Photo: unsplash.com by chuttersnap is licensed under Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication |
Lyuba Lulko - pravda.ru / Παρουσίαση Freepen.gr
Οι Χούτι προκαλούν αυξανόμενη ζήτηση για νέα εφοδιαστική μέσω της Ρωσίας
Αφού οι Χούτι της Υεμένης άρχισαν να επιτίθενται σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα, ο όγκος της διαμετακόμισης σιδηροδρομικών φορτίων από την Ασία προς την Ευρώπη μέσω της Ρωσίας άρχισε να αυξάνεται απότομα, γράφουν οι Financial Times.
Σύμφωνα με την εφημερίδα, τα αιτήματα της γερμανικής DHL για μεταφορά φορτίων κατά μήκος του ρωσικού σιδηροδρομικού διαδρόμου έχουν αυξηθεί κατά περίπου 40 τοις εκατό από τον Δεκέμβριο. Η RailGate Europe ανακοίνωσε αύξηση της ζήτησης για αυτό το είδος διαμετακόμισης κατά 25-35 τοις εκατό, ενώ η Rail Bridge Cargo της Netherland - κατά 31 τοις εκατό σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Ο χρόνος ταξιδιού μέσω σιδηροδρόμου μέσω της Ρωσίας μεταξύ Τσενγκντού (Κίνα) και Ντούισμπουργκ (Γερμανία) ανέρχεται σε 25-30 ημέρες, ενώ τα πλοία που ανακατευθύνονται μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας μπορούν να φτάσουν στη Βόρεια Ευρώπη σε 50-55 ημέρες.
"Ο συντριπτικός αριθμός των αποστολών περνάει από τη Ρωσία", επιβεβαίωσε η DHL.
Η εμπορευματική κίνηση των ρωσικών σιδηροδρόμων θα συνεχίσει να αυξάνεται λόγω των εγγυήσεων ασφαλείας για τις επιχειρήσεις. Επιπλέον, η Κίνα ενδιαφέρεται για τα ρωσικά logistics ανεξάρτητα από τις Ηνωμένες Πολιτείες. Μέχρι το 2030, η χωρητικότητα των σιδηροδρόμων, όπως ο BAM και ο Υπερσιβηρικός Σιδηρόδρομος, πρόκειται να φθάσει τα 210 εκατομμύρια τόνους ετησίως, από 173 εκατομμύρια τόνους το 2023. Η περιοχή Αμούρ της Ρωσίας να δει μια οικονομική έκρηξη σε αυτό το πλαίσιο.
Το Μουρμάνσκ θα γίνει το νέο οικονομικό κέντρο της Ρωσίας
Η κυκλοφορία των ρωσικών σιδηροδρόμων αυξάνεται όχι μόνο από την ανατολή προς τη δύση, αλλά και από το βορρά προς το νότο, εν μέρει μέσω πλωτών οδών και αυτοκινητοδρόμων.
Το Ιράν κατασκευάζει έναν σιδηρόδρομο που θα συνδέει δύο ιρανικές πόλεις - την Astara και το Rasht. Η Ρωσία παρείχε οικονομική στήριξη στο Ιράν για το έργο, ανέφεραν οι New York Times. Ο σιδηρόδρομος θα παρέχει πρώτα συνδέσεις μεταξύ του Ιράν και του Αζερμπαϊτζάν στο βορρά και στη συνέχεια θα συνδεθεί με το ρωσικό σιδηροδρομικό σύστημα. Η νέα διαδρομή θα μειώσει τον χρόνο παράδοσης στη Βομβάη από την Αγία Πετρούπολη σε μόλις 10 ημέρες από 30-45 ημέρες που είναι σήμερα.
Ο σιδηρόδρομος αυτός θα φτάσει "στα λιμάνια της Βαλτικής και της Θάλασσας του Μπάρεντς", δήλωσε ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν. Θα φτάσει επίσης στο Μουρμάνσκ. Η κατασκευή μιας τεράστιας νέας λιμενικής υποδομής βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη στη δυτική ακτή του κόλπου Κόλα.
Ένας άλλος διάδρομος από την Αρκτική προς το νότο πρόκειται να κατασκευαστεί στην Άπω Ανατολή. Το σύστημα περιλαμβάνει μια σιδηροδρομική γραμμή από τον σιδηρόδρομο BAM στη Γιακουτία, γέφυρες στους ποταμούς Λένα και Αμούρ - τον σιδηροδρομικό σταθμό του Ειρηνικού, δήλωσε ο Πούτιν.
Ο Βόρειος θαλάσσιος δρόμος μοιάζει εντελώς διαφορετικός σε αυτό το πλαίσιο. Η Κίνα κατασκευάζει το δικό της στόλο παγοθραυστικών. Σύμφωνα με πληροφορίες, μία από τις μεγαλύτερες πρεσβείες της Κίνας θα βρίσκεται στην Ισλανδία.
Μοιραία γεγονότα ιστορικής σημασίας
Τα προαναφερθέντα έργα logistics θα εξασφαλίσουν πρωτοφανή έσοδα και ανάπτυξη για τη Ρωσία.
Στις 14 Μαρτίου, ο Πούτιν εγκαινίασε την κατασκευή του σιδηροδρόμου υψηλής ταχύτητας Μόσχας-Αγίας Πετρούπολης. Στο μέλλον, η Ρωσία θα κατασκευάσει παρόμοιες γραμμές προς
- Καζάν,
- Yekaterinburg,
- Adler
- ακόμη και στο Μινσκ της Λευκορωσίας.
Τα έργα αυτά θα εμπλουτίσουν όχι μόνο τη Ρωσία, αλλά και άλλες χώρες διέλευσης:
- το Καζακστάν,
- το Τουρκμενιστάν,
- το Αφγανιστάν.