Τορπίλη στην ελληνική ακτοπλοΐα από μια κυβέρνηση που δημιουργεί μπάχαλα με βάση τις θεάσεις και τα σχόλια των βίντεο

Πριν λίγες ημέρες η χώρα διέθετε 10.000.000 πυροσβέστες. Από το πρωί της Παρασκευής έχει πλέον και 10.000.000 πλοιάρχους και μάλιστα πολυταξιδεμένους στα ζόρικα - ο Θεός να τα κάνει - λιμάνια της χώρας. Αναφέρομαι στη σύλληψη και κράτηση του πλοιάρχου του Ε/Γ-Ο/Γ ΣΑΟΝΗΣΟΣ μετά τα όσα έγιναν στο λιμάνι του Γαυρίου.

Του Στρατή Μαζίδη

Κάποιοι, δηλαδή η πλειοψηφία, δε γνωρίζουν πόσο δύσκολο είναι το ναυτικό επάγγελμα. Προσωπικά το έμαθα συνεργαζόμενος πλάι πλάι με τέσσερις αξιολογότατους πλοιάρχους και μέσα από τη συνεχή επικοινωνία με τα πλοία και τις αποφάσεις που έπρεπε να λαμβάνονται διαρκώς.

Τα πράγματα είναι πολύ απλά στη περίπτωσή μας.

Ο πλοίαρχος είναι ο απόλυτος άρχοντας ενός βαποριού. Αυτός έχει την ευθύνη τόσο του σκάφους, όσο και του πληρώματος, των επιβατών και του φορτίου. Εν προκειμένω ο πλοίαρχος του ΣΑΟΝΗΣΟΣ κρίνοντας από τις συνθήκες και με γνώμονα την ασφάλεια των παραπάνω, αποφάσισε τον άμεσο απόπλου από το Γαύριο για την Κάρυστο.

Βάλτε λίγο τον εαυτό σας στη γέφυρα ενός μικρού πλοίου μέσα σε ένα χαμό, με το βαπόρι να ξεσέρνει από τον καιρό και εσάς να πρέπει σε κλάσματα δευτερολέπτου να αποφασίσετε.

Βλέποντας ένα βίντεο που μου έστειλαν θα κάνω μια επισήμανση και δύο ερωτήσεις:

Το επίμαχο ΙΧ από τη θέση του πάνω στον καταπέλτη του ΣΑΟΝΗΣΟΣ, προκύπτει ότι δεν ευθυγραμμίστηκε για να προχωρήσει ευθεία με κατεύθυνση το γκαράζ αλλά επιχείρησε να μπει σαν σε κλειστή αριστερή στροφή. By the way το ΣΑΟΝΗΣΟΣ είναι στενό σχετικά πλοίο, ο καταπέλτης του δε νομίζω ότι φτάνει τα 3 μέτρα πλάτος.

Πάμε τώρα και στις ερωτήσεις:

1. Όταν αναμένουμε για να μπούμε με το όχημά μας σε ένα πλοίο, συνήθως στεκόμαστε πριν τον καταπέλτη μέχρι να μας κάνει σήμα το πλήρωμα. Το πλήρωμα έκανε σήμα στο ΙΧ να επιχειρήσει να μπει; Αν όχι, νομίζω ότι εδώ σταματά κάθε συζήτηση. Αν ναι, τότε πρέπει να απαντηθεί γιατί δε ζήτησαν από το ΙΧ να μανουβράρει για να ευθυγραμμίσει και να μπει άμεσα στο πλοίο.

2. Πόσους λιμενικούς βλέπετε στο βίντεο;

Διότι συλλαμβάνουμε και οδηγούμε στα κρατητήρια έναν πλοίαρχο που ενδεχομένως έχει οικογένεια και παιδιά, αλλά το λιμενικό δεν έχει ευθύνη; Δεν πρέπει να επιβλέπει κατά την ώρα της απο-επιβίβασης; Στο βίντεο προσέξαμε κάποιους επιβάτες που ενώ δε θα έμπαιναν, λόγω του αλαλούμ με το ΙΧ πήδηξαν και μπήκαν μέσα. Ίσως κι εμείς το ίδιο να κάνουμε μπροστά στην ιδέα να ξεμείνουμε στο λιμάνι. Αν όμως καταλήγαμε στο νερό και μας έπαιρναν οι προπέλες, ποιος θα έφταιγε πέρα από τη δική μας απερισκεψία; Μήπως αυτός που έχει την ευθύνη της τάξης και της ασφάλειας για την οποία πληρώνεται από τους φορολογούμενους πολίτες; Συνεπώς τα ΜΜΕ, των οποίων αρκετοί δημοσιογράφοι φαίνεται να έχουν και δίπλωμα πλοιάρχου, ας μας ενημερώσουν αν στο λιμενικό θα διεξαχθεί κάποια έρευνα, αν θα υπάρξουν συνέπειες. 

---

Αυτή την στιγμή ένας άνθρωπος κρατείται λες και είναι επικίνδυνος εγκληματίας. Δεν ξέρω με τι κριτήριο αποφασίστηκε από τον εισαγγελέα, εκτιμώ όμως ότι όσοι θέλουν να δικάζουν και να κρίνουν για ό,τι έχει να κάνει με τη θάλασσα, θα πρέπει να περνούν από ειδική εκπαίδευση. Να κάνουν 10-20-30 ταξίδια με παλιόκαιρο, να δουν τα πράγματα κι από μέσα ώστε να μπορούν να αντιληφθούν πως όταν ο Θεός χαλάει τον κόσμο, θα χοροπηδάει κι ο καταπέλτης και να κατανοήσουν την πραγματικότητα των ελληνικών λιμανιών.

Δεν υπερασπίζομαι τον πλοίαρχο του ΣΑΟΝΗΣΟΣ. Μέσω του ikarystos.gr έχουμε ασκήσει κριτική στον ίδιο και την εταιρεία που για κάποιες εβδομάδες αδίκησαν το λιμάνι της Καρύστου, στο οποίο όμως κατέπλευσαν με ασφάλεια, όπως σημειώνει κι η σχετική ανακοίνωση, που σημαίνει πως πρόκειται για ένα καλό λιμάνι, όταν στο Γαύριο δεν μπορούσαν να κρατηθούν. Αλλά εδώ στη Ραφήνα δεν μπορούν να δέσουν όταν φυσάει. Όμως έχω την αίσθηση πως κάτι άλλο συμβαίνει. Είναι κάποια περιστατικά που έλαβαν χώρα με το πλοίο κι έχουν αναφερθεί στον τύπο; Είναι η ανάγκη της κυβέρνησης στα χέρια της οποίας ξανακάηκε πάλι το σύμπαν, να στρέψει τα φώτα αλλού; Δεν ξέρω. Κάτι όμως δεν πάει καλά στο βασίλειο της Δανιμαρκίας.

Την ίδια ώρα το ΣΑΟΝΗΣΟΣ παραμένει προσωρινά δεμένο στο λιμάνι της Καρύστου και στο μεσοδιάστημα ανέκυψαν διάφορα ζητήματα, που τελικά επιλύθηκαν όλα χάρη στις τοπικές αρχές και την εταιρεία.

Επίσης, όπως προκύπτει, τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια είναι χρήσιμα, όμως χρειάζονται επανασχεδίαση και ενίσχυση, έστω για 5 μήνες το χρόνο. Δεν μπορεί ένα πλοίο να πιάνει αμέτρητα λιμάνια και μάλιστα με χρόνους παραμονής τάχα 15 λεπτών. Πχ στην Κάρυστο το πλοίο προσεγγίζει δύο φορές. Όταν φορτώνει - ξεφορτώνει εκατοντάδες άτομα και αρκετά ΙΧ / φορτηγά, θα γίνουν όλα αυτά σε 15 λεπτά; Συνεπώς ένα τρίτο ενδοκυκλαδικό θα μπορούσε και καλύτερο συγκοινωνιακό αποτέλεσμα να προσφέρει και ανάσες σε πλοία / πληρώματα να δώσει.

Όμως η ελληνική κυβέρνηση, με έναν ΥΕΝ αδαή περί τα ναυτικά, αποφασίζει με βάσεις τα viral βίντεο στο tik-tok, τις θεάσεις και τις εντυπώσεις. Άραγε σε αυτά βιντεάκια βλέπει κανείς τα χάλια των ελληνικών λιμανιών; Βέβαια για χάρη άλλου υπουργού έμεινε η Νότια Εύβοια με ένα μόλις πλοίο τον Αύγουστο.

Κλείνοντας θα αφήσω δύο σκέψεις.

Μου έκανε εντύπωση πως εξελιχθήκαμε ως κοινωνία. Όλοι με ένα κινητό στο χέρι. Έτοιμοι όπως ο καίσαρας να κουνήσουμε τον αντίχειρα. Αν το ΙΧ ξεκολλούσε και έμπαινε στο ΣΑΟΝΗΣΟΣ θα είχαμε ένα μάγκα καπετάνιο με σούπερ πλήρωμα. Αλλά κάποια πράγματα είναι όπως τα πέναλτι που είδαμε προχθές με τον Αγιαξ. Κανείς όμως δεν σκέφτηκε ετοιμάζοντας το επόμενο viral βίντεο ότι εκείνη την ώρα κατέγραφε ανθρώπους που ρίσκαραν τη ζωή τους και μήπως έπρεπε να βοηθήσει.

Καπετάνιε, άλλος στη θέση σου θα δήλωνε αδυναμία κατάπλου, θα ερχόταν κατευθείαν Κάρυστο [που είναι σούπερ αυτήν την εποχή] και θα πήγαινε στην παραλία σε κανένα μαγαζί. Βέβαια κάτι μου λέει ότι μετά τα προχθεσινά, θα έχουμε εφεξής πολλές αδυναμίες κατάπλου στις Κυκλάδες στο μέλλον. Και τότε θα καταλάβουν κάποιοι πόση αξία έχει ένα πλοίο και το πλήρωμα. Αξία που ξεπερνά τα χρήματα.

ΥΓ1: Και επιτέλους, πετάτε εκατομμύρια σε απίθανα λιμάνια, φτιάξτε αυτή τη ρημάδα την εξωτερική προβλήτα που ζητούν στην Κάρυστο και στοιχίζει πολύ λιγότερο, και δείτε τα λιμάνια των Κυκλάδων. Κάθε χρόνο βγάζει εκθέσεις με σοβαρότατες επισημάνσεις η ΠΕΠΕΝ αλλά που να τις ακούσει ο κόσμος στα ΜΜΕ.

ΥΓ2: Αν η Ελλάδα είναι ένα σώμα, η ακτοπλοΐα είναι οι κεντρικές αρτηρίες και οι φλέβες που μεταφέρουν το αίμα. Κι αυτές τις προσέχουμε. Δεν τις κόβουμε.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail