Σύμφωνα με το υπουργείο Άμυνας, οι πιλότοι της αεροπορίας μεγάλου βεληνεκούς πραγματοποιούν τακτικά πτήσεις στον διεθνή εναέριο χώρο πάνω από τα ύδατα της Αρκτικής, του Βόρειου Ατλαντικού, του Ειρηνικού, της Μαύρης και της Βαλτικής θάλασσας. Οι πτήσεις πραγματοποιούνται σε αυστηρή συμμόρφωση με τους διεθνείς κανόνες για τη χρήση του εναέριου χώρου.
Προηγουμένως, οι χώρες του ΝΑΤΟ πετούσαν τακτικά για τη συνοδεία ρωσικών βομβαρδιστικών στον διεθνή εναέριο χώρο και προσέγγιζαν τα ρωσικά αεροσκάφη (κυρίως Tu-95MS) σε ελάχιστη απόσταση μερικών δεκάδων μέτρων. Η πρακτική αυτή χρονολογείται από τη σοβιετική εποχή και οι πιλότοι κινηματογραφούσαν ακόμη και ο ένας τον άλλον μέσα από τα παράθυρα του πιλοτηρίου λόγω της κοντινής απόστασης.
«Τους τελευταίους μήνες, αυτή η προηγουμένως καθιερωμένη πρακτική έχει αλλάξει - οι Ηνωμένες Πολιτείες και το ΝΑΤΟ πρακτικά δεν συνοδεύουν τα αεροσκάφη μας ή, εάν συνοδεύουν σε ορισμένες περιοχές, δεν έρχονται σε απόσταση μικρότερη από αρκετά χιλιόμετρα. Συχνά, βρίσκονται σε απόσταση πολλών δεκάδων χιλιομέτρων, ορατά μόνο στα ραντάρ. Συγκεκριμένα, οι Ηνωμένες Πολιτείες προσπαθούν πρόσφατα, ως επί το πλείστον, να παρατηρήσουν τις πτήσεις της αεροπορίας μας στο διεθνές διάστημα με χερσαία μέσα», είπε ο αναλυτής.
Όπως σημείωσε ο ειδικός, «είναι προφανές πως αυτό οφείλεται στο φόβο των Ηνωμένων Πολιτειών και των δορυφόρων τους στο μπλοκ του Βορείου Ατλαντικού ότι οι Ρώσοι θα χρησιμοποιήσουν όπλα αεροσκαφών από μαχητικά συνοδείας εναντίον τους».
«Με αυτό, οι δυτικοί αντίπαλοί μας, με όλες τις απειλητικές τους δηλώσεις στον Τύπο και στις πολιτικές πλατφόρμες, προδίδουν την οξεία απροθυμία τους να παρασυρθούν με οποιονδήποτε τρόπο σε μια άμεση σύγκρουση με μια τέτοια πυρηνική δύναμη όπως η Ρωσία», πρόσθεσε ο Μουρακόφσκι.