Freepen.gr - Η Ρωσία επιδιώκει την υποστήριξη της Κίνας για την ανάπτυξη της Βόρειας Θαλάσσιας Διαδρομής. Ενημερώνοντας τον Πρόεδρο Πούτιν κατά τη διάρκεια κρατικής επίσκεψης στην κινεζική πόλη Χαρμπίν, ο επικεφαλής της Rosatom Αλεξέι Λιχάτσεφ δήλωσε ότι έχουν συγκροτήσει μια ρωσοκινεζική υποεπιτροπή για τη Βόρεια Θαλάσσια Διαδρομή (NSR), αναφέρει το maritime-executive.com.
«Ελήφθη απόφαση για τη δημιουργία κοινής επιτροπής για την ανάπτυξη της Βόρειας Θαλάσσιας Διαδρομής. Η Rosatom θα εκπροσωπήσει τη ρωσική πλευρά. Από την κινεζική πλευρά, επικεφαλής της θα είναι ο υπουργός Μεταφορών. Το καθήκον μας είναι να δημιουργήσουμε στο συντομότερο δυνατό χρόνο ένα κοινό πρόγραμμα για την επέκταση της κινεζικής διαμετακόμισης κατά μήκος της Βόρειας Θαλάσσιας Διαδρομής", διευκρίνισε ο Likhachev.
Πρόσθεσε ακόμη πως η κινεζική διαμετακόμιση μέσω της διαδρομής έχει τη δυνατότητα να αυξηθεί σε 50 εκατομμύρια τόνους έως το 2030. Από την άποψη αυτή, η ανάπτυξη μιας εταιρικής σχέσης με την Κίνα για την κατασκευή αρκτικών πλοίων και την ανάπτυξη λιμένων και κέντρων εφοδιασμού θα είναι κρίσιμη.
«Ελήφθη απόφαση για τη δημιουργία κοινής επιτροπής για την ανάπτυξη της Βόρειας Θαλάσσιας Διαδρομής. Η Rosatom θα εκπροσωπήσει τη ρωσική πλευρά. Από την κινεζική πλευρά, επικεφαλής της θα είναι ο υπουργός Μεταφορών. Το καθήκον μας είναι να δημιουργήσουμε στο συντομότερο δυνατό χρόνο ένα κοινό πρόγραμμα για την επέκταση της κινεζικής διαμετακόμισης κατά μήκος της Βόρειας Θαλάσσιας Διαδρομής", διευκρίνισε ο Likhachev.
Πρόσθεσε ακόμη πως η κινεζική διαμετακόμιση μέσω της διαδρομής έχει τη δυνατότητα να αυξηθεί σε 50 εκατομμύρια τόνους έως το 2030. Από την άποψη αυτή, η ανάπτυξη μιας εταιρικής σχέσης με την Κίνα για την κατασκευή αρκτικών πλοίων και την ανάπτυξη λιμένων και κέντρων εφοδιασμού θα είναι κρίσιμη.
Το 2022, ο Πούτιν διόρισε τον κρατικό πυρηνικό οργανισμό Rosatom να επιβλέπει την ανάπτυξη της NSR, καθώς και να διαχειρίζεται τον παγοθραυστικό στόλο, που είναι υπεύθυνος για τη ναυσιπλοΐα κατά μήκος της διαδρομής. Η διαδρομή μήκους 3.500 μιλίων αποτελεί μέρος των έργων οικονομικής προτεραιότητας του Κρεμλίνου και ένα από αυτά που έχουν σχεδιαστεί για να εδραιώσουν τη ρωσική επιρροή στην Αρκτική.
Η θαλάσσια οδός εκτείνεται κατά μήκος της ρωσικής αρκτικής ακτής και εκτείνεται από τη Θάλασσα Κάρα έως το στενό του Βερίγγειου πορθμού στην Άπω Ανατολή. Η διαδρομή σκοπεύει να μειώσει κατά το ήμισυ το ταξίδι μεταξύ της Ευρώπης και των λιμανιών της Άπω Ανατολής, σε σύγκριση με τη διαδρομή της διώρυγας του Σουέζ.