Το Newnew Polar Bear με το προηγούμενο όνομά του |
Ο αγωγός, κρίσιμος για τη μεταφορά φυσικού αερίου μεταξύ Φινλανδίας και Εσθονίας, παρουσίασε σημαντική πτώση της πίεσης στις 8 Οκτωβρίου, προκαλώντας άμεση διεθνή ανησυχία.
Σύμφωνα με την SCMP, η κινεζική κυβέρνηση έχει διαβιβάσει τα ευρήματα από την «εσωτερική της έρευνα» στις φινλανδικές και εσθονικές αρχές, οι οποίες διεξάγουν ποινικές έρευνες για το περιστατικό. Η έκθεση, που συντάχθηκε στα κινεζικά, αποδίδει το ατύχημα σε μια σφοδρή καταιγίδα και βεβαιώνει πως η δική της έρευνα τηρούσε τις αρχές του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού.
Ωστόσο, Εσθονοί και Φινλανδοί αξιωματούχοι απέρριψαν τη νομική σημασία του εγγράφου. Ο Κάιρι Κούνγκας, εκπρόσωπος της εισαγγελίας της Εσθονίας, δήλωσε ότι δεν είχαν λάβει τέτοιο έγγραφο και, σε κάθε περίπτωση, δεν θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως αποδεικτικό στοιχείο στις διαδικασίες της Εσθονίας. Ο Κούνγκας ανέφερε επίσης πως η Κίνα δεν έχει ακόμη ανταποκριθεί στα αιτήματα για νομική βοήθεια για τη συλλογή αποδεικτικών στοιχείων.
Από τη φινλανδική πλευρά, η Anna Zareff, εκπρόσωπος του Εθνικού Γραφείου Ερευνών της Φινλανδίας (NBI), αρνήθηκε να επιβεβαιώσει τη λήψη του εγγράφου, αλλά σημείωσε ότι η εθνική τους έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη. «Κατά τη διάρκεια της έρευνας, υπήρξε συνεργασία με τις κινεζικές αρχές, συμπεριλαμβανομένου ενός επίσημου αιτήματος για νομική βοήθεια που στάλθηκε στις αρμόδιες κινεζικές αρχές», έγραψε ο Zareff σε δήλωση που επικαλείται η SCMP.
Η φινλανδική αστυνομία ταυτοποίησε το ύποπτο σκάφος ως το Newnew Polar Bear, ένα φορτηγό πλοίο με σημαία Χονγκ Κονγκ, που πιστεύεται ότι βρισκόταν κοντά στο σημείο της ζημιάς τη στιγμή του συμβάντος. Οι ερευνητές ανακάλυψαν μια άγκυρα πολλών τόνων από το βυθό του Φινλανδικού Κόλπου, η οποία σύμφωνα με τεχνικές μελέτες ανήκε στο φορτηγό, υπονοώντας πως η άγκυρα μπορεί να χτύπησε τον αγωγό.
* πληροφορίες forsal.pl