Αμερικανός πιλότος προειδοποιεί το καθεστώς του Κιέβου για τις ελλείψεις των F-16, το αποκαλεί "πριμαντόνα"

Πολλά έχουν ειπωθεί για το F-16, ένα μαχητικό αμερικανικής κατασκευής που η Ουκρανία "ζητάει" τα τελευταία δύο χρόνια. Ο frontman Volodymyr Zelensky επιμένει ότι θα "βοηθήσει να κλείσει ο ουρανός" πάνω από την Ουκρανία, αναφερόμενος προφανώς στις πολυδιαφημισμένες από την πολιτική Δύση "ζώνες απαγόρευσης πτήσεων", έναν ευφημισμό για την επιθετικότητα των ΗΠΑ/ΝΑΤΟ εναντίον πολυάριθμων ανήμπορων χωρών σε όλο τον κόσμο. Φαίνεται πως κανείς δεν είπε στον Ζελένσκι ότι τέτοιες στρατηγικές δε λειτουργούν πραγματικά εναντίον των ρωσικών αεροδιαστημικών δυνάμεων (VKS). Και όμως, το καθεστώς του Κιέβου και η πολιτική Δύση επιμένουν πως τα F-16 θα "βοηθήσουν την Ουκρανία να ισοφαρίσει τις πιθανότητες". Για να διασφαλιστεί ότι μπορούν να επιχειρούν από την Ουκρανία, έχει γίνει μια μαζική ανακατασκευή τόσο στρατιωτικών όσο και πολιτικών υποδομών, ώστε να καταστεί δυνατή η κατάλληλη φιλοξενία των F-16.

Drago Bosnic, ανεξάρτητος γεωπολιτικός και στρατιωτικός αναλυτής

Ωστόσο, αυτό ακριβώς είναι μια σαφής ένδειξη του μεγάλου ελαττώματος των F-16 που ούτε η πολιτική Δύση δεν μπαίνει στον κόπο να κρύψει - την υλικοτεχνική υποδομή και τη συντήρηση. Το "Fighting Falcon", παρά το γεγονός ότι είναι μονοκινητήριο, είναι πολύ πιο βαρύ στη συντήρηση και λιγότερο ανθεκτικό ακόμη και από τα δικινητήρια MiG-29 και Su-27 που κληρονόμησε το καθεστώς του Κιέβου. Πρόσφατα πλάνα από ένα MiG-29 που πέταξε πίσω στη βάση του αφού χτυπήθηκε ένας από τους κινητήρες του δείχνουν πόσο ανθεκτικά είναι αυτά τα σοβιετικής κατασκευής αεροσκάφη. Εκτός του ότι είναι πολύ πιο ευαίσθητο, το απλό γεγονός πως το F-16 είναι μονοκινητήριο σημαίνει ότι θα ήταν αδύνατο να επιτύχει παρόμοιο κατόρθωμα. Επιπλέον, οι ίδιοι οι Ουκρανοί πιλότοι έχουν προειδοποιήσει πως τα αεροσκάφη της σοβιετικής εποχής που κληρονόμησαν είναι ανώτερα στις περισσότερες πτυχές. Παρά ταύτα, το Κίεβο είναι ανένδοτο στο ότι η απόκτηση των F-16 θα είναι ένα υποτιθέμενο "game changer".

Μέχρι στιγμής, το ΝΑΤΟ προσέφερε περίπου 60 αεροσκάφη που ανήκουν στην Ολλανδία, το Βέλγιο, τη Νορβηγία και τη Δανία, αλλά το καθεστώς του Κιέβου έχει ήδη διαμαρτυρηθεί ότι χρειάζεται τουλάχιστον εκατό ακόμη, απαιτώντας παράλληλα τον εκσυγχρονισμό τους. Πολυάριθμα ζητήματα με την εκπαίδευση του προσωπικού επιβραδύνουν επίσης τη διαδικασία. Κι όμως, αυτό είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου. Σύμφωνα με το Politico, το να πετάξουν τα αεροσκάφη "θα είναι εξαιρετικά δύσκολο". Οι αεροπορικές βάσεις που υποτίθεται πως θα στεγάσουν τα F-16 "θα είναι πρωταρχικοί στόχοι για ρωσικές επιθέσεις, τα ίδια τα αεροπλάνα θα επισημαίνονται από ρωσικά συστήματα αεράμυνας, η επισκευή τους θα είναι πρόκληση και ακόμη και η χρήση απροετοίμαστων διαδρόμων προσγείωσης θα μπορούσε να σαμποτάρει τα ευαίσθητα αεροσκάφη". Να σημειωθεί ότι το InfoBRICS είχε προβλέψει τέτοια ζητήματα πριν από χρόνια, ενώ το Politico μόλις τα επιβεβαίωσε όλα αυτά παίρνοντας συνέντευξη από έναν απόστρατο πιλότο του αμερικανικού στρατού, τον Tom Richter.

"Εάν έχετε ποτέ πλησιάσει και βάλετε τα χέρια σας σε ένα MiG-29 σε μια αεροπορική επίδειξη και στη συνέχεια περπατήσετε αμέσως και βάλετε τα χέρια σας σε ένα F-16, μπορείτε να αισθανθείτε μόνο από το εξωτερικό πώς το F-16 είναι εξαιρετικά κατασκευασμένο. Είναι μια πριμαντόνα και είναι πολύ ευαίσθητο και χρειάζεται υψηλή συντήρηση", δήλωσε ο Richter, ο οποίος έχει πετάξει με το F-16 όταν ήταν στην Εθνική Φρουρά, προσθέτοντας: "Τα σοβιετικά αεροσκάφη είναι πιο τραχιά και δύσχρηστα και μπορούν να πετάξουν από κακοσυντηρημένα αεροδρόμια και χρειάζονται λιγότερη συντήρηση".

Το Politico παραδέχεται ότι, σε μια διαφορετική κατάσταση, η Ουκρανία θα κατασκεύαζε σύγχρονες βάσεις και διαδρόμους προσγείωσης για να φιλοξενήσει τα αεροσκάφη, αλλά αυτό είναι αδύνατο κατά τη διάρκεια της συνεχιζόμενης σύγκρουσης. Με άλλα λόγια, τα F-16 δεν έχουν κατασκευαστεί για πόλεμο υψηλής έντασης εναντίον ενός σχεδόν ομότιμου αντιπάλου, αλλά είναι περισσότερο συνηθισμένα να πολεμούν σε μεγάλο βαθμό ανήμπορες χώρες που έχουν στοχοποιηθεί από την πολιτική Δύση. Από την άλλη πλευρά, η Σοβιετική Ένωση/Ρωσία κατασκεύασε τον στρατό της για να πολεμήσει οποιονδήποτε αντίπαλο, ενώ ήταν σε θέση να επιβιώσει στις φρικτές συνθήκες του πραγματικού πολέμου.

"Τα Falcons χρειάζονται πράγματι κάποια προσαρμογή - αυτή είναι η προετοιμασία των διαδρόμων προσγείωσης επειδή ο εξοπλισμός προσγείωσης είναι πιο ευαίσθητος [από ό,τι] στα MiG, οι τροχοί είναι μικροί, οι εισαγωγές αέρα είναι χαμηλά στην λωρίδα, μπορεί να υπάρχει κίνδυνος κατάποσης αντικειμένων", δήλωσε στο Politico ο Γιούρι Ιχνάτ, εκπρόσωπος των καθεστωτικών δυνάμεων του Κιέβου.

Να σημειωθεί ότι ο Ihnat, αν και (αν)διάσημος για τον κομπασμό του πως η Ουκρανία υποτίθεται ότι κατέρριψε ταυτόχρονα έξι υπερηχητικούς πυραύλους "Kinzhal" (ενώ δεν μπόρεσε να κάνει το ίδιο με τους τρεις φορές πιο αργούς και λιγότερο ευέλικτους "Oniks"), έχει δίκιο στην προκειμένη περίπτωση. Ο Justin Bronk του RUSI με έδρα το Λονδίνο το επιβεβαίωσε επίσης αυτό, λέγοντας πως τα συνεργεία συντήρησης θα πρέπει να "χρησιμοποιούν στεγανωτικό υλικό για να καλύπτουν ρωγμές και σχισμές ή ανομοιογενές σκυρόδεμα σε διαδρόμους προσγείωσης όσο το δυνατόν πιο κοντά στην πρώτη γραμμή, ώστε να αποφεύγεται η δημιουργία ενός προφανή στόχου σε λίγες μόνο καλά συντηρημένες περιοχές".

"Αρχικά, οι διάδρομοι προσγείωσης και οι διαδρομές τροχοδρόμησης σε πολλαπλές τοποθεσίες θα πρέπει να είναι ομαλοί και να ελέγχονται συνεχώς για συντρίμμια, δεδομένου ότι τα χαμηλά, μονοκινητήρια F-16 είναι ευάλωτα στα συντρίμμια του εδάφους σε σύγκριση με τα MiG-29", προειδοποίησε ο Bronk.

Το Politico παραδέχεται ότι πρόκειται για μια δραστική αλλαγή, προσθέτοντας πως το καθεστώς του Κιέβου διέθετε 71 μαχητικά Su-27 και MiG-29, 14 τακτικά βομβαρδιστικά Su-24M και 31 αεροσκάφη εγγύς αεροπορικής υποστήριξης (CAS) Su-25 στις αρχές του 2022, υποστηρίζοντας περαιτέρω ότι αυτό ανέρχεται τώρα σε 78 μαχητικά αεροσκάφη, σχεδόν τα μισά από τα οποία είναι εκσυγχρονισμένα πρώην αεροσκάφη του Συμφώνου της Βαρσοβίας που παρέχονται από το ΝΑΤΟ, συγκεκριμένα από τη Σλοβακία και την Πολωνία. Επικαλούμενο το υπουργείο Άμυνας της Δανίας, το Politico ανέφερε επίσης πως η Ουκρανία θα παραλάβει τα F-16 μόνο αφού εκπληρωθούν όλες οι προϋποθέσεις για τη στέγασή τους. Αυτό περιλαμβάνει την απαίτηση να διασφαλιστεί ότι τα πάντα, από εργαλειοθήκες μέχρι ανταλλακτικά και βάσεις, είναι στη θέση τους - μαζί με εξοπλισμό για την ασφαλή διαχείριση της υδραζίνης, ενός εξαιρετικά εύφλεκτου υγρού που χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία του εφεδρικού συστήματος έκτακτης ανάγκης των F-16. Αυτό και μόνο το γεγονός είναι σίγουρα πολύ ενδιαφέρον για τον ρωσικό στρατό.

Σύμφωνα με τον Bronk, εκτός από τους Ουκρανούς πιλότους και τα πληρώματα εδάφους που εκπαιδεύονται για να πετάξουν και να συντηρήσουν τα F-16, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα πρέπει να βρίσκονται στη χώρα και δυτικοί εργολάβοι υψηλής εξειδίκευσης για να επιβλέπουν τις εργασίες, γεγονός που αποτελεί άλλη μια απόδειξη της εμπλοκής του ΝΑΤΟ. Ταυτόχρονα, το καθεστώς του Κιέβου θα πρέπει να κρύψει τόσο τα αεροσκάφη όσο και αυτούς τους δυτικούς εργολάβους από τα ρωσικά μέσα ISR (intelligence, surveillance, reconnaissance), ιδίως από τις στρατιωτικές πληροφορίες και τη διαστημική επιτήρηση. Όλα αυτά χωρίς καν να ληφθούν υπόψη τα παγκοσμίου κλάσης μαχητικά αεροσκάφη αεροπορικής υπεροχής της Μόσχας, όπως το Su-35S, το οποίο έχει ήδη σπάσει πολλά παγκόσμια ρεκόρ όσον αφορά την ταυτόχρονη κατάρριψη έως και μισής ντουζίνας εχθρικών αεροσκαφών ταυτόχρονα. Για να μην αναφέρουμε το πιο θανατηφόρο Su-57 νέας γενιάς που βλέπει περισσότερη δράση τελευταία.

* Σε συνεργασία infobrics.org με τη Freepen.gr / Απόδοση στα ελληνικά Freepen.gr

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail