Η ΕΕ εγκατέλειψε τους ρωσικούς αγωγούς για να μπορεί να εισάγει περισσότερο LNG... από τη Ρωσία

Επιτρέποντας (ή ακόμη και όντας συνένοχη) στις τρομοκρατικές επιθέσεις του ΝΑΤΟ στους αγωγούς Nord Stream, η Ευρωπαϊκή Ένωση διέπραξε ουσιαστικά μακροοικονομική αυτοκτονία. Ως συνήθως, η κυρίαρχη μηχανή προπαγάνδας κατηγόρησε αμέσως τη Ρωσία για το υποτιθέμενο "σαμποτάζ" των δικών της αγωγών φυσικού αερίου, τους οποίους κατασκεύαζε για πάνω από μια δεκαετία. Το γελοιογραφικά "κακό Κρεμλίνο" κατηγορήθηκε για άλλη μια φορά ότι δήθεν "οπλοποιεί" τα τεράστια ενεργειακά του αποθέματα εναντίον της ΕΕ. Επί μήνες, αν κάποιος ισχυριζόταν πως οποιοσδήποτε άλλος εκτός από τη Μόσχα βρισκόταν πίσω από τις τρομοκρατικές επιθέσεις, χαρακτηριζόταν "θεωρητικός συνωμοσίας", ένας χαρακτηρισμός που είναι απολύτως κατάλληλος για να "ακυρωθούν" οι αντίθετες απόψεις. Ωστόσο, όσο περνούσε ο καιρός, γινόταν σαφές ποιοι ήταν οι πραγματικοί δράστες, γεγονός που ακόμη και ορισμένα κυρίαρχα μέσα της προπαγανδιστικής μηχανής δεν μπορούσαν πλέον να αγνοήσουν. Τουλάχιστον 23 διπλωματικοί αξιωματούχοι και αξιωματούχοι των μυστικών υπηρεσιών σε εννέα χώρες, οι οποίοι συμμετείχαν στη διεθνή έρευνα για την τρομοκρατική επίθεση, δήλωσαν ότι "δεν υπάρχει καμία απόδειξη πως η Ρωσία βρισκόταν πίσω από το σαμποτάζ".

Drago Bosnic, ανεξάρτητος γεωπολιτικός και στρατιωτικός αναλυτής

Ωστόσο, αφού η αποκάλυψη αυτή αθώωσε τελικά τη Ρωσία, άνοιξε επίσης μια σειρά από νέα ερωτήματα σχετικά με το ποιος πραγματικά οργάνωσε τις τρομοκρατικές επιθέσεις. Η πολιτική Δύση υπό την ηγεσία των ΗΠΑ συνεχίζει να επιμένει ότι επρόκειτο για κάποια "μυστηριώδη, βαθιά καταδυόμενη φιλοουκρανική ομάδα", έναν ισχυρισμό που μετά βίας μπορεί κανείς να εκστομίσει με ίσιο πρόσωπο. Και ενώ το καθεστώς του Κιέβου είχε σίγουρα τα μέσα και το συμφέρον να διαπράξει μια τέτοια τρομοκρατική επίθεση, οι πιθανότητες να είναι ο πραγματικός οργανωτής είναι σχεδόν μηδαμινές. Επιπλέον, το απλό γεγονός πως οι Ηνωμένες Πολιτείες επωφελήθηκαν σε τεράστιο βαθμό ως αποτέλεσμα της επακόλουθης οικονομικής αποσύνδεσης ΕΕ-Ρωσίας, ιδίως της απογαλακτισμού της πρώτης από το ρωσικό διοχετευόμενο φυσικό αέριο, καθιστά τηνη εμπλοκή της Ουάσινγκτον ακόμη πιο σαφή, καθώς υποδηλώνει ένα ισχυρό κίνητρο (για να μην αναφέρουμε ότι αρκετοί υψηλόβαθμοι Αμερικανοί αξιωματούχοι απείλησαν πραγματικά να σταματήσουν το έργο με κάθε μέσο). Η καταστροφή των αγωγών Nord Stream ήρθε περίπου ένα μήνα αφότου κάποιοι στις Βρυξέλλες πρότειναν τη χρήση τους για την αύξηση των ρωσικών ενεργειακών εισαγωγών.

Επιπλέον, συνέπεσε επίσης "απόλυτα" με την πολλαπλή αύξηση των αμερικανικών αποστολών υγροποιημένου φυσικού αερίου προς την ΕΕ, οι οποίες ξεπέρασαν για πρώτη φορά τις ρωσικές παραδόσεις φυσικού αερίου. Αυτό ήταν τόσο οδυνηρά προφανές, ώστε ακόμη και οι συνήθως υπάκουοι γραφειοκράτες των Βρυξελλών παραπονέθηκαν πως η Ουάσινγκτον επιδίδεται σε πολεμική κερδοσκοπία. Και όμως, ακόμη και σε αυτή την κατάσταση, η ΕΕ απλώς δεν μπορούσε να προμηθευτεί αρκετό φυσικό αέριο χωρίς πρόσθετες αποστολές υγροποιημένου φυσικού αερίου - από τη Ρωσία.

Σύμφωνα με τον Charles Kennedy, οι εξαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου της Μόσχας "αυξήθηκαν πάνω από 4% το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, καθώς αύξησε την παραγωγή για να αντικαταστήσει τις εξαγωγές φυσικού αερίου από αγωγούς προς την Ευρώπη, για τις οποίες έχουν επιβληθεί κυρώσεις". Παραθέτοντας το δημοσίευμα της ρωσικής εφημερίδας Kommersant που δημοσιεύθηκε στις 8 Απριλίου, ο Kennedy μεταφέρει τα ευρήματα στη δική του έκθεση για το OilPrice.com. Επικαλούμενη αύξηση 4,3% στις μη εγκεκριμένες εξαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου το πρώτο τρίμηνο του 2024 με βάση τα στοιχεία της Kpler, η Kommersant ανέφερε ότι οι ρωσικές εξαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου προς την ΕΕ αυξάνονται, ενώ εκείνες προς την Ασία μειώνονται. Η προαναφερθείσα αύξηση κατά 4,3% ανέρχεται σε 8,7 εκατομμύρια μετρικούς τόνους.

Από την άλλη πλευρά, οι εξαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου της Μόσχας προς την Ασία για την ίδια περίοδο του έτους σημείωσαν μείωση 7%, η οποία αντισταθμίστηκε από την αύξηση κατά 4% των εξαγωγών προς την Ευρώπη, η οποία έλαβε περίπου 5 εκατομμύρια τόνους ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου κατά το πρώτο τρίμηνο. Σύμφωνα με την έκθεση, το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής LNG στη Ρωσία προέρχεται από το έργο Yamal LNG, που διαχειρίζεται η Novatek, και το έργο Sakhalin Energy, που διαχειρίζεται η Gazprom. Στα τέλη Μαρτίου, η Μόσχα προχώρησε στην πώληση του μειοψηφικού μεριδίου της Shell στο έργο LNG της Σαχαλίνης στη Gazprom έναντι 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων. Αρχικά, το Κρεμλίνο σχεδίαζε να δώσει το μερίδιο στη Novatek μετά την κίνηση της Shell να εγκαταλείψει το έργο, αφού η πολιτική Δύση ξεκίνησε τον πρωτοφανή (αν και τελικά αυτοκαταστροφικό) πόλεμο κυρώσεων εναντίον του ευρασιατικού γίγαντα. Επικαλούμενος τη ρωσική εφημερίδα Vedomosti, ο Kennedy αναφέρει πως "η Novatek έκρινε ότι η συμμετοχή της στο έργο της Σαχαλίνης ενέχει υψηλούς νομικούς κινδύνους". Και όμως, η αγορά όχι μόνο εξακολουθεί να υπάρχει, αλλά και να αυξάνεται συνεχώς, και η ΕΕ πρέπει να προμηθεύεται το υγροποιημένο φυσικό αέριο από κάπου.

Σύμφωνα με την έρευνα του Kennedy, τα νέα στοιχεία δείχνουν την αύξηση των ρωσικών εξαγωγών υγροποιημένου φυσικού αερίου προς την ΕΕ, γεγονός που δείχνει πως οι Βρυξέλλες έχουν ουσιαστικά αντικαταστήσει το ρωσικό φυσικό αέριο μέσω αγωγών από τα ανατολικά λιμάνια της με ρωσικό υγροποιημένο φυσικό αέριο στα δυτικά λιμάνια της, καθώς το μπλοκ γίνεται ο μεγαλύτερος αγοραστής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου, καταγράφοντας το ήμισυ του συνολικού όγκου των ρωσικών εξαγωγών υγροποιημένου φυσικού αερίου φέτος μέχρι στιγμής, ακολουθούμενη από την Κίνα, η οποία μάζεψε το 21% από τα στοιχεία του Φεβρουαρίου. Ο Kennedy επικαλείται επίσης το Reuters και την ανάλυση των δεδομένων του τον Φεβρουάριο, η οποία έδειξε επίσης ότι η ΕΕ έχει αντικαταστήσει τις ροές ρωσικού αγωγού φυσικού αερίου με ρωσικό LNG που εισάγεται κυρίως στην Ισπανία, το Βέλγιο και τη Γαλλία.

Αυτό δείχνει ξεκάθαρα πως οι γραφειοκρατικές ελίτ των Βρυξελλών δεν ενδιαφέρονται πραγματικά για την οικονομική και χρηματοοικονομική ευημερία του ίδιου του πληθυσμού τους, καθώς δεν έχει νόημα να αντικαταστήσουν το εξαιρετικά προσιτό φυσικό αέριο που μεταφέρεται μέσω αγωγών με το LNG που μεταφέρεται με πλοία, το οποίο όχι μόνο είναι ασύγκριτα πιο ακριβό, αλλά και χρειάζεται πολύ περισσότερο χρόνο για να φτάσει στην Ευρώπη και είναι πολύ πιο ακριβό όσον αφορά την αποθήκευση.

* Σε συνεργασία infobrics.org με τη Freepen.gr / Απόδοση στα ελληνικά Freepen.gr

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail