pixabay / Anestiev |
Η βρετανική εταιρεία βιοκαυσίμων Firefly κατέληξε σε συμφωνία με την αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Wizz Air για την κατασκευή ενός εμπορικού διυλιστηρίου που θα συμβάλει στη μετατροπή των λυμάτων σε βιώσιμο αεροπορικό καύσιμο (SAF).
Σύμφωνα με την Firefly, η οποία έχει αναπτύξει τη διαδικασία μετατροπής, το καύσιμο υποβάλλεται ακόμη σε ρυθμιστικές δοκιμές. Εάν εγκριθεί, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την τροφοδοσία αεροσκαφών, δήλωσε η εταιρεία αυτή την εβδομάδα.
Το διυλιστήριο, το πρώτο του είδους του, θα κατασκευαστεί στο Essex και θα μπορούσε να αρχίσει να παρέχει εμπορικές προμήθειες SAF μέχρι το 2028 για την εξυπηρέτηση των αεροδρομίων του Λονδίνου. Υπάρχει δυνατότητα για δύο ακόμη τέτοιες εγκαταστάσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο, σύμφωνα με την Firefly.
Η Wizz δήλωσε ότι επενδύει κάνοντας μια τεράστια παραγγελία για έως και 525.000 τόνους καυσίμου με βάση τα απόβλητα της Firefly για τα επόμενα 15 χρόνια.
Εν τω μεταξύ, η εταιρεία κοινής ωφέλειας Anglian Water ανακοίνωσε ότι θα παράσχει στην Firefly βιοστερεά από τη διαδικασία επεξεργασίας λυμάτων της για μια πιλοτική εγκατάσταση.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Firefly, James Hygate, δήλωσε πως τα βιοστερεά είναι "κάπως αηδιαστικά πράγματα", αλλά "ένας καταπληκτικός πόρος".
"Μετατρέπουμε τα λύματα σε καύσιμα αεροσκαφών. Δεν μπορώ πραγματικά να σκεφτώ πολλά πράγματα που είναι πιο ωραία από αυτό", πρόσθεσε.
Η παραγωγή SAF χρησιμοποιεί 70% λιγότερο άνθρακα από το συμβατικό καύσιμο αεριωθούμενων αεροσκαφών, αλλά επί του παρόντος είναι σημαντικά πιο ακριβή στην παραγωγή.
Σύμφωνα με τον Paul Hilditch, επικεφαλής της Firefly, "υπάρχουν αρκετά βιοστερεά στο Ηνωμένο Βασίλειο για περισσότερους από 200.000 τόνους SAF" - τα οποία, όπως είπε, επαρκούν για να ικανοποιήσουν περίπου το ήμισυ της υποχρεωτικής ζήτησης SAF το 2030.
Τα μετατρεπόμενα λύματα θα πρέπει να είναι φθηνότερα και πιο άφθονα και θα μπορούσαν να παρέχουν το 5% των αναγκών σε καύσιμα των αεροπορικών εταιρειών στο Ηνωμένο Βασίλειο, υποστήριξε ο Hilditch.
Σύμφωνα με κυβερνητική εντολή, τουλάχιστον το 10% των καυσίμων που χρησιμοποιούνται από τις αεροπορικές εταιρείες στο Ηνωμένο Βασίλειο πρέπει να παράγεται από βιώσιμες πρώτες ύλες μέχρι το 2030.
Τα μετατρεπόμενα λύματα θα πρέπει να είναι φθηνότερα και πιο άφθονα και θα μπορούσαν να παρέχουν το 5% των αναγκών σε καύσιμα των αεροπορικών εταιρειών στο Ηνωμένο Βασίλειο, υποστήριξε ο Hilditch.
Σύμφωνα με κυβερνητική εντολή, τουλάχιστον το 10% των καυσίμων που χρησιμοποιούνται από τις αεροπορικές εταιρείες στο Ηνωμένο Βασίλειο πρέπει να παράγεται από βιώσιμες πρώτες ύλες μέχρι το 2030.