Η κατάρρευση της γέφυρας της Βαλτιμόρης εγείρει ορισμένα μεγάλα ερωτήματα πολιτικής

Photo: pressa24.ru
Freepen.gr - Η πρωινή σύγκρουση που βύθισε τη γέφυρα Francis Scott Key στη Βαλτιμόρη την Τρίτη απειλεί με βαθιές διαταραχές την οικονομία και τα ταξίδια, σημειώνει το POLITICO.

Ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν υποσχέθηκε ότι θα "κινήσει γη και ουρανό" για την αντικατάσταση της γέφυρας και πως η ομοσπονδιακή κυβέρνηση θα πληρώσει τις εργασίες. Αλλά το κλείσιμο του λιμανιού της Βαλτιμόρης - ενός κρίσιμου σταθμού που βρίσκεται σφηνωμένος ανάμεσα σε άλλα μεγάλα λιμάνια - εν μέσω μιας επείγουσας αποστολής διάσωσης και της περίπλοκης φύσης των νόμων που διέπουν τη θαλάσσια ναυτιλία θα έχει πιθανότατα επιπτώσεις για μήνες.

Εδώ είναι μερικά από τα μεγάλα ερωτήματα σχετικά με το τι θα συμβεί στη συνέχεια; Πόσο μεγάλη είναι η επίδραση του κυματισμού στη ναυτιλία;

Το δυστύχημα έχει αποκόψει την πρόσβαση σε μεγάλο μέρος του λιμανιού της Βαλτιμόρης, το οποίο είναι ένα σημαντικό λιμάνι για τις εισαγωγές αυτοκινήτων και φορτηγών. Αυτό σημαίνει ότι το να αποφασίσει κανείς τι θα κάνει με τα οχήματα που πρέπει να εκφορτωθούν μπορεί να αποδειχθεί δύσκολο τις επόμενες εβδομάδες.

Η Βαλτιμόρη είναι επίσης ο δεύτερος μεγαλύτερος εξαγωγέας άνθρακα της χώρας, υπεύθυνος για την αποστολή του 23% του συνόλου των εξαγωγών άνθρακα των ΗΠΑ το 2022. Η κατάρρευση της γέφυρας απέκοψε δύο τερματικούς σταθμούς που διαχειρίζονται ο προμηθευτής άνθρακα CONSOL Energy και η εταιρεία εμπορευματικών σιδηροδρόμων CSX.

Όπως και τα περισσότερα άλλα υπερατλαντικά φορτηγά πλοία που φέρνουν εμπορεύματα στις ΗΠΑ, το υπό σημαία Σιγκαπούρης Dali σταμάτησε στο λιμάνι της Νέας Υόρκης και του Νιου Τζέρσεϊ την περασμένη εβδομάδα πριν συνεχίσει αυτό που οι φορτωτές αποκαλούν "milk run", το οποίο περιελάμβανε τη μοιραία στάση στη Βαλτιμόρη πριν κατευθυνθεί στο Κολόμπο της Σρι Λάνκα.

Βραχυπρόθεσμα, η αποστολή έρευνας και διάσωσης, καθώς και η γέφυρα που κατέρρευσε, θα αλλάξουν κάποια από αυτά τα δρομολόγια, αναγκάζοντας άλλα λιμάνια της ανατολικής ακτής να αναλάβουν κάποια από τα κενά.

Καθώς οι ομάδες διάσωσης συνεχίζουν να ψάχνουν στα παγωμένα νερά για περίπου μισή ντουζίνα αγνοούμενους, το Σώμα Μηχανικών του Στρατού έχει αναλάβει την επαναλειτουργία του διαύλου ναυσιπλοΐας στο λιμάνι.

Συνήθως, τα φορτηγά πλοία σταματούν στο λιμάνι της Νέας Υόρκης και του Νιου Τζέρσεϊ, το μεγαλύτερο λιμάνι της Ανατολικής Ακτής, πριν μετακινηθούν προς τη Βαλτιμόρη ή σε λιμάνια της Βιρτζίνια, της Νότιας Καρολίνας, της Τζόρτζια και της Φλόριντα.

"Το λιμάνι της Νέας Υόρκης και του Νιου Τζέρσεϊ συνεργάζεται προληπτικά με τους εταίρους του κλάδου μας για να ανταποκριθεί όπως απαιτείται και να διασφαλίσει τη συνέχεια της εφοδιαστικής αλυσίδας κατά μήκος της Ανατολικής Ακτής", δήλωσε η διευθύντρια λιμένων του οργανισμού, Μπέθαν Ρούνεϊ.

Ο Τζον Νάρντι, πρόεδρος της Ένωσης Ναυτιλιακών Εταιρειών της Νέας Υόρκης και του Νιου Τζέρσεϊ, δήλωσε ότι είναι πολύ νωρίς για να γνωρίζουμε όλες τις επιπτώσεις, "αλλά σίγουρα θα οδηγήσει σε αναδρομολόγηση των εμπορευμάτων μέχρι να καθαριστεί το κανάλι για ναυσιπλοΐα".

Πέρυσι, το λιμάνι της Βαλτιμόρης είχε μια χρονιά ρεκόρ κατά την οποία διακίνησε 52 εκατομμύρια τόνους ξένων φορτίων αξίας 80 δισεκατομμυρίων δολαρίων - σχεδόν 8 εκατομμύρια τόνους και 6 δισεκατομμύρια δολάρια περισσότερα από όσα είχε διακινήσει ποτέ πριν.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Ναυτιλιακής και Λιμενικής Αρχής της Σιγκαπούρης, το πλοίο "παρουσίασε στιγμιαία απώλεια πρόωσης" ακριβώς πριν από το περιστατικό. Ως αποτέλεσμα, το πλοίο δεν μπόρεσε να διατηρήσει την πορεία του και συγκρούστηκε με τη γέφυρα Francis Scott Key, ανέφερε η αρχή.

Οι ερευνητές από τη Σιγκαπούρη βρίσκονται καθ' οδόν προς τη Βαλτιμόρη.

Το Dali φέρει "σημαία" - όρος που σημαίνει νηολογημένο - Σιγκαπούρης. Αυτό σημαίνει, για όλες τις σκοπιμότητες και τους σκοπούς, πως το πλοίο λειτουργεί σύμφωνα με τις διεθνείς συμβάσεις, μαζί με τους νόμους που ισχύουν ειδικά για τη Σιγκαπούρη, όπου εφαρμόζονται.

Για παράδειγμα, το πλοίο μπορεί να ορίζει προσόντα για το πλήρωμά του και κανονισμούς για την ασφαλή λειτουργία του πλοίου.

Κατά τη διάρκεια σύντομων δηλώσεων στο Λευκό Οίκο, ο Μπάιντεν υποσχέθηκε ότι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση θα πληρώσει, τουλάχιστον αρχικά, το κόστος της επισκευής της γέφυρας, αν και άφησε ανοιχτές κάποιες αξιώσεις έναντι μιας ναυτιλιακής εταιρείας.

Το λιμάνι της Βαλτιμόρης έγινε γνωστό για τη ροή ναρκωτικών στις ΗΠΑ. Πριν από λίγο καιρό οι αρχές επιβολής του νόμου κατέσχεσαν 333 κιλά κοκαΐνης μέσα από ένα εμπορευματοκιβώτιο στο λιμάνι της Βαλτιμόρης, τη μεγαλύτερη τέτοια κατάσχεση που έχουν δει ποτέ τα αμερικανικά τελωνεία και η συνοριοφυλακή στο λιμάνι.

Αξιωματούχοι από ομοσπονδιακές και τοπικές υπηρεσίες ερεύνησαν ένα κοντέινερ με καρέκλες θαλάσσης σε πλοίο που έφτασε από την Κίνα μέσω Παναμά και βρήκαν μέσα τέσσερις μαύρες σακούλες που περιείχαν 125 τούβλα μιας λευκής, κονιορτοειδούς ουσίας που η επιτόπια εξέταση ήταν θετική για κοκαΐνη.

"Είμαστε πολύ περήφανοι εδώ στο λιμάνι της Βαλτιμόρης", δήλωσε η βοηθός διευθύντρια λιμένων για τις τακτικές επιχειρήσεις Patricia Scull. "Η ομάδα μας ήταν φανταστική, πραγματικά επαγγελματική. Είναι ένα ρεκόρ για εμάς".

Η κοκαΐνη είχε αξία 10 εκατομμυρίων δολαρίων.

"Θα μπορούσε να καταστρέψει αυτή την πόλη", δήλωσε η Scull. "Δεν ξέρουμε για πού προορίζονταν τα ίδια τα ναρκωτικά, 10 εκατομμύρια δολάρια ναρκωτικά αξίας στην αγορά, αυτό είναι μεγάλη ζημιά που θα μπορούσε να προκαλέσει".

* πληροφορίες interaffairs.ru

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail