Οι ολέθριες συνέπειες της "κόκκινης γραμμής" των 6 ΝΜ του 2020 και της Κάσου

Γράφει ο αντιστράτηγος ε.α., Κωνσταντίνος Κούσαντας

1. Η ένταση που δημιουργήθηκε στην Κάσο με τον εγκλεισμό του ερευνητικού ιταλικού σκάφους στα 6 νμ , είναι η επανάληψη του ίδιου σκηνικού του Φθινοπώρου του 2020.

2. Το 2020 η επί πολλούς μήνες περιπλάνηση του Oruc Reis σε όλη την Ανατολική Μεσόγειο (6 νμ έξω από την Ρόδο και στο Καστελλόριζο). προκάλεσε την παραίτηση του τότε Συμβούλου Εθνικής Ασφάλειας του ΠΘ Αντιναύαρχου Διακόπουλου Αλεξάνδρου ο οποίος παραδέχθηκε ότι το τουρκικό ερευνητικό έκανε έρευνες στην ΝΑ Μεσόγειο όπως είχε δηλώσει (έχει κάνει έρευνες για να μην κοροϊδευόμαστε.

3. Ο τότε Υπουργός Επικρατείας Κύριος Γεραπετρίτης Γεώργιος δήλωσε ότι η "κόκκινη γραμμή" είναι  τα εθνικά χωρικά ύδατα (ΧΥ) τα οποία σήμερα είναι προσδιορισμένα στα 6 νμ, ενώ χαρακτήρισε "λεονταρισμούς" την επέκταση των ΧΥ από 6νμ στα 12νμ

4. Η δήλωση του τότε Υπουργού Επικρατείας και νυν Υπουργού Εξωτερικών δημιούργησε:

Α. Τον εγκλεισμό του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού στα 6νμ και όχι την παρεμπόδιση του τουρκικού ερευνητικού μέσα στην οριοθετείσα Τμηματική Ελληνοαιγυπτιακή ΑΟΖ
Β. Τον περιορισμό των Χωρικών Υδάτων στα 6 νμ χωρίς καμία διεκδίκηση του δικαιώματος μας για 12 νμ λόγω φοβικού συνδρόμου
Γ. Την αμφισβήτησης της ήδη υποφραφείσας Τμηματικής ΑΟΖ  μεταξύ Ελλάδας Αιγύπτου από την Τουρκία την οποία το Ελληνικό Κοινοβούλιο είχε ήδη επικυρώσει την 27 Αυγούστου 2020
Δ. Το δεδικασμένο ότι η Τουρκία να περιπλανάται (αλωνιζει) σε όλη την ΝΑ Μεσόγειο δημιουργώντας κατοχή - χρήση θαλάσσιων ζωνών δυνητικά Ελληνικών Συμφερόντων
Ε. Την αμφισβήτηση της Τουρκίας για την δικαιούμενη δυνητικά ΑΟΖ και Υφαλοκρηπίδας των Ελληνικών Νησιών του άρθρου 121 (UNCLOS)
ΣΤ. Την αμφισβήτηση της ΑΟΖ των νησιών του συμπλέγματος του Καστελόριζου διότι έμειναν από έξω από τον καθορισμό της Τμηματικής ΑΟΖ Ελλάδας Αιγύπτου ανατολικά του 28ου μεσημβρινού (κοντά στον 30ο μεσημβρινό)
Ζ. Την δημιουργία ήδη δεδικασμένου της χρήσης - έρευνας από την Τουρκία μιας τεράστιας περιοχής ακριβώς έξω από τα ΧΥ των Ελληνικών Νησιών του ΝΑ Αιγαίου εάν η χώρα μας κάποτε προσφύγει στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης
Η. Την συνεχή προκλητική παρουσία πολεμικών τουρκικών πλοίων στην Ανατολική Μεσόγειο δημιουργώντας κατοχή - παρουσία ακριβώς έξω από τα 6 νμ ΧΥ των νησιών της χώρας μας (Κάσος)
Θ. Την επιχειρησιακή ματαίωση του Ελληνικού στόλου οποίος είχε κινητοποίηθεί σε όλη την ΝΑ Μεσόγειο πέραν των 12 νμ από τις 15 Ιουλίου μέχρι 15 Σεπτεμβρίου 2020 με μεγάλη επιτυχία πριν τον εγκλεισμό του Οκτωβρίου
Ι. Την επιτυχή - ηρωική  επακούμβιση της φρεγάτας Λήμνος στην τουρκική φρεγάτα Κεμάλ Ρέις η οποία έλαβε χώρα περίπου 40 νμ Νότια από το Καστελλόριζο (ενώ στην συνέχεια η επιχειρησιακή σχεδίαση μεταφέρθηκε στα 6 νμ)
ΙΑ. Την αναστολή χρησιμοποίησης  "των κόκκινων γραμμών " της Πολιτικής Εθνικής Άμυνας (ΠΕΑ) της χώρας μας που θα έπρεπε να λειτουργεί αυτόματα, με σαφήνεια για την κατοχή θαλάσσιων ζωνών δυνητικά Εθνικής Κυριαρχίας με σκοπό  την μεγιστοποίηση των Εθνικών Συμφερόντων.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail