Τα τελευταία χρόνια, η «ζωή με βαν», η «ζωή με το αυτοκίνητο» και τα «μικροσκοπικά σπίτια» έχουν γίνει όλα εξαιρετικά καυτά θέματα στα social media. Οι Millennials και η Generation Z ήταν ιδιαίτερα πρόθυμοι να δοκιμάσουν αυτούς τους «μινιμαλιστικούς» τρόπους ζωής. Σε μια εποχή που οι τιμές των κατοικιών έχουν ανέβει σε παράλογα επίπεδα και το κόστος ζωής έχει γίνει εξαιρετικά καταπιεστικό, μπορεί να είναι πολύ δελεαστικό να υιοθετήσετε έναν τρόπο ζωής χαμηλού κόστους. Αλλά είναι επίσης σημαντικό να καταλάβουμε πως η ελίτ ενθαρρύνει πολύ αυτές τις τάσεις.
Michael Snyder - theeconomiccollapseblog.com / Παρουσίαση Freepen.gr
Αν μπορούσαν να κάνουν τους περισσότερους από εμάς να ζούμε ευτυχισμένα σε μικροσκοπικά σπίτια και ηλεκτρικά οχήματα, θα ήταν πολύ ευχαριστημένοι. Βλέπετε, η αλήθεια είναι ότι όσο μικρότεροι είναι οι χώροι διαβίωσής μας, τόσο λιγότερες εκπομπές άνθρακα θα παράγουμε, και αυτό ακριβώς θέλουν.
Σήμερα, εκατομμύρια Αμερικανοί δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά να αγοράσουν κανονικά σπίτια, και έτσι περισσότεροι από ποτέ στρέφονται σε «μικροσκοπικά σπίτια».
Ένα «μικροσκοπικό σπίτι» μπορεί να είναι οπουδήποτε από 100 έως 400 τετραγωνικά πόδια και σήμερα η Airbnb έχει χιλιάδες τέτοιες καταχωρίσεις.
Έχει αναφερθεί πως το 55 τοις εκατό των ιδιοκτητών μικροσκοπικών σπιτιών είναι γυναίκες και το 56 τοις εκατό όλων των Αμερικανών λένε ότι θα σκέφτηκαν πραγματικά να ζήσουν σε ένα μικροσκοπικό σπίτι.
Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα της ζωής σε ένα μικροσκοπικό σπίτι είναι το κόστος. Έχει υπολογιστεί ότι το μέσο κόστος ενός μικροσκοπικού σπιτιού είναι μόλις $52.000, και αυτό είναι «87% φθηνότερο από τη μέση τιμή ενός τυπικού σπιτιού στις ΗΠΑ»:
Εάν είστε πολύ πιεσμένοι οικονομικά, μπορώ σίγουρα να καταλάβω γιατί μια τέτοια επιλογή θα φαινόταν ελκυστική.
Σίγουρα δεν είναι εύκολο να ζεις έναν τυπικό τρόπο ζωής της μεσαίας τάξης στο σημερινό κόσμο.
Μια γυναίκα που ζει τώρα σε ένα σπίτι 300 τετραγωνικών ποδιών φτιαγμένο από δέματα με άχυρο και στάχυ λέει ότι η ζωή της «μοιάζει ριζικά διαφορετική» σε σύγκριση με όταν η οικογένειά της ζούσε σε ένα μεγάλο σπίτι τεσσάρων υπνοδωματίων:
Αν αυτό είναι που την κάνει χαρούμενη, καλό για εκείνη.
Αλλά μην αφήσετε την ελίτ να σας σπρώξει σε έναν τέτοιο τρόπο ζωής.
Η ελίτ προωθεί την ιδέα των μικροσκοπικών σπιτιών εδώ και πολύ καιρό. Για παράδειγμα, τα παρακάτω προέρχονται από την επίσημη ιστοσελίδα του WEF:
Ο λόγος που αγαπούν τόσο πολύ τα μικροσκοπικά σπίτια είναι επειδή πιστεύουν πως είναι καλά για το περιβάλλον.
Στην πραγματικότητα, το ίδιο άρθρο που μόλις παρέθεσα παραπάνω ισχυρίζεται ότι για όσους μετακόμισαν σε μικροσκοπικά σπίτια «τα οικολογικά αποτυπώματα μειώθηκαν κατά περίπου 45% κατά μέσο όρο»:
Το “Van life” είναι ένας άλλος τρόπος ζωής που έχει γίνει εξαιρετικά trendy τα τελευταία χρόνια.
Κάποτε, οι άνθρωποι κοιτούσαν υποτιμητικά αυτούς που «ζουν σε ένα φορτηγό κάτω από το ποτάμι», αλλά τώρα κυριολεκτικά εκατομμύρια Αμερικανοί το κάνουν:
Έμεινα έκπληκτος όταν είδα για πρώτη φορά αυτούς τους αριθμούς.
Περιττό να πούμε ότι το να μην έχεις υποθήκη ή πληρωμή ενοικίου είναι ένα μεγάλο πλεονέκτημα.
Υπάρχουν όμως πολλά αρνητικά σε έναν τέτοιο τρόπο ζωής.
Για μια γυναίκα, η τακτική χρήση των δημόσιων τουαλετών ήταν κάτι που απλά δεν μπορούσε να ξεπεράσει όταν δοκίμασε τη «ζωή με βαν»:
Σίγουρα δεν μπορώ να την κατηγορήσω.
Οι περισσότερες δημόσιες τουαλέτες κατά μήκος των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων μας είναι απλώς αηδιαστικές.
Και καθώς ο αριθμός των Αμερικανών που ζουν στα φορτηγά τους έχει πολλαπλασιαστεί, πολλές κοινότητες τους έχουν βαρεθεί. Εδώ είναι μόνο ένα παράδειγμα:
Δυστυχώς, καθώς οι οικονομικές συνθήκες επιδεινώνονται, περισσότεροι Αμερικανοί από ποτέ θα επιλέξουν να ζήσουν στα οχήματά τους.
Στην πραγματικότητα, η «ζωή αυτοκινήτου» χαιρετίζεται πλέον από πολλούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως μια ακόμη φθηνότερη εναλλακτική λύση στη «ζωή με βαν»:
Φανταζόσασταν ποτέ ότι θα βλέπαμε μια μέρα που το να είσαι άστεγος και να ζεις στο όχημά σου θα θεωρούνταν «μοντέρνα»;
Αλλά εδώ είμαστε.
Εκατομμύρια από αυτούς που βρίσκονται στον πάτο της οικονομικής τροφικής αλυσίδας προσπαθούν να αξιοποιήσουν στο έπακρο μια πολύ κακή κατάσταση.
Δυστυχώς, η ζωή στην Αμερική θα γίνει πολύ πιο σκληρή κατά τα πολύ επώδυνα χρόνια που έρχονται.
Τι θα αρχίσουν λοιπόν να κάνουν οι νέοι όταν η «ζωή με βαν» και η «ζωή αυτοκινήτου» γίνουν πολύ ακριβά;
Υπάρχει μόνο ένα ακόμη σκαλοπάτι κάτω, και αυτό είναι να ζεις στους δρόμους…
Σήμερα, εκατομμύρια Αμερικανοί δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά να αγοράσουν κανονικά σπίτια, και έτσι περισσότεροι από ποτέ στρέφονται σε «μικροσκοπικά σπίτια».
Ένα «μικροσκοπικό σπίτι» μπορεί να είναι οπουδήποτε από 100 έως 400 τετραγωνικά πόδια και σήμερα η Airbnb έχει χιλιάδες τέτοιες καταχωρίσεις.
Έχει αναφερθεί πως το 55 τοις εκατό των ιδιοκτητών μικροσκοπικών σπιτιών είναι γυναίκες και το 56 τοις εκατό όλων των Αμερικανών λένε ότι θα σκέφτηκαν πραγματικά να ζήσουν σε ένα μικροσκοπικό σπίτι.
Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα της ζωής σε ένα μικροσκοπικό σπίτι είναι το κόστος. Έχει υπολογιστεί ότι το μέσο κόστος ενός μικροσκοπικού σπιτιού είναι μόλις $52.000, και αυτό είναι «87% φθηνότερο από τη μέση τιμή ενός τυπικού σπιτιού στις ΗΠΑ»:
Το μέσο κόστος ενός μικροσκοπικού σπιτιού είναι 52.000 $, 87% φθηνότερο από τη μέση τιμή ενός τυπικού σπιτιού στις ΗΠΑ. Η κατασκευή ή η αγορά ενός μικροσκοπικού σπιτιού απαιτεί πολύ λιγότερο κεφάλαιο από ένα κανονικό σπίτι. Αυτή η σημαντική διαφορά τιμής επιτρέπει σε περισσότερους Αμερικανούς να αποκτήσουν ιδιοκτησία σπιτιού χωρίς να αναλάβουν επαχθή υποθήκη.
Εάν είστε πολύ πιεσμένοι οικονομικά, μπορώ σίγουρα να καταλάβω γιατί μια τέτοια επιλογή θα φαινόταν ελκυστική.
Σίγουρα δεν είναι εύκολο να ζεις έναν τυπικό τρόπο ζωής της μεσαίας τάξης στο σημερινό κόσμο.
Μια γυναίκα που ζει τώρα σε ένα σπίτι 300 τετραγωνικών ποδιών φτιαγμένο από δέματα με άχυρο και στάχυ λέει ότι η ζωή της «μοιάζει ριζικά διαφορετική» σε σύγκριση με όταν η οικογένειά της ζούσε σε ένα μεγάλο σπίτι τεσσάρων υπνοδωματίων:
Πριν από δέκα χρόνια ζούσα μια τυπική ζωή στα προάστια στα περίχωρα του Ντένβερ. Ο σύζυγός μου, ο Κέισι, και εγώ ήμασταν και οι δύο δάσκαλοι. Ζούσαμε σε ένα σπίτι τεσσάρων υπνοδωματίων με μια μικρή αυλή όπου στα δύο παιδιά μας άρεσε να παίζουν.
Σήμερα η ζωή μας μοιάζει ριζικά διαφορετική. Ζούμε εξ ολοκλήρου εκτός δικτύου σε ένα σπίτι 300 τετραγωνικών ποδιών που κατασκευάσαμε από μπάλες άχυρου και στάχυ, ένα φυσικό οικοδομικό υλικό από χώμα, νερό και άλλη οργανική ύλη. Βασιζόμαστε στην ηλιακή ενέργεια για ηλεκτρισμό και στη συλλογή βροχής για νερό, και χρησιμοποιούμε μια τουαλέτα σταγόνας για να δημιουργήσουμε κομπόστ από ανθρώπινα απόβλητα.
Σήμερα η ζωή μας μοιάζει ριζικά διαφορετική. Ζούμε εξ ολοκλήρου εκτός δικτύου σε ένα σπίτι 300 τετραγωνικών ποδιών που κατασκευάσαμε από μπάλες άχυρου και στάχυ, ένα φυσικό οικοδομικό υλικό από χώμα, νερό και άλλη οργανική ύλη. Βασιζόμαστε στην ηλιακή ενέργεια για ηλεκτρισμό και στη συλλογή βροχής για νερό, και χρησιμοποιούμε μια τουαλέτα σταγόνας για να δημιουργήσουμε κομπόστ από ανθρώπινα απόβλητα.
Αν αυτό είναι που την κάνει χαρούμενη, καλό για εκείνη.
Αλλά μην αφήσετε την ελίτ να σας σπρώξει σε έναν τέτοιο τρόπο ζωής.
Η ελίτ προωθεί την ιδέα των μικροσκοπικών σπιτιών εδώ και πολύ καιρό. Για παράδειγμα, τα παρακάτω προέρχονται από την επίσημη ιστοσελίδα του WEF:
Το ενδιαφέρον αυξάνεται για μικροσκοπικά σπίτια – κατοικήσιμες μονάδες που συνήθως έχουν έκταση κάτω από 400 τετραγωνικά πόδια. Μεγάλο μέρος αυτού του ενδιαφέροντος καθοδηγείται από την κάλυψη των μέσων ενημέρωσης που υποστηρίζουν ότι η ζωή σε μικροσκοπικά σπίτια είναι καλή για τον πλανήτη.
Ο λόγος που αγαπούν τόσο πολύ τα μικροσκοπικά σπίτια είναι επειδή πιστεύουν πως είναι καλά για το περιβάλλον.
Στην πραγματικότητα, το ίδιο άρθρο που μόλις παρέθεσα παραπάνω ισχυρίζεται ότι για όσους μετακόμισαν σε μικροσκοπικά σπίτια «τα οικολογικά αποτυπώματα μειώθηκαν κατά περίπου 45% κατά μέσο όρο»:
Διαπίστωσα πως μεταξύ 80 μικροσκοπικών οικιακών μηχανισμών που βρίσκονται σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες, τα οικολογικά αποτυπώματα μειώθηκαν κατά περίπου 45% κατά μέσο όρο. Παραδόξως, ανακάλυψα ότι η συρρίκνωση μπορεί να επηρεάσει πολλά μέρη του τρόπου ζωής κάποιου και να μειώσει τις επιπτώσεις στο περιβάλλον με απροσδόκητους τρόπους.
Το “Van life” είναι ένας άλλος τρόπος ζωής που έχει γίνει εξαιρετικά trendy τα τελευταία χρόνια.
Κάποτε, οι άνθρωποι κοιτούσαν υποτιμητικά αυτούς που «ζουν σε ένα φορτηγό κάτω από το ποτάμι», αλλά τώρα κυριολεκτικά εκατομμύρια Αμερικανοί το κάνουν:
Ο όρος "Van life" ή "van living" είναι ένας όρος που γίνεται όλο και πιο δημοφιλής σε όλη τη χώρα. Άνθρωποι που μαζεύουν τη ζωή τους, μετακομίζουν σε μια κινητή μονάδα και εξερευνούν τις πολιτείες.
Σύμφωνα με το Yahoo Finance, ο αριθμός των Αμερικανών που ζουν σε βαν έχει αυξηθεί κατά 63% τα τελευταία δύο χρόνια, από 1,9 εκατομμύρια το 2020 σε 3,1 εκατομμύρια το 2022.
Σύμφωνα με το Yahoo Finance, ο αριθμός των Αμερικανών που ζουν σε βαν έχει αυξηθεί κατά 63% τα τελευταία δύο χρόνια, από 1,9 εκατομμύρια το 2020 σε 3,1 εκατομμύρια το 2022.
Έμεινα έκπληκτος όταν είδα για πρώτη φορά αυτούς τους αριθμούς.
Περιττό να πούμε ότι το να μην έχεις υποθήκη ή πληρωμή ενοικίου είναι ένα μεγάλο πλεονέκτημα.
Υπάρχουν όμως πολλά αρνητικά σε έναν τέτοιο τρόπο ζωής.
Για μια γυναίκα, η τακτική χρήση των δημόσιων τουαλετών ήταν κάτι που απλά δεν μπορούσε να ξεπεράσει όταν δοκίμασε τη «ζωή με βαν»:
Μπήκα σε ένα βενζινάδικο της Shell με το νοικιασμένο τροχόσπιτο Ram ProMaster.
Μόλις πάρκαρα, κατευθύνθηκα στο παντοπωλείο και μπήκα στο μπάνιο.
Μέσα, υπήρχε μια δυσωδία που δεν περιγράφεται. Το χαρτί τουαλέτας κάλυπτε το πάτωμα της τουαλέτας και τα ούρα το κάθισμα της τουαλέτας. Χρησιμοποίησα το μπάνιο όσο πιο γρήγορα μπορούσα.
Μόλις πάρκαρα, κατευθύνθηκα στο παντοπωλείο και μπήκα στο μπάνιο.
Μέσα, υπήρχε μια δυσωδία που δεν περιγράφεται. Το χαρτί τουαλέτας κάλυπτε το πάτωμα της τουαλέτας και τα ούρα το κάθισμα της τουαλέτας. Χρησιμοποίησα το μπάνιο όσο πιο γρήγορα μπορούσα.
Σίγουρα δεν μπορώ να την κατηγορήσω.
Οι περισσότερες δημόσιες τουαλέτες κατά μήκος των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων μας είναι απλώς αηδιαστικές.
Και καθώς ο αριθμός των Αμερικανών που ζουν στα φορτηγά τους έχει πολλαπλασιαστεί, πολλές κοινότητες τους έχουν βαρεθεί. Εδώ είναι μόνο ένα παράδειγμα:
Η πόλη της Αγίας Πετρούπολης εργάζεται για να σβήσει τις λεγόμενες πληγές των ματιών στο κέντρο της πόλης.
Το απόγευμα της Πέμπτης, οι ηγέτες της πόλης θα ρίξουν μια πιο προσεκτική ματιά στη «ζωή των φορτηγών» και στο πού μπορούν να στήσουν οι οδηγοί κατασκήνωση.
Αυτό έρχεται μετά από πολλά παράπονα που ήρθαν στην πόλη από κατοίκους εντός των ορίων της πόλης που λένε ότι τα υπερμεγέθη RV, τα μεγάλα λεωφορεία και τα φορτηγά μετατροπής καταλαμβάνουν πάρα πολύ χώρο και για πάρα πολύ καιρό.
Το απόγευμα της Πέμπτης, οι ηγέτες της πόλης θα ρίξουν μια πιο προσεκτική ματιά στη «ζωή των φορτηγών» και στο πού μπορούν να στήσουν οι οδηγοί κατασκήνωση.
Αυτό έρχεται μετά από πολλά παράπονα που ήρθαν στην πόλη από κατοίκους εντός των ορίων της πόλης που λένε ότι τα υπερμεγέθη RV, τα μεγάλα λεωφορεία και τα φορτηγά μετατροπής καταλαμβάνουν πάρα πολύ χώρο και για πάρα πολύ καιρό.
Δυστυχώς, καθώς οι οικονομικές συνθήκες επιδεινώνονται, περισσότεροι Αμερικανοί από ποτέ θα επιλέξουν να ζήσουν στα οχήματά τους.
Στην πραγματικότητα, η «ζωή αυτοκινήτου» χαιρετίζεται πλέον από πολλούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως μια ακόμη φθηνότερη εναλλακτική λύση στη «ζωή με βαν»:
Ο YouTuber Michael Hickey – που πιθανότατα διώχθηκε από το υπόγειο των γονιών του – έφτιαξε ένα κρεβάτι στο Kia Rio του 2009. Είπε πως αυτή η επιλογή του επιτρέπει να «ζει χωρίς ενοίκιο» και να ταξιδεύει στη χώρα.
Στο βίντεο, ο Hickey είπε ότι τα καλύτερα πάρκινγκ για ύπνο είναι αυτά που ανήκουν σε εστιατόρια Cracker Barrel. Αγοράζει είδη παντοπωλείου από σούπερ μάρκετ και τα ετοιμάζει ακριβώς εκεί στο πάρκινγκ σε μια φορητή σόμπα.
Όσο για το ντους, χρησιμοποιεί το δίκτυο γυμναστηρίων Planet Fitness για άσκηση και ντους.
Για να βγάλει χρήματα, εργάζεται σε παράλληλες συναυλίες, όπως το DoorDash και το Instacart.
Ο Χίκυ δεν είναι μόνος. Τόνοι άλλων Gen-Zers δημοσιεύουν τις ιστορίες τους για τη ζωή σε αυτοκίνητα στο YouTube.
Στο βίντεο, ο Hickey είπε ότι τα καλύτερα πάρκινγκ για ύπνο είναι αυτά που ανήκουν σε εστιατόρια Cracker Barrel. Αγοράζει είδη παντοπωλείου από σούπερ μάρκετ και τα ετοιμάζει ακριβώς εκεί στο πάρκινγκ σε μια φορητή σόμπα.
Όσο για το ντους, χρησιμοποιεί το δίκτυο γυμναστηρίων Planet Fitness για άσκηση και ντους.
Για να βγάλει χρήματα, εργάζεται σε παράλληλες συναυλίες, όπως το DoorDash και το Instacart.
Ο Χίκυ δεν είναι μόνος. Τόνοι άλλων Gen-Zers δημοσιεύουν τις ιστορίες τους για τη ζωή σε αυτοκίνητα στο YouTube.
Φανταζόσασταν ποτέ ότι θα βλέπαμε μια μέρα που το να είσαι άστεγος και να ζεις στο όχημά σου θα θεωρούνταν «μοντέρνα»;
Αλλά εδώ είμαστε.
Εκατομμύρια από αυτούς που βρίσκονται στον πάτο της οικονομικής τροφικής αλυσίδας προσπαθούν να αξιοποιήσουν στο έπακρο μια πολύ κακή κατάσταση.
Δυστυχώς, η ζωή στην Αμερική θα γίνει πολύ πιο σκληρή κατά τα πολύ επώδυνα χρόνια που έρχονται.
Τι θα αρχίσουν λοιπόν να κάνουν οι νέοι όταν η «ζωή με βαν» και η «ζωή αυτοκινήτου» γίνουν πολύ ακριβά;
Υπάρχει μόνο ένα ακόμη σκαλοπάτι κάτω, και αυτό είναι να ζεις στους δρόμους…