτηγατζήδων στον αποκλεισμό των συνόρων Σλοβακίας-Ουκρανίας.

Εν μέσω αυτών των εξελίξεων, η Ευρωπαϊκή Ένωση φαίνεται να δυσκολεύεται να ασκήσει αποτελεσματική επιρροή. Υπάρχει η αίσθηση ότι ενώ η ΕΕ ανησυχεί για τον αυξανόμενο αποκλεισμό στα εξωτερικά της σύνορα, δεν έχει την πολιτική επιρροή και το όραμα για να παρέμβει αποτελεσματικά. Η προσδοκία πως η ΕΕ θα έπρεπε να είναι πιο ενεργή στην επίλυση αυτών των ζητημάτων, ίσως ακόμη και να "τραβώντας αυτιά", δεν ικανοποιείται.

Η Γερμανία, η οποία παραδοσιακά θεωρείται ηγετική δύναμη στην Ευρώπη, φαίνεται να απέχει όλο και περισσότερο από την ανάληψη οποιουδήποτε σημαντικού ηγετικού ρόλου σε αυτά τα ζητήματα. Αυτή η απουσία γερμανικής ηγεσίας είναι αξιοσημείωτη στο πλαίσιο της τρέχουσας κρίσης.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες, οι οποίες στο παρελθόν θα μπορούσαν να παρέμβουν για να μεσολαβήσουν σε τέτοιες διαφορές, φαίνεται να ασχολούνται με άλλα παγκόσμια ζητήματα. Με την προσοχή τους στραμμένη σε καταστάσεις όπως το Ισραήλ/Γάζα και η Κίνα, οι ΗΠΑ ασχολούνται λιγότερο με αυτές τις φαινομενικά μικρότερες ευρωπαϊκές διαφορές. Αυτή η έλλειψη συμμετοχής ενός παραδοσιακού παγκόσμιου διαμεσολαβητή περιπλέκει περαιτέρω την κατάσταση.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail