Οι δυτικές κυβερνήσεις ελπίζουν ότι Ρωσία και Σαουδική Αραβία θα έρθουν αντιμέτωπες στην Ερυθρά Θάλασσα

Photo: skynewsarabia.com
Η Δύση θέλει η Ρωσία και η Σαουδική Αραβία να πολεμήσουν για τους αντάρτες Χούτι


Τα προβλήματα ναυσιπλοΐας στην Ερυθρά Θάλασσα λόγω των επιθέσεων των Χούθι σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μπορεί να προκαλέσουν τριβές σε μία από τις βασικές συμμαχίες στην αγορά πετρελαίου - μεταξύ της Ρωσίας και της Σαουδικής Αραβίας, αναφέρει το Reuters.
 
Anton Kulikov - pravda.ru / Παρουσίαση Freepen.gr

Από τις αρχές Ιανουαρίου, ο αριθμός των δεξαμενόπλοιων στην Ερυθρά Θάλασσα έχει μειωθεί σημαντικά, ενώ οι τιμές των ναύλων έχουν αυξηθεί κατά ένα τρίτο από τα μέσα Δεκεμβρίου. Τα ασφάλιστρα έχουν επίσης αυξηθεί σε περίπου ένα τοις εκατό της ασφαλισμένης αξίας του φορτίου, λένε αναλυτές του κλάδου.

Πολλές εταιρείες αναγκάζονται να αλλάξουν τα δρομολόγιά τους, και οι ρωσικές εταιρείες δεν αποτελούν εξαίρεση. Ερευνητές της S&P Global Ratings δήλωσαν ότι κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023, περίπου το 75 τοις εκατό της ρωσικής πετρελαϊκής κίνησης μέσω της διώρυγας του Σουέζ κατευθύνεται νότια.

Οι περισσότερες από τις προμήθειες προορίζονταν για ινδικές και κινεζικές εταιρείες. Μια παράκαμψη γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας στην Αφρική προσθέτει σχεδόν 14 ημέρες στον χρόνο ταξιδιού.

Αυτό προφανώς ανεβάζει το κόστος για τη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου υψηλότερα. Εάν συνεχίσουν να αυξάνονται και τα ασφάλιστρα, το κόστος της ναυτιλίας μέσω της Ερυθράς Θάλασσας μπορεί να φτάσει το κόστος της διαδρομής γύρω από την Αφρική. Το ρωσικό πετρέλαιο μπορεί έτσι να γίνει ακριβότερο για την Ινδία και την Κίνα, πόσο μάλλον για πιθανές καθυστερήσεις στον εφοδιασμό.
 
Η Σαουδική Αραβία μπορεί να επωφεληθεί από την κατάσταση, καθώς τα δεξαμενόπλοια της δε χρειάζεται απαραίτητα να περάσουν από τη διώρυγα του Σουέζ. Οι αυξημένες πωλήσεις στην Ασία θα ενίσχυαν την οικονομική σταθερότητα της χώρας, η οποία συμμετέχει ενεργά στη συμφωνία ΟΠΕΚ+ με στόχο τη μείωση της παραγωγής πετρελαίου.

Τους τελευταίους έξι μήνες, το μερίδιο των ρωσικών εξαγωγών προς την Ινδία και την Κίνα μειώθηκε από 20 σε 18%, ενώ οι ποσότητες της Σαουδικής Αραβίας αυξήθηκαν από 15 σε 16%. Τον Ιανουάριο, η Σαουδική Αραβία μείωσε επίσης τις τιμές του πετρελαίου στην Ασία στα επίπεδα του 2021.

Πιθανές διαφωνίες μεταξύ της Ρωσίας και της Σαουδικής Αραβίας θα μπορούσαν να υπονομεύσουν την ενότητα εντός του ΟΠΕΚ+. Αυτό συνέβη ήδη το 2020, όταν η Ρωσία απέρριψε πρόταση για μείωση της παραγωγής πετρελαίου και έτσι ξεκίνησε πόλεμο τιμών με τη Σαουδική Αραβία που οδήγησε σε απότομη πτώση των τιμών του πετρελαίου στα 20 δολάρια ανά βαρέλι.

Μια κρίση στις σχέσεις μεταξύ της Ρωσίας και της Σαουδικής Αραβίας αποτελεί όνειρο για την Ουάσινγκτον, το Λονδίνο, το Βερολίνο και το Παρίσι. Αξίζει να σημειωθεί ότι το Ρόιτερς υπονοεί μόνο μια τέτοια εξέλιξη. Από το 2020, η Ρωσία και η Σαουδική Αραβία έχουν επανειλημμένα αποδείξει την ικανότητά τους να βρίσκουν αμοιβαία αποδεκτές λύσεις σε πολύπλοκα προβλήματα. Ως εκ τούτου, δε θα πρέπει να βιαστεί κανείς να βγάλει συμπεράσματα.
Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail