Ο πόλεμος των ΗΠΑ κατά των κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει αρχίσει

SΤR / AFΡ
Οι αμερικανικές βιομηχανίες μένουν πίσω, αλλά ο Μπάιντεν θα αξιοποιήσει τον προστατευτισμό για να κερδίσει τις εκλογές του 2024

Η κυβέρνηση Μπάιντεν ανακοίνωσε ότι ξεκινά έρευνα για τα κινεζικά "έξυπνα αυτοκίνητα", υποσχόμενη να προστατεύσει την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία. Ως είθισται, ο Λευκός Οίκος χαρακτήρισε τα αυτοκίνητα "απειλή για την εθνική ασφάλεια" και ισχυρίστηκε, αβάσιμα, ότι μπορούν να μεταδίδουν δεδομένα πίσω στην Κίνα.

Του Timur Fomenko, πολιτικού αναλυτή - RUSSIA TODAY / Παρουσίαση Freepen.gr 
 
Φυσικά, κάθε έμπειρος και καλόπιστος παρατηρητής θα πρέπει να γνωρίζει ότι η ρητορική των "απειλών για την εθνική ασφάλεια" χρησιμοποιείται πάντα ως δικαιολογητική προϋπόθεση, συχνά χωρίς αποδείξεις, προκειμένου να μπει στη μαύρη λίστα ένα συγκεκριμένο κινεζικό προϊόν ή υπηρεσία και να δικαιολογηθεί ο αποκλεισμός του από την αμερικανική αγορά. Ως εκ τούτου, η Huawei μεταξύ άλλων κινεζικών εταιρειών έχει επίσης αντιμετωπιστεί με παρόμοιο τρόπο.

Αυτή η ρητορική αγγίζει συχνά τα όρια της υστερίας, με ένα από τα πρόσφατα παραδείγματα να είναι ο γερουσιαστής της Φλόριντα Ρικ Σκοτ, ο οποίος δήλωσε πως το εξαγόμενο από την Κίνα σκόρδο αποτελεί απειλή για την εθνική ασφάλεια. Αυτό μπορεί να είναι μια εξαίρεση, αλλά όταν πρόκειται για τεχνολογία, οτιδήποτε και οτιδήποτε προέρχεται από την Κίνα συνήθως κατηγορείται για κατασκοπεία, με την πολιτική συναίνεση της παράνοιας να χρησιμοποιείται για να δικαιολογήσει τέτοια σκληρά μέτρα πολιτικής.

Στην πραγματικότητα, η εξωτερική πολιτική της κυβέρνησης Μπάιντεν είναι να προσπαθήσει να μπλοκάρει την τεχνολογική και βιομηχανική πρόοδο της Κίνας, προκειμένου να σταματήσει το Πεκίνο να ανεβαίνει στην παγκόσμια αλυσίδα αξίας και να διαβρώσει την αμερικανική κυριαρχία σε βασικούς κλάδους, υπονομεύοντας έτσι την ηγεμονία των ΗΠΑ. Πιο συγκεκριμένα, ο Λευκός Οίκος έχει επικεντρωθεί στην προσπάθεια να συντρίψει την κινεζική βιομηχανία ημιαγωγών, χρησιμοποιώντας ως όπλο μια συνεχώς αυξανόμενη κλίμακα ελέγχων των εξαγωγών για να προσπαθήσει να στερήσει από τις κινεζικές εταιρείες την πρόσβαση σε προηγμένους ημιαγωγούς και συναφή εξοπλισμό κατασκευής. Ο Σύμβουλος Εθνικής Ασφάλειας των ΗΠΑ Τζέικ Σάλιβαν αποκάλεσε αυτή την στρατηγική "μικρή αυλή, ψηλός φράχτης".

Οι ΗΠΑ είναι φημισμένες για τον προστατευτισμό της αυτοκινητοβιομηχανίας τους σε όλα τα μέτωπα και είναι σκληρές τόσο με τους φίλους όσο και με τους εχθρούς τους. Τα τελευταία χρόνια, υπήρξε μια πολιτική ώθηση για την προώθηση της βιομηχανίας ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, η οποία οδήγησε σε αύξηση της ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μπαταρίες, ηλιακούς συλλέκτες και άλλα αγαθά σε όλο τον κόσμο. Όπως συμβαίνει, η Κίνα έχει τοποθετηθεί ως ο μεγαλύτερος μεμονωμένος κατασκευαστής και εξαγωγέας ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στον πλανήτη κατά ένα μίλι, και έχει ξεπεράσει την Ιαπωνία για να γίνει ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο. Η ζήτηση για τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα γνωρίζει άνθηση.

Παρόλο που τα κινεζικής κατασκευής αυτοκίνητα υπόκεινται ήδη σε δασμό 25% στις ΗΠΑ, οι ανταγωνιστικές και φθηνότερες τιμές αυτών των μοντέλων σημαίνουν πως αυτό λειτουργεί ελάχιστα αποτρεπτικά και ο αριθμός τους αυξάνεται. Και όχι μόνο αυτό, αλλά η Κίνα μπόρεσε να εκμεταλλευτεί παραθυράκια ξεκινώντας την κατασκευή των οχημάτων της στο Μεξικό, επιτρέποντας στα αυτοκίνητα να μπουν στο πλαίσιο της Συμφωνίας Ελεύθερων Συναλλαγών της Βόρειας Αμερικής (NAFTA) και έτσι να επιβαρυνθούν με ακόμη λιγότερο δασμό. Το γεγονός αυτό ασκεί πολιτική πίεση στην κυβέρνηση Μπάιντεν, η οποία, ενόψει εκλογών, θα έχει φυσικά την τάση να επιδείξει σκληρότητα έναντι της Κίνας τους επόμενους μήνες.

Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι θα αντιμετωπίσει έναν πολιτικό αντίπαλο που ζητά να είναι ακόμη πιο σκληρός απέναντι στην Κίνα και έχει ήδη, κατά την προηγούμενη προεδρία του, αλλάξει τη συζήτηση για την αμερικανική οικονομική πολιτική προς την κατεύθυνση του προστατευτισμού. Με άλλα λόγια, ο Μπάιντεν θα πιεστεί πολιτικά να δώσει χειροκροτήματα στις οικονομικές ιδέες του Τραμπ προκειμένου να αντισταθμίσει τον ίδιο τον Τραμπ. Για να πάρει τις ψήφους των Αμερικανών εργαζομένων, πρέπει να δείξει ότι αγωνίζεται για τις αμερικανικές θέσεις εργασίας, επομένως η στοχοποίηση των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων θα είναι στην ημερήσια διάταξη. Θα μπορούσατε να προσθέσετε ότι βασικές πολιτείες κατασκευής αυτοκινήτων, όπως το Μίσιγκαν, μπορούν να κερδίσουν ή να χάσουν τις εκλογές γι' αυτόν, και αυτό κόστισε στη Χίλαρι Κλίντον τις εκλογές του 2016.

Φυσικά, εξαιτίας αυτού του γεγονότος, ο Λευκός Οίκος βουτάει επίσης στην αντι-κινεζική υστερία, λέγοντας μεταξύ άλλων πως το Πεκίνο θα ελέγχει εξ αποστάσεως τα ηλεκτρικά και έξυπνα αυτοκίνητα για να κλείσει τους δρόμους και τα συστήματα των ΗΠΑ. Είναι χαρακτηριστικό της αμερικανικής πολιτικής να χρησιμοποιεί τις συκοφαντίες, το φόβο και την υστερία προκειμένου να κατασκευάσει συναίνεση για πολιτικές, ειδικά στο σημερινό πολωμένο περιβάλλον. Έτσι, παρόλο που τα πράγματα ήταν ήρεμα σε υψηλό επίπεδο μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας το πρώτο τρίμηνο του 2024, μπορούμε να περιμένουμε ότι το τρέχον έτος θα γίνει ταραχώδες και απρόβλεπτο, όπως συνέβη και το 2020, αν και χωρίς την ακόμη πιο χαοτική κατάσταση της πανδημίας Covid-19. Αλλά όπως και να έχει, σε μακροοικονομικό επίπεδο, οι ΗΠΑ δε θέλουν επίσης η Κίνα να κυριαρχήσει στις παγκόσμιες βιομηχανίες ή, όπως το έθεσε ο Μπάιντεν, "στις τεχνολογίες του μέλλοντος". Ως εκ τούτου, ενώ οι ΗΠΑ υπολείπονται σε τεράστιο βαθμό της Κίνας στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων, είναι πιθανό να λάβουν μέτρα προκειμένου να προστατεύσουν τις δικές τους αγορές.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail