Egor Aleev/TASS |
Freepen.gr - Οι προσπάθειες της ΕΕ και της G7 να επιβάλουν ανώτατο όριο τιμών στο ρωσικό πετρέλαιο απέτυχαν σε μεγάλο βαθμό, αναφέρει η ευρωπαϊκή έκδοση του Politico, όπως μεταδίδει το tass.com.
Η εφημερίδα σημειώνει, ότι το ρωσικό πετρέλαιο σε τιμή που υπερβαίνει το ανώτατο όριο των 60 δολαρίων ανά βαρέλι μεταφέρεται ελεύθερα ακόμη και από Ευρωπαίους εμπόρους, οι οποίοι θα έπρεπε να είναι οι πρώτοι που θα συμμορφώνονταν με τους περιορισμούς.
"Περίπου το 48% των ρωσικών πετρελαϊκών φορτίων μεταφέρονται με δεξαμενόπλοια που ανήκουν ή είναι ασφαλισμένα σε χώρες της G7 και της ΕΕ, διαπίστωσαν οι ερευνητές- θεωρητικά, το ανώτατο όριο τιμών θα έπρεπε να εφαρμόζεται σε αυτά τα πλοία, τα οποία αποτελούν τη συντριπτική πλειοψηφία του παγκόσμιου στόλου, αλλά στην πράξη, λίγοι φορείς έχουν στοχοποιηθεί", γράφει η εφημερίδα.
Η εφημερίδα αποδίδει την αποτυχία στην " εκτεταμένη καταστρατήγηση [των περιορισμών], τα κενά [στις απαγορεύσεις] και τις συνεχιζόμενες επιχειρήσεις καυσίμων με τη Μόσχα".
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, το πλαφόν στις τιμές του πετρελαίου επέφερε το πρώτο πλήγμα όχι στη Ρωσία, αλλά στις μονοπωλιακές δυνατότητες της Δύσης στην παροχή χρηματοοικονομικών υπηρεσιών σε μεταφορείς και εμπόρους πετρελαίου.
Η εφημερίδα σημειώνει, ότι το ρωσικό πετρέλαιο σε τιμή που υπερβαίνει το ανώτατο όριο των 60 δολαρίων ανά βαρέλι μεταφέρεται ελεύθερα ακόμη και από Ευρωπαίους εμπόρους, οι οποίοι θα έπρεπε να είναι οι πρώτοι που θα συμμορφώνονταν με τους περιορισμούς.
"Περίπου το 48% των ρωσικών πετρελαϊκών φορτίων μεταφέρονται με δεξαμενόπλοια που ανήκουν ή είναι ασφαλισμένα σε χώρες της G7 και της ΕΕ, διαπίστωσαν οι ερευνητές- θεωρητικά, το ανώτατο όριο τιμών θα έπρεπε να εφαρμόζεται σε αυτά τα πλοία, τα οποία αποτελούν τη συντριπτική πλειοψηφία του παγκόσμιου στόλου, αλλά στην πράξη, λίγοι φορείς έχουν στοχοποιηθεί", γράφει η εφημερίδα.
Η εφημερίδα αποδίδει την αποτυχία στην " εκτεταμένη καταστρατήγηση [των περιορισμών], τα κενά [στις απαγορεύσεις] και τις συνεχιζόμενες επιχειρήσεις καυσίμων με τη Μόσχα".
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, το πλαφόν στις τιμές του πετρελαίου επέφερε το πρώτο πλήγμα όχι στη Ρωσία, αλλά στις μονοπωλιακές δυνατότητες της Δύσης στην παροχή χρηματοοικονομικών υπηρεσιών σε μεταφορείς και εμπόρους πετρελαίου.