pixabay / oritz320 |
Freepen.gr - Τα έσοδα που προέρχονται από τη διώρυγα του Σουέζ της Αιγύπτου σημείωσαν μείωση 40% σε ετήσια βάση τις πρώτες έντεκα ημέρες του 2024, δήλωσε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα ο επικεφαλής της αρχής της διώρυγας Οσάμα Ράμπιε.
Η κυκλοφορία των πλοίων μέσω της θαλάσσιας αρτηρίας που συνδέει τη Μεσόγειο με την Ερυθρά Θάλασσα μειώθηκε κατά 30% μεταξύ 1ης και 11ης Ιανουαρίου σε σύγκριση με την ίδια περίοδο ένα χρόνο πριν, σημείωσε ο αξιωματούχος, μιλώντας σε εκπομπή το βράδυ της Πέμπτης.
Σύμφωνα με τον Rabie, ο αριθμός των πλοίων που πέρασαν από τη διώρυγα του Σουέζ μειώθηκε σε 544 τις πρώτες έντεκα ημέρες του τρέχοντος έτους σε σύγκριση με 777 την αντίστοιχη περίοδο του 2023.
Επισήμανε ότι η περίοδος μεταφοράς φορτίων έχει αυξηθεί κατά τουλάχιστον δύο εβδομάδες, ενώ το κόστος για την παράδοση των εμπορευμάτων και την ασφάλιση αυξάνεται επίσης.
"Το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας δεν είναι έγκυρη και ασφαλής διαδρομή για να διασχίσουν τα πλοία αυτή τη στιγμή, ιδίως λόγω των κακών καιρικών συνθηκών και της μεγάλης διάρκειας του διάπλου", δήλωσε ο αξιωματούχος, προσθέτοντας πως η πλεύση γύρω από την αφρικανική ήπειρο προσθέτει έως και 15 ημέρες σε σύγκριση με τη διέλευση μέσω της διώρυγας του Σουέζ.
Η κυκλοφορία των πλοίων μέσω της θαλάσσιας αρτηρίας που συνδέει τη Μεσόγειο με την Ερυθρά Θάλασσα μειώθηκε κατά 30% μεταξύ 1ης και 11ης Ιανουαρίου σε σύγκριση με την ίδια περίοδο ένα χρόνο πριν, σημείωσε ο αξιωματούχος, μιλώντας σε εκπομπή το βράδυ της Πέμπτης.
Σύμφωνα με τον Rabie, ο αριθμός των πλοίων που πέρασαν από τη διώρυγα του Σουέζ μειώθηκε σε 544 τις πρώτες έντεκα ημέρες του τρέχοντος έτους σε σύγκριση με 777 την αντίστοιχη περίοδο του 2023.
Επισήμανε ότι η περίοδος μεταφοράς φορτίων έχει αυξηθεί κατά τουλάχιστον δύο εβδομάδες, ενώ το κόστος για την παράδοση των εμπορευμάτων και την ασφάλιση αυξάνεται επίσης.
"Το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας δεν είναι έγκυρη και ασφαλής διαδρομή για να διασχίσουν τα πλοία αυτή τη στιγμή, ιδίως λόγω των κακών καιρικών συνθηκών και της μεγάλης διάρκειας του διάπλου", δήλωσε ο αξιωματούχος, προσθέτοντας πως η πλεύση γύρω από την αφρικανική ήπειρο προσθέτει έως και 15 ημέρες σε σύγκριση με τη διέλευση μέσω της διώρυγας του Σουέζ.
Η διώρυγα αποτελεί σημαντική πηγή συναλλάγματος για την Αίγυπτο. Τα τελευταία χρόνια, η κυβέρνηση της χώρας προσπαθεί σκληρά να αυξήσει τα έσοδα που προκύπτουν από τη διέλευση εμπορικών πλοίων από αυτό. Η διαδρομή επεκτάθηκε το 2015, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη περαιτέρω διεύρυνση.